Satijnen kussensloop

Hi Meiden!

Zelf stond ik hier nogal sceptisch tegenover, maar na 2 maanden slapen op een kussensloop van satijn (zijde) zie ik echt verschil.

Misschien hebben jullie hier weleens over gelezen, of niet, ik zal even kort een introductie geven.

Een derde van ons leven brengen we door in bed (!). Niks zou natuurlijk fijner zijn als wakker worden met glanzend haar en een gave huid. Twee maanden terug heb ik mijn eigen satijnen kussensloop gemaakt, en na twee weken begon ik resultaat te zien. Katoen kan namelijk nogal ruw zijn, je haar kan in de klitten raken, puistjes kunnen schuren, er kunnen slaaprimpels ontstaan. Oneffenheden en grove poriën zullen veel minder snel tevoorschijn komen!

Voordelen van een satijnen kussensloop zijn onder andere: je haar wordt er glanzende en zachter door. Je huid wordt beter gehydrateerd, je krijgt minder puistjes, rimpel vorming wordt tegengegaan (dit kan ik natuurlijk pas concluderen over en aantal jaar) en het slaapt echt heerlijk zacht.

Letterlijk en figuurlijk een schoonheidsslaapje houden is dus niet meer zo moeilijk met een satijnen kussensloop.

Wat denken jullie ervan? Zou jij gaan slapen op een kussensloop van satijn?

Liefs,

Laura

leuk idee, alleen slaap ik zonder kussen.

2 dingen.

1. Dit is reclame, leuk dat het voor je werkt maar als je kussenslopen wilt verkopen doe dat dan op de juiste plek.
  2. Bij de hema hebben ze 2 satijnen kussenslopen voor 10 euro.

En zo prijzig is satijn toch niet als je het zelf maakt, 2.50 voor een meter. http://www.stoffenshop.eu/categorie/54-satijn.aspx

Beetje jammer dat je uitleg opeens verandert in reclame.

Hoi!

Het is niet echt bedoeld als reclame, vooral omdat ik nog helemaal geen kussenslopen verkoop. Het is meer een soort markttestje, om te kijken hoe jullie erover denken. Ik zal de beginpost iets verander.

Om op je tweede punt in te hakken. De satijnen kussenslopen bij de hema zijn van katoen satijn. Wat betekent dat het daar niet om het ‘zijdezachte’ satijn gaat. Dat is juist waar het verschil hem in zit.

Thanx voor je comment! Ik heb het al veranderd, vooral omdat ik benieuwd ben naar hoe iedereen denkt over dit beauty geheim!

Is dit echt waar? Is satijn dan zachter voor je skin?

Ik heb er ook een gekocht ja, alleen zie ik niet echt verschil. Maar je hebt verschillende combinaties van satijn dus waarschijnlijk heb ik een verkeerde :dry:

Ik wist ook niet zo goed of het zou werken, maar bij mij werkte het wel.
Wat ik vooral merkte was eigenlijk dat ik nooit meer een rare vouw in mijn gezicht had. En dat me haar gewoon veel zachter was.

Je hebt satijn katoen, maar dat is eigenlijk nog best wel zoals normaal katoen, ruw.
En je hebt zijde satijn, dat is heel zacht. Net zoals polyester satijn. De stofjes die echt glad zijn.

Iemand nog meer ervaringen ermee?

Welke heb jij dan?

Ik heb er zelf een gemaakt, het is eentje van polyester satijn. Op de markt in Amsterdam had ik een stukje stof gekocht en ben zelf eentje gaan maken.

Ik zal vanavond even een foto uploaden. Maar ik las net op internet dat je ook een soort zijde satijn hebt, en dat dat nog zachter is en nog beter.

Ik slaap er ook op 1 al een maand of 2 alleen ik merk nog niet zo heel veel verschil haha

Ik heb zo’n ruwe, omdat je van polyester zo statisch wordt haha

Nu toch aan het twijfelen… wie heeft er meer ervaring mee?

Ik! Super fijn, haar is zachter, huid gladder!

Heb hier vaker over gelezen zoals op dit forum, het beauty forum en jawel hoor het haarforum. Maar toch konden veel gebruikers hun ervaringen en bevindingen maar niet staven met feiten. Wel werd gemeld dat sarijn nogal glad en ‘‘glibberig’’ aanvoeld en de neiging heeft alsof je hoofd telkens ongevraagt van het kussen af wilt glijden.
Maar toch ben ik wel nieuwsgierig, zal eens op de markt kijken komende week wat echte satijn kost. Een standaard kussensloop meet doorgaans 50 x 60 of 60 x 70 cm.
Wat zou een echt satijnen kussensloop (liefst rood) kosten in een beddenspeciaalzaak?

Ik heb verschillende beddenspeciaalzaken gebeld en die verkochten het niet. Toen ben ik langs de Bijenkorf gegaan, en daar kosten ze echt 35 euro minimaal. Zelf heb ik er eentje gemaakt, en ik was echt minimaal de helft goedkoper uit, als het niet meer is! De stof is niet zo heel duur, hangt er natuurlijk af welke kwaliteit. Het is vooral de tijd die erin gaat zitten, het is even een kunstje, omdat de satijn nogal glad is om te naaien. (Ik maak het met een keukenpapiertje ertussen, dan glijdt het niet van elkaar). En dat papiertje kun je er later tussenuit trekken, zie je niks meer van!

Ik slaap sinds iets van 4 maanden op een satijnen kussen maar ik heb nog geen enkel verschil gemerkt

bij mij op stage verkopen we ze voor ik dacht 15 per stuk

Dus je kan het gewoon op de markt kopen?