Sapkuur / streng detoxen

Hallo meiden!

Ik begin morgen met een sapkuur van 7 dagen.
Ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn, maar ik vraag niet om kritiek over hoe ongezond het wel niet is, maar ik wil wat weten van mensen die hier ervaring mee hebben.

Wat ik me af vroeg is of het sap echt ‘puur’ sap moet zijn, of dat het ook een smoothie kan zijn, waarbij er ook een beetje vruchtvlees in zit.

wij hebben namelijk alleen een blender thuis waarbij het vruchtvlees achterblijft en niet eentje waarbij alleen het sap in je beker komt. ik heb hier dus mijn twijfels over aangezien dat vruchtvlees best ‘vast’ is en het is juist niet de bedoeling dat je vast voedsel binnenkrijgt.

dus heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes :couplekiss_man_woman:

vruchtvlees lijkt me juist het gezondste van het sap toch??
en ik denk niet dat het echt onder vast voedsel valt…

Ik zou inderdaad kiezen voor een smoothie met het vruchtvlees erdoorheen. Hier zitten namelijk alle vezels in, die je hard nodig zult hebben als je alleen maar op sap gaat leven.

Ik zou als ik jou was eerst informeren bij een dokter voordat je zoiets gaat doen, want het klinkt alsof je dat niet hebt gedaan haha. Lijkt me verstandig voor je eigen gezondheid want een week lang alleen maar sap eten is best wel heftig!

X