Satanist wel of niet een relatie mee nemen ?

Ik zit dus met iets: Ik heb een crush op een jongen die mij waarschijnlijk ook wel ziet zitten alleen hij komt dus uit Schotland en hij gelooft dus in iets “keltisch” en volgens hem is dat soort van “vikingengoof” nou vindt ik dat HELEMAAL niet erg dat iemand een ander geloof heeft (ik zelf christen niet heel sterk ofz maar wel gedoopt etc) maar hij is dus een Beetje vaag er over hij had ook zo iets verteld van dat ie een “soort van” satanist was (zijn familie dan hè) en dat stukje satanisme schrikt mij wel een beetje af, ik wil dus wel heel graag wat met hem maar ik weet niet allemaal hoe dat zit wat doen satanisten dan bijv ? En zouden jullie een relatie aangaan met zo’n iemand ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Satanisme hier staat wel veel informatie. Ik zou er zelf geen relatie mee aan kunnen gaan, omdat ik christelijk ben en ook een relatie wil met een christelijk iemand.

Ik zou absoluut geen relatie willen met iemand die zichzelf ‘een soort van satanist’ noemt, nee. :’) Hoe oud ben je?

Ik zou er met hem over praten. Maargoed jij kent hem en jij weet wat voor normen en waarden hij heeft. Plus je moet het voor jezelf bepalen dus wij kunnen je niet echt helpen lijkt mij.

. Ya hai ik ben 15

ja ik weet t ook niet echt want hij zegt het wel maar hij zegt ook zo van ja niet heel erg dus meh idk

Ik zou geen relatie kunnen hebben met iemand die zo erg anders denkt dan ik.

De keltische godsdiensten, de Noorse godsdiensten EN satanisme er nog bij??

Ach, je moet niet echt in hokjes denken en ik denk dat hijzelf ook wat losjes hiermee omgaat.
Satanisme betekend niet persé dat het duivelaanbidding etc is.
Vroeger was het Christendom steeds: “Oh , je gelooft niet in jezus? SATANIST!! op de brandstapel jij!!!” terwijl ze gewoon bezig waren met andere rituelen dan een kruisje maken met hun handen en bidden.

Waarom ook niet? Vraag ernaar en wees er wat open voor. Probeer er ook door te kijken en leer HEM ook kennen.
Zo te horen is hij niet strikt bezig of iets in die zin, maar meer geïnteresseerd?

Ik heb er echt geen verstand van, maar ik gok zo dat de Keltische godsdienst en satanisme wel echt hele verschillende dingen zijn. Probeer hem er wat vragen over te stellen en wat het voor hem inhoud enzo. Ik zou hem ieder geval niet zo aan de kant schuiven voor je weet wat het voor hem betekent.

. Nou kijk dat is het juist wij hebben allebei dezelfde interesses en hij denkt ook over het algemeen het zelfde over dingen net als ik dus ja.

Ik snap dat dat de situatie moeilijker maakt. Maar alsnog, ik zou het persoonlijk niet kunnen. Ik ben een echte atheïst, dus kan een alleen een relatie hebben met iemand die ook ongelovig is. Het zou mij enorm in de weg zitten, maar misschien is dat bij jou niet het geval, dus kan je misschien een gesprek met hem aan gaan.

Ik zou mij er eerst iets meer in gaan verdiepen, want misschien valt het allemaal wel mee.

Ik zou persoonlijk nooit een relatie aangaan met iemand die een andere religieuze overtuiging heeft dan ik. (Geen) geloof komt toch bijna altijd met bepaalde levens overtuigingen en normen en waarden die vaak niet matchen met een ander religieuze overtuiging.

Je zal het zelf uitproberen lieverd!

Satanist zijn betekend niet meteen dat hij de hele dag de duivel aanbid… Mensen denken dit al snel.
Ik zou hem gewoon leren kennen in zijn geloof, hem laten vertellen hoe hij zijn geloof vorm geeft. Dan kan je altijd zelf kiezen of je het daarmee eens bent en of je daarmee kan leven.
Ik ben zelf christelijk en mijn vriend is atheïst, dit zorgt bij ons niet voor problemen. We laten elkaar in onze waarde en hebben niet de drang om de ander te overtuigen van ons geloof. Dus het heeft ook met een stuk respect te maken denk ik, en het geloof is niet dé relatie. De relatie heeft als onderdeel misschien ‘het geloof’ maar er zijn nog veel meer vlakken waarbij je wel goed kunt matchen.