Iemand deze ingreep ondergaan?
ben een beetje in paniek vanwege de zwelling enzo
groetjes mij
Ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar?! Ga jij dit binnenkort doen?
Ik zou er niet aan beginnen, tenzij je er veel last van hebt tijdens dagelijkse activiteiten zoals fietsen, etc.
Je schaamlippen worden verdoofd, en het gewenste deel wordt afgeknipt en dichtgebrand. Na afloop moet je het dagelijks enkele keren onderhouden, zodat er geen infecties kunnen ontstaan.
Tevens wordt het niet vergoed door de ziektekostenverzekering. Zeker niet als je nog jong bent. De schaamlippen blijven namelijk groeien tot ergens in de 20. Wil je het wel graag laten doen, dan moet je een bedrag van minstens €1000 betalen voor de plastische ingreep.
Rond mijn 16e heb ik er ook overnagedacht om het te laten doen. Maar nu ik 19 ben, ben ik ervan genezen. Volgens de afdeling Gynaecologie zijn wat grotere schaamlippen heel normaal. Je hoeft je dus nergens druk om te maken.
En als jullie het zouden willen laten doen hebben jullie het dan over je binnenste of buitenste schaamlippen?
ik heb ook hele grote (binnenste) schaamlippen. ze blijven ook maar groeien
Mijn binnenste schaamlippen komen ook duidelijk tussen de buitenste uit.
Maar wat is groot? Ik heb er tot nu toe geen last van.
Ik ben nu 20 en ik heb niet het idee dat ze de laatste jaren nog veel zijn gegroeid.
Misschien dat iemand weet tot welke leeftijd je daar blijft groeien.
Ik zou nooit wat eraan laten doen als ze geen problemen opleveren in je dagelijkse activiteiten.
En mocht je het doen, dan zou ik het aanraden om het na je 20e te doen. Op dat moment zijn ze het meeste volgroeid. Dus niet doen op je 16e (beetje zonde van het geld), voor hetzelfde geldt groeien ze weer aan op een lengte wat je zelf te lang vind. Dan moet je weer onder het mes…
ja, dat is waar. alhoewel ik er soms bij mijn dagelijkse activiteiten wel last van heb. Denk aan fietsen, een strakke broek dragen, strakke onderbroek dragen. En ik schaam me er eerlijk gezegd ook heel erg voor… met zwemkleding al, maar zeker naakt…
Ik schaamde me er ook heel erg voor, maar vgm heeft echt een heel groot deel van de vrouwen het! Anders moet je het boek ‘Sletvrees’ lezen van Sunny. In andere culturen is het heel normaal, dus ik heb me er overheen gezet Je kan beter wachten totdat ze inderdaad echt ‘uitgegroeid’ zijn als je dat wilt.
ik heb ook grotere binnenste schaamlippen maar daardoor durf ik dus ook niet naakt te zijn ofzo en stel nou dat het niet minder erg wordt. dan durf ik echt niet met een jongen nou ja jeweetwel…
^ Een jongen gaat daar echt niet moeilijk over doen en anders is hij gwn een onvolwassen jongetje.
Het heet dan wel schaamlippen maar er is niets waar je je voor hoeft te schamen. Kijk eens rond er zijn echt heel veel meisjes zoals jij. Dat zie je aan de reacties hier ook wel.
En jongens, mijn ervaring is dat ze het leuk en interessant vinden, als ze opgewonden zijn letten ze er trouwens amper op, dan willen ze maar een ding en dat is dat hun piemel bevredigd wordt.
Is er iemand van jullie al weleens naar de (naakte) sauna geweest? Ik ga binnenkort waarschijnlijk met 3 vriendinnen die ik vertrouw. Maar ben toch best wel bang. Misschien een rare vraag, maar zo bedoel ik het niet. Weten degene die al een keer geweest zijn zeker dat meer vrouwen dit hebben?
In de sauna let echt niemand daar op, grootste deel van de tijd draag je een badjas en als je ligt dan zal je het niet zien.
Ik was daar eerst ook heel onzeker over zeker nadat mijn ex zei dat ik een ‘kebab-k*t’ had. Hij kon daar overigens niets van weten, omdat wij nooit iets seksueels hebben gedaan. Ik werd er wel heel erg onzeker van, want wat nou als ik het echt heb? Nu heb ik een andere vriend die er niks om geeft en me gewoon lief heeft zoals ik ben. Hij is ook de eerste waarmee ik iets seksueels heb gedaan. Niks meer om onzeker over te zijn!
Tja het ziet er bij iedere vrouw anders uit. Ik zou het zelf niet doen, tenzij je er echt last van hebt bij praktische zaken zoals fietsen, lopen en kleding dragen.
En anders zou ik in ieder geval wachten tot je volwassen bent en je lijf is uitgegroeid. Veel onzekerheden heb je als puber en daar groei je soms ook overheen als volwassene. Als dat niet zo is, dan kun je het dan altijd nog overwegen denk ik dan
serieus?? Sorry maar wat een asshole! Hoezo zegt hij dat opeens? Vind ik wel een beetje raar hoor… en zeker als julllie niks seksueels hebben gedaan!