Schaamhaar + eerste keer

Ik weet dat er een schaamhaar-topic is, maar dit is toch iets anders, niet over hoe je het moet weghalen ofzo (doe anders maar gewoon slotje ofzo).

ik ga binnenkort mijn eerste keer hebben. ik heb niks afgesproken ofzo, maar we hebben het erover gehad en we zijn er allebei klaar voor, dus het gaat gebeuren.
alleen ik heb dus een paar vragen.

1. moet ik meteen mijn schaamhaar scheren (dus het vanaf nu bijhouden)?

2. hoe heb je seks zonder dat je ouders het doorhebben? mijn en zijn ouders zijn vrijwel altijd thuis. en we zouden nooit bij elkaar mogen slapen. gewoon tussendemiddag heel stil ofzo :flushed:

3. moet ik dan een string aan ofzo?

ik heb btw 15.

Xx

1. is persoonlijk maar zou ik zelf doen
  2. persoonlijk zou ik t niet doen als mn ouders thuiswaren… iig niet de 1e x…
  3. nou, je kunt wel even letten op welk ondergoed je aandoet maar een string lijkt me niet verplicht ofzo? Moet uiteindelijk toch uit :stuck_out_tongue:

hm, als je dit niet zelf kunt bedenken/beslissen weet ik niet of het uberhaupt verstandig is om seks te hebben, zeker niet als je niet eens een plek hebt om het te doen zonder gestoord te worden… het is wel je eerste keer en die is al spannend genoeg… weet je zeker dat je je eerste keer ‘zomaar’ met iemand wilt doen?

Ben je wel op de hoogte van voorbehoedsmiddelen en het gebruik ervan?

En beslis zelf wat je fijn vind, een jongen rekent je echt niet af op wat voor ondergoed je draagt of hoe jij het down under bijhoudt.

^Ik ben het hiermee eens…

+Zijn jullie wel al rustig verder gegaan dan zoenen…? Ik bedoel, dan weet hij toch hoe je er down under aan toe bent en wat hij kan verwachten? Dan hoef je je daar sowieso niet druk om te maken.

Ja ik weet wat een condoom is, en ik ben sowieso op de pil vanwege acne.
En mijn vriendje is niet zomaar iemand hoor :slightly_smiling_face:
Ik vraag alleen wat normaal is, dus bedankt voor het advies !

Belangrijkste is dat je je prettig voelt. Als jij je onzeker voelt bij je vriendje met schaamhaar dan kun je het beter wegscheren, dat is volledig jouw keus. Wel is het zo dat de meeste jongens een volle bos haar niet erg prettig vinden, dus als je besluit niet te scheren dan kan je hem een beetje tegemoetkomen door het te trimmen (kort knippen) en de zijkantjes een beetje te scheren zodat het niet helemaal uitsteekt aan alle kanten :stuck_out_tongue:

Hetzelfde geldt voor het soort ondergoed wat je aan hebt. Trek iets aan wat jij leuk vindt!

Over het seks hebben terwijl je ouders er zijn, dat kan gewoon, gewoon een beetje stilletjes aandoen, eventueel muziek opzetten of de tv aanlaten zodat het geluid daarvan het overstemd. Je moet er alleen wel 100% op kunnen vertrouwen dat ze niet zomaar binnenkomen. En ik zou het zelf savonds doen en dan zeggen dat jullie gewoon een filmpje aan het kijken zijn.

Ik ben niet zo van het hand/mondwerk dus nee. we lagen wel te zoenen op zijn bed en toen trok hij half mijn shirt uit, en toen waren we wel even zovan, wacht is even. en toen hebben we het over gehad en dat hij wel graag seks zou willen en dat het allebei onze eerste keer was enzo.

Oh en houd er wel rekening mee dat, mocht je gaan scheren, je vaak last krijgt van bultjes en irritatie na het scheren daar, zoek even goed op wat de beste manier is! Ik zou aanraden om al eerder te hebben geschoren zodat je kan zien hoe je huid daarop reageert en niet dat je je de allereerste keer scheert vlak voordat je seks gaat hebben :wink:

dankje dat van de muziek is een goede tip!

ik denk trouwens ook wel dat mijn moeder denkt dat we het langzamerhand wel gaan doen en dat ze niet zomaar moet binnenstormen haha :’)

toen ik bijna veertien was had ik een poging tot bikinilijn gedaan en dat was nogal een drama… je kan toch ook ontharingscrème gebruiken? heb je dan een speciale voor schaamhaar ofzo?

Oke ik had niet begrepen dat het je vriendje is! Normaal is voor iedereen anders, doe gewoon waar jij je prettig bij voelt, het gaat er om dat jij ontspannen bent want anders kan het heel erg tegen gaan vallen en je eerste keer is wel iets speciaals. Trek iets aan wat jij fijn vind zitten en mooi vind en qua schaamhaar… wat hierboven al is genoemd; zijn jullie nog nooit verder gegaan? (in dat geval zou ik het even heel rustig aan doen en eerst elkaar ontdekken voor dat je aan seks begint) en zoja dan weet hij wat hij kan verwachten en als hij het liever anders had gehad had hij dat wel met jou besproken!

Oke als je de pil consequent slikt ben je genoeg beschermd maar een condoom is altijd verstandig, ook vanwege eventuele soa’s, weet zeker dat je genoeg voorbereid bent voor je met dit alles begint. En ik zou het pas doen als je inderdaad 100% zeker weet dat je niet gestoord kan worden/wordt, anders kan je niet ontspannen en wordt het niks haha

Ik zou niet van zoenen naar eerste keer gaan. Je kan nog veel meer ontdekken voor je de echte daad zeg maar doet.

Ik persoonlijk scheer het allemaal, ik zou het een keer doen als je ouders niet thuis zijn en ondergoed maakt echt niet uit. (al zou ik een enorme oma onderbroek achterwege houden)

Zou je dat niet eerst verder willen ontdekken? Waarschijnlijk is het zeker voor de eerste keer fijn als je goed ontspannen bent en dit zou goed kunnen helpen door voorspel. Anders ben je misschien te erg gefocust op de seks zelf waardoor je (onbewust) meer last krijgt van spanning. Snap je wat ik bedoel?

1 Dit is jou beslissing. Als jij je wilt scheren, dan doe je dat. Doe dit niet voor je vriend, maar gewoon voor jezelf. En als je het niet wilt scheren zou ik het bij knippen. Dan is het toch een beetje netjes en niet een heel oerwoud.
2 Misschien kun je kijken wanneer je ouders niet thuis zijn? Of je zorgt ervoor dat ze weten dat ze niet naar binnen moeten komen. Zeg gewoon dat je even met je vriendje naar je kamer gaat, dan snappen ze heus wel dat ze niet moeten binnenstormen. :’)
3 Een string aan kan, maar het hoeft niet per se. Doe gewoon wat je zelf fijn vind!

Ja indd. Alleen ik heb geen idee wat ik daartegen moet doen haha…

^ Als je niet voldoende voorspel hebt (en zeker bij de eerste keer) kan het voor jou heel onaangenaam worden. Omdat je nog nooit seks hebt gehad is het sowieso allemaal nog nieuw en onervaren, maar als je niet ‘nat’ genoeg bent gaat het heel stroef en kan het nog meer pijn doen. Jouw vagina is nog niet berekend op piemels (om het maar even kort door de bocht te zeggen) en dat doet vaak al pijn, maar als hij er meteen in wil zonder voorspel en jij nauwelijks nat bent gaat het stroef en doet het nog meer pijn

Ik zou het persoonlijk fijner vinden om eerst elkaars lichaam verder te verkennen, dan raak je er vertrouwder mee. Mag ik vragen waarom je hand/mondwerk niks vindt en gelijk seks wilt hebben? -Misschien maakt het het meedenken dan makkelijker voor mij aangezien ik het sowieso anders zou doen :p.

En anders gewoon glijmiddel gebruiken… Al helpt dat natuurlijk niet je lichaam verder te ontspannen terwijl dit door middel van voorspel wel zou kunnen gebeuren.

maar wat valt echt onder voorspel? heftig zoenen of echt hand/mondwerk ?