Scene girl.

Hi.

Ik weet het niet zeker, maar ik heb het gevoel dat ik richting uiterlijk ‘scene girl’ ga. Ik vind dat wel iets hebben, eigenlijk. Normaal ben ik een net meisje, maar langzamer maar zeker, verander ik qua kleding en uiterlijk. Ook houd ik meer van dingen, waar scene girls ( combinatie van emo en streetstyle ) ook van houden.

Ik wil weten of dit mijn ware ik is ( heb mijn echte ik nog niet gevonden ).
Hoe kan je dat het beste aanpakken?

Voor de mensen die niet weten wat een scene girl is;

http://farm4.static.flickr.com/3242/2482853619_eaa4c28f8b.jpg?v=0

Ik vind het namelijk wel wat hebben :blush: Alleen vind ik de piercings niet zo…

Gewoon een beetje uitrpoberen, denk ik.
Maar niet van de ene op de andere dag compleet veranderen. :’)

waarom ga je het niet gewoon combineren,
als je zelf zegt dat je je best wel netjes kleed maar scene toch ook wel heel
stoer vind dan ga je het toch gewoon combineren,

ik had een vriendin die een echte gothic was, (in de eerste klas)
nu (in de vierde klas) is ze een combinatie van, ja hoe zal je het noemen:P
tis gewoon typisch haar;) ze is gewoon leuk gekleed:P
nog steeds wel zwart maar dan gecombineerd met fellere kleuren,
zoals knalroze enzoo;)
maar dit ging niet van de ene dag op de andere bij haar duurde het zo een beetje 4 jaar;) van gothic naar mindere gothic naar meer haarzelf
en nu is ze helemaal haarzelf.:stuck_out_tongue:
(de make up is extreem verminderd van compleet zwarte ogen naar een heel subtiel lijntje en leuke oogschaduw)

ik vond het eerst ook leuk,
maar nu dus niet meer.
sommige lopen in de meest belachelijke kleren,
ik vind tattoo’s lelijk,
ik houd niet van zoveel piercings (en danv ooral niet van ringetjes)
en sommige kapsels zijn super dood, en lelijk,

sommige zien er wel leuk uit hoor, maargoed.

maar je moet doen wat je wil toch, je kan altijd nog terug.

Ik merk wel aan me eigen datik van all stars gymen houd ( de zwarte ), nagellak, harde rock/emocore enzo. Ik wil t graag uit proberen :blush:

ik denk dat je gewoon dingen moet uitproberen en combineren ^^
en later ga je misschien ontdekken wat nu echt je stijl is :wink:
het gaat natuurlijk niet van de ene dag op de andere :wink:

in het begin (2 jaar geleden) héél zwart, alles zwart
en daarna met felle kleurtjes, toupeerde ik mijn haar
en nu combineer ik stoer met vrouwelijk (zie profiel voor foto’s :wink:
x

mee eens
maar het is best wel offtopic en niet een antwoord op haar vraag :’)

Dat maakt niet uit :wink:. Ze mag haar mening geven.

Maar van ( ik weet je naam niet meer :blush: ) die de haar toupeerde.
Jij hebt een super mooi kapsel.
Zoiets zou ik best graag willen… Maar kheb nu haar tot op mn schouders. Ik wil het langer laten groeien, maar normaal heb ik krullen en stijl ik het :$. En heb ik ook moeilijk haar. Dus ik zou megod niet weten, hoe ik dat zou moeten stijlen.

Ik wil het tuurlijk heel stoer en netjes met elkaar combineren.
Een toefje emo, grotendeels streetstyle, en toch netjes…

Maar hoe o.O?

Ik vind het haar van scene girls vooral leuk!
En er is geen ware ik. Soms denk ik dat van mezelf ook, dat ik nog niet heb ontdekt wie ik ben. Ik hou van my chemical romance en o.a soulfly (hardrock band) maar aan de andere kant ook van estelle en beyonce, en dat zie je ook terug in mijn kleding.
En nu mijn tip voor jou: Als je aan het winkelen bent moet je doen alsof je opnieuw begint, zonder een eigen ‘nette’ stijl. Stop gewoon in je mandje wat je mooi vind, en denk niet: wat zullen anderen ervan vinden? of: past dit wel bij mij? Als je het mooi vind past het bij je. :slightly_smiling_face:
Veel plezier :grinning:

Ik vind het ‘au naturel’ het mooist. Zonder al die heftige kleuren en lelijke coontails. En daar haal ik dan ook nog steeds inspiratie uit.

Misschien je ook zo er mee beginnen. (als je later de heftige kant op wilt)

Bedoel je mij ? :wink:
Dankjewel!
Ik heb nu extensions, mijn gewone haar komt tot boven mijn shouder.
om je haar te touperen, kun je het beste een kapsel met (kortere) laagjes nemen. dat is veel mooier en makkelijker (?) om te touperen :wink:
Ik zou het niet teveel stijlen, (of heat protection gebruiken) , omdat je haar er echt heel dood van gaat. bij mij was het echt erg, en daarom heb ik gewoon 15 cm van mijn haar laten knippen (en extensions genomen). ik ken veel mensen die hun haar elke dag touperen, en het is echt niet mooi :wink:.
voor het touperen moet je eens naar youtube surfen, daar staan echt suuuperveel video’s. (intypen: how to do scene hair, of zoiets in de aard).
zo heb ik het ook geleerd :wink:
wel véél oefenen , voor je ermee naar buiten loopt, anders ziet het er niet uit hah ^^ ('en achterkant nietvergeten! xD )

moeilijke laatste vraag, gewoon alles eens uittesten denk ik :wink:
xx

Ik vond het eerst ook heel leuk. Heb sowieso altijd wel in de alternatieve richting gezeten om het zo te zeggen, heb piercings en tattoeages altijd al mooi gevonden. Op m’n 12e tot m’n 13e heeel veel zwart gedragen. Op m’n 14e werd het minder en ging ik weer gewoon spijkerbroeken dragen, 15e/16e klein beetje richting emo(maar niet van dat haar enz.) Nu op m’n 17e heb ik dreads en heb ik wel mijn eigen stijltje gevonden denk ik, ik combineer nu kakker met alternatief enz.
Conclusie; gewoon uitproberen wat je leuk vindt en niet naar anderen mensen luisteren wat ze ervan vinden, maar naar jezelf luisteren ;p.

Da’s een goeie ja. Sommige kids zijn echt te, par example;
http://www.hyves.nl/index…4211733&media_secret=tcNb

Ik vind persoonlijk dat je niet en die broek, en dat shirt, en die pet, en dat haar, en die piercings etc allemaal bij elkaar moet doen. En word ook geen regelrechte Audrey Kitching kloon. Er zijn grenzen

waarom zou je je zelf in 'n hokje willen stoppen?
je kan toch alles combineren,
zo creër je je eigen stijl.
mensen die zichzelf labelen met scene kid vind ik persoonlijk maar dum.

Gewoon van alles uitproberen
thuis voor de spiegel beetje oefenen met make-up en je haar
en als je gaat winkelen gewoon halen wat je mooi vind
niet denken ooh is die wel netjes of is dit wel scene of iets

je kan je wel laten inspireren door plaatjes
maar gewoon halen wat je mooi vind en zo ontwikkel je wel je eigen stijltje

Als je gaat winkelen, pak gewoon van alles, het ziet er altijd heel anders uit als je het aanhebt.

Oh en UITSTRALING. Je moet echt uitstralen dat je je goed voelt in wat je draagt, daardoor val je op en denken mensen ‘gosh die ziet er cool uit’. Als je onzeker rondloopt in je nieuwe kleren denken mensen meer van ‘wat heb jij nou aan…’

Waaw, je hebt precies hetzelfde gedaan als mij.

Gewoon doen, als je het zelf wilt.

Doen wat jij wilt. Je ontdekt vanzelf wel wie ‘jij’ bent. Dat duurt je hele leven lang, denk ik. Volgens mij blijf je maar eigenschappen van jezelf ontdekken en in de puberteit kun je nog weleens verschillende stijlen hebben.

die riem van die meisje heb ik ook !

mjaa je zou het rustig kunne proberen maar niet té veel piercings en té veel touperen …