Schaamhaar.. op een gekke plek?

Hey Ladies!!

Ik zit al een tijdje ergens mee, het maakt me nog steeds zo onzeker. Ik heb natuurlijk net als iedereen, schaamhaar. Oh jawel! Ik scheer netjes mijn bikinilijn en zo, gewoon “kaal”. Alleen ik heb dus ook schaamhaar richting mijn billen… gek gezegd. Op mijn schaamlippen zit ook schaamhaar. Dit is nog (redelijk) te overzien, maar richting mijn anus zijn het gewoon weer hele plukken…

Ik scheer het weg, met moeite want het is best een uhm ja lastige plek. Maar het komt ook echt als ‘bosjes’ weer terug, ik heb het idee dat dat door het scheren alleen maar erger wordt. Ik krijg het ook nooit helemaal weg, plus het groeit kei snel terug, sneller als het normale schaamhaar heb ik het idee. Het maakt mij gewoon onzeker want een man voelt dat ook… als hij iets gaat doen. Ik ben bang dat het misschien zelfs met bikini te zien is.

Hebben meer mensen hier last van of is het eigenlijk abnormaal? Ik vraag het me af… Als meer mensen het hebben zou ik me in ieder geval minder onzeker voelen.

Vraag 2: scheren jullie op een speciale manier? Ik heb wel eens naar ontharingscremes gekeken, maar volgens mij is dat niet geschikt voor dit gebied… Erg jammer, want dat zou voor mij zoveel schelen!!

Nou, misschien hoort dit topic niet voor 100% hier thuis, mocht dit niet zo zijn hoor ik t graag waar ik hem wel het beste kan plaatsen. Benieuwd naar jullie reacties dames!! :sob::muscle:

Volgens mij is dat gewoon normaal. Als ik het niet scheer is het bij mij daar ook vrij lang (maar dat is ook op mn schaamlippen)
Als je het regelmatig scheert zal niemand het zien

Dat heeft iedereen, de een in meerdere mate dan de ander. Je kunt het ook laten waxen, dan blijft het langer weg en komt het na een tijdje minder heftig terug.

Of laten laseren, maar dat is duur en permanent.

In een bikini zie je dat heus niet als jij een aantal dagen voor het zwemmen nog geschoren hebt. Mannen zijn zelf over het algemeen aappies dus die hoor je vast niet zeuren dat daar wat haren zitten.

Waxen is in jouw geval best wel een goed idee denk ik. :slightly_smiling_face:

Ja dat is normaal of ik heb dat in iedergeval ook. Het is lastig weg te scheren en het groeit ook snel, dat komt omdat het tussen je billen altijd warmer is dan op andere plekken en haar groeit sneller als het warm is.

Ik scheer het max. 1x per 2 weken omdat ik het zo eng vind om dat te scheren, maar mijn vriend zegt dat het helemaal niet hoeft omdat iedereen daar haar heeft en het hem niet zoveel uitmaakt. Het hangt dus van persoon tot persoon af, de één kan er tegen en de ander niet.

Maar het komt je bikini normaal niet uit, aangezien bikini’s geen strings zijn. En als je het regelmatig scheert moet je echt niet bang zijn. De kans is gewoon al heel erg klein, dus zeker als je het scheert.

& ik ga meestal op mijn rug liggen en dan scheer ik het, want dan kan ik er gemakkelijker bij.

Volgens mij heeft iedereen schaam haar daar dus no worries👍 En over het scheren ik gebruik inplaats van schuim ofzo shampoo en na het scheren babyolie!! Dat is echt een geweldige tip ik weet niet ook voor daar onder want daar scheer ik me niet😘

Super bedankt voor de reacties allemaal!! De onzekerheid is een stuk afgenomen. :bowing_man: