Schaamhaar

Ik heb een paar maanden nu een vriend en nog geen seks ofzo, maar ik ben nu wel zo ver dat ik er over na zit te denken hoe ik mijn schaamhaar moet dragen voor als we een stap verder gaan. Misschien een rare vraag maar wat vinden jullie, kaal, bijgehouden of wat?

Ik scheer alles weg, maar je moet doen waar je je zelf het prettigst bij voelt.

Ik schoor vroeger alles weg, maar eerlijk: ik steek er nu mijn tijd niet meer in. Nu scheer ik het heel af en toe allemaal weg, maar ik hou het dus totaal niet bij. Ik weet dat mijn vriend er in ieder geval geen probleem mee heeft.

Je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Ik scheer het al jaren allemaal weg, ik heb wel een gevoelige huid daar dus ik heb helaas wel last van bultjes/jeuk. Maar persoonlijk vind ik haar heel vies en onhygienisch, je kan het nu wel weg scheren om te kijken hoe je er bij voelt en dan kan je verder zien toch?:slightly_smiling_face:

Ik scheer (of hars, ja auww, maar blijft wel langer weg :p) het wel altijd weg, vind ik gewoon fijner/schoner voelen. :slightly_smiling_face:

Gewoon kijken waar jij je prettig bij voelt

Ik scheer het eens in de tijd helemaal weg. Mijn vriend heeft er geen problemen me als er korte haartjes zitten, zolang er maar geen oerwoud is. In het begin hield ik het fanatiek bij, maar nu doe ik het 1x in de week.

ik scheer nu ik met mijn huidige vriend ben alles weg.
Ik weet dat hij zich er prettiger bij voelt en ik vind het niet storend om het te doen omdat ik weet dat hij het niet perse verwacht en voor zichzelf ook gewoon erg ijdel is.
Met mijn exen was het anders. Die hadden een standaard waaraan een vrouw moest voldoen maar bij henzelf was het een mega oerwoud. Dus ik deed na een paar maanden ook niet echt meer mijn best.

je moet gewoon doen waar jij je het beste bij voelt. Misschien kan je het voor de eerste x gewoon kort houden en dan vind je vanzelf wel wat bij je past.

Ik heb het een paar keer helemaal afgeschoren, maar daar ben ik mee gestopt. Ik houd het wel bij en zorg ervoor dat het geen ‘oerwoud’ is , maar ik heb eerlijk gezegd gewoon geen zin om me bezig te houden met alles daar te scheren. Want eigenlijk had ik die keren toen ik het helemaal had afgeschoren, helemaal geen ‘schoner’ en fijner gevoel. Als je je genoeg wast, denk ik dat het totaal niet uitmaakt of je nu haar hebt of niet.
Doe waar jij je het beste bij voelt.

Ik heb het gewoon aan mijn vriend gevraagd, van wat hem het fijnste leek. Hij zei dat het niet kaal hoefde te zijn, maar ook niet overdreven lang en daarna zei hij dat het hem eigenlijk niet uitmaakte

Maar voor als je een stap verder wilt gaan dan raad ik je toch aan om het niet te lang te laten groeien want dat is erg irritant.

Voor mijn eerste keer was ik ongeschoren, na de tijd vroeg mijn vriend of ik het vervelend zou vinden om me te scheren. Niets beschamend, maar dat vond hij prettiger, aangezien hij zelf ook scheerde. Dus toen ben ik dat maar gaan doen, maar ik ben er ondertussen al weer aardig laks mee geworden.

Nu we het toch over dit onderwerp hebben, heeft iemand nog tips over hoe je het beste kan scheren / tegen jeuk? Altijd handig hahah

Dankjulliewel! Ik heb nu normaal dat ik het goed bijhoud dus ik denk dat ik dat maar aanhoud dan want die jeuk vind ik ook niks, ook ben ik bang voor veel ingegroeide haren en daar zit ik niet op te wachten! Maar als mijn vriend het liever kaal heeft merk ik dat tegen die tijd wel. Dankjulliewel voor de tips!

Ik zat een tijdje geleden ook met die vraag. Ik schoor me gewoon kaal om te zien hoe het was en nu scheer ik et 1x in de week.
Veel succes

Vroeger was ik altijd heel fanatiek aan het harsen, maar nu scheer ik wanneer ik zin heb. Dus bijna nooit.

1 like

Ik snap niet hoe jullie het helemaal wegkrijgen? Als in, OVERAL? Hoe!?

OT: ik ben veel te lui om alles weg te halen, en het groeit ook nog zo verdomd snel terug (+ jeuk, en de prachtige rode bultjes), dus ik houd het gewoon bij op een korte lengte. Mijn vriend heeft er nog nooit commentaar op gegeven ondanks dat het onderwerp weleens ter sprake is gekomen (maar dan over zijn haar hehe) dus ik ga er vanuit dat hij het zo ook wel prima vindt ^^

Ik vind het trouwens best wel normaal om ook rekening te houden met de wensen van je partner. Het is en blijft jouw lichaam natuurlijk, maar zodra je niets compleet tegen je zin in doet…

Met heel veel moeite lukt het wel ja, maar dan ben ik echt gewoon lang bezig.