Sar-El programma in Israël

Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die mee hebben gedaan aan het Sar-El programma, en ben heel benieuwd naar hun ervaringen!
Ik ben zelf namelijk heel geïnteresseerd en zou er graag wat meer over willen horen!

Om even duidelijk te maken wat Sar-El is:
Sar-El is een organisatie waarmee je een aantal weken vrijwilligerswerk kunt doen op een militaire basis in Israël. Je slaapt, eet en werkt op de basis en in de weekenden ben je vrij en kun je Israël gaan verkennen.

Ik hoop dat hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben en de ervaringen willen delen!

Niemand? :frowning_face:
Jammerjammer.

Waarom zou je dat willen doen in Israël?

Ik heb even gekeken en je moet joods zijn volgens mij.
hier zijn volgens mij niet veel joodse meisjes dus ik denk niet dat je antwoord krijgt

Gaat het je om het werken op een militaire basis of om Israël? Anders kun je ook kijken naar workaway, waar je allerlei soorten vrijwilligerswerk kunt vinden over heel de wereld, ook in Israël! Zoals werken in hostels enzo, waar je dan ook kunt blijven slapen :slightly_smiling_face:

Ik vind Israël een geweldig land, daarom zou ik dit in Israël willen doen (als antwoord op je vraag @Imane), maar ben ook heel erg gefascineerd bij hun leger. Naast alles wat ze voor hun land doen helpen ze ook heel veel andere landen, zoals bijv. nu in Nepal na de aardbevingen. En daarom vind ik dit zo’n mooie oplossing, en nee, je hoeft niet joods te zijn! Het zijn wel veel joden die dit doen, maar het is geen voorwaarde.

@AbsolutelyChuffed, ja, bij mij gaat het om beiden dus wel! Heb idd ook wel naar andere soorten vrijwilligerswerk gekeken maar ik vind de militaire basis toch echt wel heel vet. In ieder geval bedankt voor de tip!

EDIT: @AbsolutelyChuffed, ik zit even op de site te kijken van workaway en ik word er wel heel enthousiast van! Dankjedankjedankje!