Schaam me voor mezelf.

Hay meiden. Nou, ik weet niet echt hoe ik dit uit moet leggen. Maar ik schaam me voor mezelf. Niet hoe ik nu ben, maar hoe ik eind vorig jaar en begin afgelopen jaar ben geweest. Ik was toen net 16 geworden en alles een beetje aan het ontdekken. Maar daardoor ben ik een keer heel dronken geweest, met een jongen gezoend die ik helemaal niet leuk vond en heb ik mezelf heel erg voor schut gezet. Maar ik ben vaker aangeschoten geweest, zelfs met mijn beste vriendin gewoon overdag. En ik rookte ook af en toe. Het was toen ter tijd gewoon allemaal heel erg grappig. Ik wilde er toen gewoon graag bijhoren, maar dat deed ik helemaal verkeerd. Ik wilde ook per se een vriendje, dus ik kreeg een vriendje. Alleen het was echt een sulletje. Het was wel een lieve jongen, maar totaal mijn type niet en hij was heel erg jaloers en bezitterig. Ik vond hem toen wel leuk, maar achteraf gezien ben ik nooit verliefd op hem geweest. Later ging ik dus nog steeds wel door met drinken met die vriendin van mij. Ik was een keer op een feestje en toen leerde ik een jongen kennen, ik kende hem al wel vaag van school. Het was inmiddels een week uit met dat vorige vriendje en had met hem gezoend die avond. Maar het probleem was, hij had een vriendin en ik wist het wel, maar omdat ik wederom wat op had, drong dat niet echt tot me door. Ik heb later ook wat met hem gekregen. Alleen het was echt een foute jongen. In eerste in stantie wilde ik niks met hem, maar toen ik dus toch wat met hem had gekregen vond ik hem echt geweldig. En hij ging na een week vreemd en hield het anderhalve week voor zich en heeft het me uiteindelijk op een feest verteld, ik heel de avond huilen.

Inmiddels ben ik nu bijna 17 en is dat echt over. Ik drink in het weekend twee of drie wijntjes en daar blijft het bij, meestal drink ik echt helemaal niks. Heeel af en toe ben ik nog wel eens aangeschoten maar dan is het wel op een punt dat het nog gezellig is, en niet dat ik de weg begin kwijt te raken. Ik rook nooit meer en zoen niet meer met mensen die ik niet leuk vind, heb dus ook al een half jaar niet meer gezoend. Maar het probleem is, dat ik me zo erg schaam voor hoe ik ben geweest. Ten eerste heel erg voor die twee vriendjes, zeker die eerste, omdat ik hem totaal niet aantrekkelijk vind en hij echt bezeten van mij was terwijl ik hem nooit leuk heb gevonden. Maar ook het tweede vriendje, ik vond hem wel echt leuk maar ik had kunnen zien aankomen dat hij dat ging doen omdat hij hetzelfde bij zijn toenmalige vriendin had gedaan. Ik heb overigens wel mijn excuses aan dat meisje aangeboden. En ik schaam me voor al mijn domme acties. Als ik iemand net ontmoet en diegene vraagt of ik vriendjes heb gehad zeg ik nog liever nee dan hun op te noemen. En iedereen weet mijn actie van 1 keertje, en daar wordt nog steeds over gelachen. Ik wil niet dat mensen zo’n beeld over mij hebben. Ik hou wel van gek doen, maar eigenlijk ben ik heel serieus en totaal niet zo met jongens. Ik schaam me er ook heel erg voor dat ik in het openbaar heb gehuild om die tweede jongen. En een meisje uit me klas maakt heel vaak grapjes over mijn exen. Ik vind het irritant en schaam me echt er voor. En ik vind het ergens ook wel heel jammer dat ik niet voor het eerst heb gezoend met een jongen die ik echt leuk vond. Wat kan ik hier aan doen? Gelieve niet reacties als: je eigen schuld, had je maar niet moeten doen. want wist ik toen veel.

Zeg tegen dat meisje dat je die opmerkingen vervelend vindt. En verder kan je er niet iets aan doen, gebeurd is gebeurd. Het is gewoon een fase, en daar ben je nu doorheen dus kan je verder gaan met een nieuwe fase om het zo maar te zeggen. Laat mensen merken dat je niet meer zo bent als eerst.

Weetje, ik denk dat je sowieso maling moet hebben aan wat anderen vinden.
Jij weet dat je nu anders bent, en dat is genoeg.
Laat het achter je, wat gebeurd is, is gebeurd, je hebt ervan geleerd toch?
ik zou je niet schamen, dat was toen en nu is het nu :slightly_smiling_face:
Over een tijdje is iedereen het vergeten!

Het is gebeurd. Wat wil je eraan doen? Je moet vandaag leven, niet gisteren.

-

heb het 2e gedeelte niet gelezen, kan geen lange stukken tekst op computer lezen, word ik duizelig van xd

Het proberen te vergeten, je kan er nu niks meer aan doen.
Je kan altijd wel denken, wat als ik dit/dat…
Maar dat kan niet. Dat moet je proberen te accepteren.
En porbeer nieuwe mensen te ontmoeten, dat helpt ook altijd.

Het is niet je eigen schuld, echt niet. Als je dronken bent kan je gekke dingen doen, dan ben je jezelf gewoon niet meer. Het is een jaar geleden, je bent gegroeid en je weet dat je fout bezig was. Dat is het belangrijkste. Ik zou als eerst die vriendjes van je vergeten, misschien kan je je excuses aanbieden aan de eerste en alsnog vrienden blijven. Je moet je niet schamen, iedereen doet wel is gek, toch? Dat beeld van de mensen veranderd wel als ze gewoon zien wie de echte jij is. En over dat meisje, je moet gewoon eerlijk tegen haar zijn en zeggen dat je het niet leuk dat ze grapjes maakt. Als dat niet helpt zou ik maar naar een leraar stappen, die kan haar wel stoppen. Succes, en schaam je niet hoor. (:

Het feit dat je veranderd bent is al heel wat.
Ik ken mensen die zo doen, alleen dan niet een maand ofzo, maar al een paar jaar.
Zeg dat je die opmerkingen niet fijn vindt en dat ze haar mond moet houden (als ze echt niet wil stoppen).
Probeer er niet te veel aan te denken.
Ik weet dat dat moeilijk is want ik heb ook iets gedaan wat verre van goed en normaal is (niet met vriendjes, ik had daar 0 interesse in enzo).
Maar probeer te denken: Ik ben verandert.
Ik kan niet garanderen dat je nu het helemaal zult vergeten alleen probeer er vrede mee te hebben. Je kan de tijd niet terug draaien.

zie het zo:
Als je in het verleden veel fouten hebt gemaakt
dan kan je toekomst alleen nog meer beter worden!
Veel geluk dan (:

en btw : heeft je nick hier iets mee te maken? (:

Niemand is perfect, iedereen maakt vast wel een keer een mega fout (denk ik). Als je nu nooit meer dronken bent en niet meer zo veel drinkt, dan ben je dus hartstike goed bezig! Kijk gewoon naar het nu en tja accepteer wat gebeurd is, ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan, maar je kan het verleden toch niet veranderen alleen de toekomst en zo te lezen ben je goed bezig.

het enige wat je meekrijgt van mij is
leer van gisteren, leef vandaag en droom over morgen

ik denk dat iedereen dit ooit wel eens heeft gedaan? of in iedergeval één van die dingen? het is gebeurd laat het gewoon voor wat het is, succes.

Heel erg bedankt!

Meisssieee, je moet je niet zoveel van anderen aantrekken.
Echt hoor!
Waarom zou je je schamen?
Je bent nu toch veranderd?
Wat je vroeger hebt gedaan is verleden tijd, jammer dan,
dat doe je nu niet meer, je kan er ook niks meer aan veranderen,
dus het zij zo en het maakt ook niet meer uit!

Dat je je schaamt laat heel erg zien dat je je veel teveel van anderen aantrekt,
wat zij van jou vinden.
En dat moet je niet doen!
Tuurlijk, ontzettend makkelijk gezegd.
Maar geloof me, het maakt je leven een stuk leuker!
Leef voor jezelf & heb scheit aan wat mensen van je vinden.
Dan kan je tenminste zijn wie je echt bent, en niet denken dat je dan opeens geen vrienden meer hebt ofzo,
echte vrienden blijven dan júist over, die je leuk vinden voor wie jij bent!

En dat meisje, gewoon een keer een heel droog antwoord terug geven.
Ik kan nu zo snel niks bedenken, maar iets van ‘okee. ja leuk joh. ja klopt inderdaad.
en wat wou je hier ook alweer mee bereiken?’, zodat iedereen zoiets heeft van
okeee ja eigenlijk slaat het nergens op dit wat ze allemaal zegt :’).

Sorry voor het lange verhaal, hoop dat je er wat aan hebt :wink:

Oh en trouwens, met 2 jongens gaan die je misschien niet echt-echt leuk vond of die niet goed voor je was,
is echt niet raar.
er zijn zat meiden die er meer dan 2 per ávond hebben, die ze dus echt-echt-níet leuk vonden!

en zeker voor die 2e keer moet jij je niet schamen maar HIJ.

in 2011 kan je opnieuw beginnen! en jij weet toch hoe het zit, dus dan moet je dan meisje maar laten praten want die heeft zelf blijkbaar zo’n saai leven dat ze jou voor haar praatjes gaat gebruiken.

Dankjewel bimbamtoktok hier heb ik ook echt wat aan! Ik trek me inderdaad heel veel aan van wat anderen van me vinden. Met alles eigenlijk, dus ook heel erg met dit. Ik vind het moeilijk dat te veranderen, maar ik ga het proberen.

Bedankt! In 2011 kan ik inderdaad mooi opnieuw beginnen. En over dat tweede had ik nog niet nagedacht, bedankt! :slightly_smiling_face: