Sauna goed voor je huid?

Ik heb soms wat last van puistjes, maar doordat ik af en toe de sauna inga, lijkt het wel of mijn huid wat gladder word.

Is dat gewoon toeval of komt het door die sauna?
Ervaring mee of is dat gewoon bewezen dat het goed is voor je huid en vooral je gezicht (ik weet het namelijk niet) =)

tis zeker goed voor je huid!
ik heb ook last van puistjes en sauna werkt wel maar ik ga er niet te vaak in want je krijgt er een droge huid van volgensmij. ik heb middeltjes tegen puistjes:
je hebt maskers die je porieen leegzuigen
garnier skin naturals met een borsteltje aan de bovenkant
en een hele oude truc als je s’avonds een puistje ziet moet je er een laagje tandpasta op smeren en daar mee slapen het droogt puistjes uit

Xx

Dankje! Nou ik heb nogal een vette huid, dus zo snel zal ik geen droge huid krijgen. Maar ik vind het wel fijn want ik ben dus gister in de sauna geweest en mijn huid glimt nu tenminste niet zo erg =)

ik gebruik gezicht sauna =P en is zekers goed voor je huid =]

Als je zweet, gaan de mee-eters je poriën ‘uit’. Ja ik weet niet echt hoe ik het uit moet leggen, maar het is goed voor je huid ja xD

Ja sauna is goed voor je huis want dan gaat alle zweet eruit en al die dingen ofzo? x

Duh, als je zweet gaan alle afvalstoffen uit je lichaam :’)

Door de hitte/droogte van de sauna gaan je poriëen meer open staan, en als je dan begint te zweten komt er allerlei troep uit. Door de koude douche na de sauna sluiten je poriëen weer waardoor er ook geen troep meer in komt (voor eventjes dan)

^^ Thanks voor de reacties!!

Je krijgt er geen droge huid van hoor ik heb een normale huid en thuis een sauna waar ik best vaak in ga en het is gewoon supergoed voor je! Ook voor je spieren trouwens
Turks stoombad of stoomcabine is ooknheel goed voor je huid
En zoiets kan je zelf ook creeeren voor je gezicht met een schaal met heet water en je gezicht erboven hangen, moet je even googlen denk ik

Als je een sauna neemt, dan zweet je al het vuil uit je poriën. Dus ja, het is heel goed voor je huid. Daarna wel 'n koude douche nemen!