saxofoon examen

ik vind het persoonlijk maar stom , je doet een hobby toch voor het plezier waarom moet er dan een jaarlijks examen zijn? en vandaag is het dus mijn examen van saxofoon, ik speel het al 5 jaar , maar ik ben nog altijd even gestressd als de eerste keer. het is gewoon zo eng als je daar staat met je sax in je handen een piano naast jou en jury van 3 man die met een strenge blik je staan aan te kijke -.-
wie heeft dit ook nog ? want ik heb er dus egt geen zin maar jawel strax is het zover en je mag niet te veel stresse anders verpest je het helemaal - zoals ik vorig jaar toen ik helemaal mijn draad kwijt was door de stress- en net daarom begin ik nu enorm zenuwachtig te worden … pffff…

ik weet zelf niet wat voor reacties ik verwacht maar post gewoon maar iets-je mening fzo- x

Haha. Dat heb (nou had, mijn laatste was een paar weekjes geleden) ook altijd voor piano. Maar goed. Geen idee wat je hier nou mee moet :stuck_out_tongue:
upje? :angel:

tja kga gwn mn best doen , moet wel e :stuck_out_tongue:

Ik speel dwarsfluit. Heb gelukkig m’n examen al een paar maandjes gehad :stuck_out_tongue:
Toen ik daar voor stond was ik ook egt heel erg zenuwachtig. Sommige liedjes gingen daardoor ook minder en de toonladders kon ik helemaal niet meer spelen.

Heel veel suc6. Het gaat vast wel goed. Niet naar die enge mensen kijken, alleen maar naar de muziek (hielp bij mij wel een beetje :p)

Ik had dat ook met gitaar, ik begrijp volledig hoe je je voelt.
Maar bedenk dat er op dit moment nog zoveel anderen met hetzelfde probleem zitten…
Het zal je wel lukken, veel succes! :slightly_smiling_face:

Ik heb ook A examen moeten doen voor piano.
Tis gewoon een soort toetsje.
Gewoon heel goed oefenen tot je ze foutloos kunt!
Dan is er niks aan de hand toch? :wink:

toen ik nog dwarsfluti examens had(ben nu gestopt met de les) was ik altijd zo zenuwachtig:| echt vreselijk; ik was helemaal aan het zweten, de toonladders lukte me totaal niet en ja de stukken dan enigzins wel. maar ja het is vreselijk ben blij dat ik nu 3 graden heb haha:P, helaas heb ik niet echt tips voor je alleen bij mij werkte het als me vader/moeder/ zei: als je het haalt dan gaan we uiteten bij je lievelings restaurant; naja iig. iets in die trant dat hielp mij altijd xD haha echt raar:P maar goed ik hoop dat het je lukt, laat je het weten?:slightly_smiling_face: doeg^^

ik wist trouwens niet eens dat dat bestond…(maar ik speel ook geen instrument)
Ach veel succes je gaat het vast wel halen;) =D

En anders bestaat er nog altijd B&J ijs toch?:wink:

AAh. Die examens. Dat heb ik ook heel lang moeten doen. Ik heb totdat ik afgelopen jaar gestopt ben ook van die examens moeten doen, verschrikkelijk.
Nou, heel veel succes ermee!

ik speel 7 jaar trompet en heb mijn a en b diploma. voor trompet is dit niet zomaar iets, je moet en halfjaar naar theorie les, een heel boek uit je kop kennen… alles weten van dingen als majeur, mineur, 4kruisen/mollen etc.
op het praktijk examen moet je bijna foutloos een nummer kunnen naspelen, je moet extreem moeilijke ritmes klappen (klinkt makkelijk, is het niet) je moet alle toonladders spelen, een stuk uit je hoofd kunnen spelen, een stuk aprima vista spelen (je krijgt iets voor je neus voor de 1e keer en moet het zo kunnen wegspelen) en verder moet je nog zo’n 4/5 liedjes spelen waaronder 2 verplichte examen werken, 1 liedje wat je zelf mooi vnid (wel op niveau natuurlijk) en 1 technisch etude liedje.
er zit ook steeds een jury naar je te kijken. dus bij mensen die dit doen vind ik het best normaal dat ze wat zenuwachtig zijn. ik ben daar ook nooit helemaal vrij van, maar gelukkig tril ik nooit ofzo. een meisje dat voor mij examen moest doen trilde wel helemaal, zo zielig!

succes nog! =D

Ik heb zelf twee keer een examen gedaan voor piano. Maar… ik mag kiezen of ik examen wil doen. Want ik heb samen met een ander meisje les en die wilde geen examen doen. Eigenlijk vind ik het een beetje raar dat jij examen móét doen… Kun je niet aan je leraar vragen of je geen examen mag doen als je het zo vervelend vind dan?
En als je het toch moet doen, dan moet je gewoon ervoor zorgen dat je de liedjes heel goed kunt spelen. En bedenk… ze gaan je heus niet uitlachen ofzo als je een stukje verkeerd speelt.

oef, ik ben net terug van het examen, en het viel eigenlijk wel nog mee in 1 stuk hebk ik- wss door de zenuwen- wel wat fouen gespeeld in die vele zestiende noten, maar de andere lukten wel behoorlijk , nu moetk juist nig de uitslag weten ,maar ik ben blij dat het examen voorbij is x)