Ik heb ook wel eens mijn schaamhaar geschoren, maar ik kreeg daarna iets van 3 weken lang jeuk en rode bultjes daar beneden. Ik wil graag de boel geschoren hebben omdat het bijna zomer is en dan ga je natuurlijk vaak in je bikini. Weet iemand
Ik denk waxen? Of voordat je gaat scheren even scrubben ik zal alleen je venusheuvel doen dat voorste ( ik ben slecht in het verwoorden van dingen )
-
Inderdaad een schoon en scherp mesje gebruiken.
-
Eerst douchen met warm water of een warm bad want dan gaan je poriën meer open en worden de haartjes weker, lauw water laat de poriën sluiten en zorgt dat de huid wat stugger word.
-
Zeep de bikini lijn in met een goede scheergel. (Neem voor de zekerheid een ongeparfurmeerde PH- neutrale gel.)
-
Scheer met de haargroei mee en hou de huid strak.
-
Smeer na het scheren baby cremé(tegen luieruitslag), talkpoeder of zinkzalf aan om irritaties te voorkomen. (Kijk wat het beste werkt)
-
Scrub de geschoren huid regelmatig om dode huidcellen te verwijderen daarmee voorkom je verstopping van de haarschachtjes.
Wat een beetje research allemaal kan doen.
De eerste keer dat je je scheert krijg je vaker last va bultjes en jeuk omdat je huid het niet gewend is. Ik zou zeggen scherp mesje, geen schuim maar scheergel gebruiken en voorzichtig scheren.