Schaafwond op Knie

Hee,
Ik ben gevallen met hockey op een kunstgras veld en heb nu over heel mijn knie schijf een schaafwond. Nu moet ik morgen naar school en wordt het morgen 27 graden en vind ik het voorschut om iets van een rokje aan te doen ofzo.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de schaafwond minder zichtbaar word?

Pleister erop? Ik denk niet dat je veel kan doen eraan. Heb je geen rokjes/jurkjes die tot over je knie gaan?

Nee, helaas niet. Maar als ik er een pleister op doe dan zie je die toch zitten het is midden op m’n knie

Tja, als je er aan gaat zitten, dan kan het een litteken worden. Ik denk dat een pleister ‘smakelijker’ staat dan geen pleister, maar je kan nu weinig doen om het te doen herstellen. Misschien wat zinkzalf erop smeren?

Ik zou je er gewoon niks van aantrekken. Schaafwonden/blauwe plekken etc horen bij dat soort sporten, dus niks geks aan. De helft van de tijd zit je toch met je knieën onder een tafel, dus zo erg valt het niet op. Pleister lijkt me niet verstandig gezien het weer, dat gaat zweten en jeuken en korstjes/schaafwonden drogen juist beter aan de lucht.

Als je het echt zo dramatisch vindt zou ik een hele dunne panty aan doen. Dan zie je de details van de schaafwond niet zo, maar is het ook niet zo warm en kan je schaafwond ook nog een beetje ademen.

Maar ik denk dat als je op school om je heen kijkt dat er genoeg mensen zijn met wondjes/korstjes of blauwe plekken op hun armen of benen. Ik zou het lekker laten, hoe minder je er aan zit/doet, hoe sneller het geneest.

Het is maar een schaafwond… echt no one cares.

Nou maar echt, prijs je maar gelukkig dat dit een van jouw grote problemen blijkbaar is.

Ik snap dat je het niet leul vindt, maar je hoeft je er echt niet voor te schamen hoor! Ik heb zelf mijn onderbeen heel erg verbrand, dus gewoon echt een knalrood been, maar ik heb ook gewoon een rokje aan!

Je hebt al een keuze gemaakt met wat je ermee hebt gedaan. Maar een wond geneest het best en snelst in de open lucht dus ik zou er vooral niks op plakken, dan ben je er sneller weer vanaf.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe je het nu uiteindelijk hebt gedaan? :slightly_smiling_face:

Ik heb de eerste dag toen het 27 graden was een lange broek aangetrokken en een vaseline gaasje er op gedaan (dit was niet zo’n succes)
En de dag erna had ik gewoon schijt aan iedereen en heb gewoon een rokje aan gedaan en verder geen pleister op de wond gedaan