Santa Barbara shootings [discussie/nieuws]

Omdat ik nog geen algemeen topic over dit onderwerp heb gezien en geen nieuwsbericht op girlscene zelf, en dit wel als een serieus onderwerp beschouw, open ik er zelf eentje.

Ik weet zeker dat de meesten van jullie al gehoord hebben over Elliot Rodger die vrijdag 23 mei 6 mensen heeft vermoord.

Als eerste zijn 3 kamergenoten, die hij met mes en hamer heeft toegetakeld. Hierna bezocht hij het sorority huis van de Alpha Phi’s van de Universiteit van Californië, waar hij van plan was “elke blonde slet” uit te moorden. Aangezien hier niet open werd gedaan besloot hij op langskomende studenten en bewoners te schieten, waardoor nog 2 studenten hun leven verloren en een derde zwaargewond raakte.

Na het schieten op studenten verplaatste hij zijn aandacht naar een langslopend koppel, die hij beide verwondde. Toen hij daar zijn lol had gehad reed hij naar een Deli een einde verderop en schoot daar nog een vrouw dood. Hierna heeft hij nog een eind gereden en heeft vanuit de auto nog een aantal mensen verwond. Er is ook bekend gemaakt dat hij eerst met een paar slachtoffers praatte, voor hij ze neerschoot.
Uiteindelijk is er door de politie een achtervolging ingezet, waarbij Rodger zijn auto tegen een geparkeerde auto inreed. Rodger is overleden aan een kogel door zijn hoofd, die hij er waarschijnlijk zelf door geschoten heeft om zelfmoord te plegen.

Grote schietpartijen in Amerika zijn natuurlijk niets nieuws, maar wat opmerkelijk is aan deze is dat Rodger hele andere motieven had dan vele andere schutters. Zijn reden voor deze massamoord was namelijk voornamelijk dat hij het zat was dat hij op zijn 22e nog steeds maagd was, nooit een meisje had gekust en dat meisjes hem nooit waardeerden, maar altijd voor de domme stoerdere jongens kozen. Elliot was autistisch, en bleek veel te hebben geleden onder de scheiding van zijn ouders (waarvan eentje trouwens de co-director van the Hunger Games is). Maar de manier waarop hij praatte over deze meisjes en over zichzelf is misselijkmakend.

Omdat alle youtube filmpjes verwijderd zijn kan je naar deze url om het filmpje waarin hij uitlegt waarom hij dit misdrijf beging te bekijken.

Wat nog walgelijker is, zijn de comments die onder het filmpje geplaatst werden:

Omdat het filmpje nu verwijderd is zijn andere comments moeilijk te vinden, maar dit laat zien in wat voor bizarre staat sommige mensen zich begeven.
Behalve het filmpje heeft hij ook een biografie van 138 pagina’s naar familie en kennissen gestuurd waarin hij uitlegde wat hij van plan was en waarom.

Zie dit maar meer als een nieuwsbericht dan discussie. Ik vond dat er wat meer aandacht aan besteed mocht worden, omdat dit laat zien hoe vrouwen vaak nog steeds gezien worden als een object dat moet voldoen aan de eisen en wensen van de man. Ik probeer jullie niet over te halen om ferme feminist te worden, maar dit is wel een poging om wat meer aandacht te vragen voor zulke overtuigingen. Door mensen om je heen te corrigeren, zoals jongens op school die het nog altijd doodnormaal vinden om grapjes te maken over verkrachting en “vrouwen die in de keuken horen te staan”. Hoewel dit als grapjes bedoeld worden werken ze zeker mee aan de ontwikkeling van de gedachtes van een jongen en hun idee over vrouwen.

Ik hoorde dit op bbc… Ik dacht eerst dat dit een paar jaar geleden was gebeurd…

bah wat verschrikkelijk :confused: Hoe ver gaat het nog moeten gaan… Het is al veel te ver gegaan

en wat een walgelijke reacties onder dat filmpje… Laat jongens eerst maar eens snappen wat meiden niet verliefd worden op iedere jongen die aardig voor ze doet.

wauw dus die kerel heeft mensen doodgeschoten omdat hij maagd was?
dat is best ziek!

Die reacties gaan er ook gewoon over!
heel erg dat sommige mannen nog steeds zo denken over vrouwen.

Vooral dat die gast denkt dat een vrouw ruikt dat hij seks wilt en hem dan maar even bespringt of wat?
nou zo werkt dat dus niet!

Wow! Ik had dit bericht indd wel gehoord maar wist niets van de redenatie van de dader erachter, wat vreselijk.

Bah ik wordt er echt naar van, ik lees best vaak op internet dan dat jongens “gefriendzoned” worden en het lijkt wel alsof ze van ieder meisje verwachten dat wanneer je aardig tegen ze doet dat je dan ook recht heb op seks oid.
Echt walgelijk. En zeker die comments op het youtube filmpje, ik wordt er zelfs een beetje bang van dat er zulke mensen op de aardbodem rondlopen.

Daarnaast vind snap ik niet dat het na al die schietincidenten in Amerika nog steeds mogelijk is voor iedereen om een pistool op zak te hebben. Maar dat is een andere discussie.

En het ligt waarschijnlijk ook aan de media, maar het lijkt wel alsof deze incidenten voornamelijk in Amerika plaatsvinden. Klinkt misschien raar maar om zulke redenen hoef ik niet zo nodig naar de VS.

ben het filmpje aan het bekijken en wow die gast is eng!

Maar nu even hij heeft wel gelijk dat sommige mensen worden vernederd en genegeerd enzo.
Dat zou niet moeten zijn, iedereen heeft recht op een vriend.
Je moet je natuurlijk zelf openstellen enzo.

Ik bedoel hier echt niet mee dat je daar mensen mee moet vermoorden hé!!

Hij was gewoon ziek in zijn hoofd. Ja het is erg en walgelijk wat hij gedaan heeft. Maar al die dingen op twitter enzo waarin veel vrouwen helemaal losgaan en negatief over mannen beginnen vind ik ook te ver gaan(dat yeasallwomen gedoe bedoel ik nu)

vrouwen gaan niet los en beginnen niet negatief over ‘mannen’, of tenminste niet in het algemeen
ik zou hier echt een enorme rant kunnen gaan plaatsen, maar het komt er op neer dat elke vrouw wel een angst heeft om aangerand/verkracht te worden (en bijna elke vrouw wel eens ongewenst is aangeraakt) en dit iets is waar aandacht aan moet worden besteed zodat de maatschappij mannen leert dat dit verkeerd is ipv alleen maar dat vrouwen zich moeten hoeden ugh en ik stop hiermee ik moet ervan kotsen dat ik dit uberhaupt uit moet leggen en al helemaal aan een vrouw

mag ik er dan alsjeblieft ook van kotsen dat ik blijkbaar geen eigen mening hierover mag hebben? Niet iedere man is trouwens hetzelfde. Er zijn trouwens ook genoeg vrouwen die idiote dingen bij mannen doen. En misschien gaan vrouwen niet los in jouw timeline, maar bij mij is er 1 die maar liefst 123 tweets achter elkaar heeft geplaatst waarib ze mannen helemaal afkraakt.

Ik heb dat filmpje helemaal afgekeken. De manier hoe hij dingen verwoord en hoe hij kijkt geven mij echt de kriebels. Hoewel zijn evil laugh wel echt duidelijk overfaked is.

Die gast is overigens echt ziek in zijn hoofd. Ik vraag me af of het ooit wel goed zou zijn gegaan met die jongen als hij wel een vriendin had. Denk het niet.

ja haal lekker de uitzonderingen erbij en doe alsof ik generaliseer
‘vrouwen kunnen ook idioot zijn’
‘ik ken zoveel mannen die heel aardig zijn!’
alsof mijn vriend dan ook een verkrachter is ofzo

Ik hoorde dit news ook 2 dagen terug. Geen woorden voor gewoon. Had dat filmpje ook gezien waarin hij alles vertelde.
Ik vind het trouwens wel erg sneu dat hij hierom erg in de dip zat en daardoor tot deze beslissing kwam. Wat dacht je van een datingsite of iets bezoeken?

Die gast is gewoon heel gestoord, een normaal persoon doet zoiets niet.

mannen zijn echt niet de enige die dit soort dingen doen. Ik woon middenin het uitgaangsgebied van een stad en zie ook zo ontzettend vaak dat een groep meiden een jongen die alleen loopt lastig vallen. Maar het is zo dat mannen vaak alleen maar aangewezen worden als veroorzaker omdat ze vaak fysiek sterker zijn. En ik probeer het gedrag van mannen echt niet goed te praten want er zitten soms echt idioten tussen, maar dat is maar een klein groepje wat het zo dan ook weer verpest voor de anderen

Ik denk eerlijk gezegd dat er meer van zulke jongens rondlopen, hun reacties op fora’s worden niet serieus genomen en bestempeld als “TROLL”
Elliot zat op het body building forum, en hij postte rare reacties maar niemand nam hem serieus

Wow jij reageert heftig. Het is zo dat je in een relatie een dominant persoon nodig hebt een meestal is dit de man, sommige vrouwen genieten ervan als er hardhandig met ze gedaan wordt. Dus niet iedereen over een kam scheren.

Ik vind eigenlijk dat er meer aandacht gegeven moet worden aan autisme. En misschien had deze jongen geen respect voor in zijn ogen sletten, hadden ze dat voor hem wel dan? Respect begint bij jezelf.

Ik las vanochtend dit artikel:

Bleh weet nooit zo goed hoe ik hier op moet reageren want ik wordt echt heel kwaad. Sex en geld is het enige waar de wereld om draait tegenwoordig.

Ik geef eigenlijk geen moer om die vent. Hij heeft 7 onschuldige mensen gedood, maar goed ook dat ie weg is.

Ik vind het echt erg dat hij, en die jongens van de reacties recht denken te hebben op en (mooie) vrouw, alsof ze een object zijn dat er is om sexy te zijn en hun seksuele behoefte op te bevredigen en die ze op kunnen eisen wanneer ze willen. Vrouwen moeten mannen seks gunnen, want daar zijn ze toch voor? Kots.

Een filmpje wat voor mij deze gebeurtenis wel heel goed analyseert: https://www.youtube.com/watch?v=HPFcspwbrq8&bpctr=1401191094 (door Laci Green) Gaat erover dat dit soort dingen nooit in een vacuum gebeuren en dat dit soort ideeën vaak ook door onze maatschappij worden gestimuleerd.

geniet jij hiervan ja ok goed is goed ok ik respecteer dat
groetjes

Hij is erg narcistisch, en echt psychisch. Hij heeft ze niet aangevallen omdat hij maagd is maar omdat hij ‘gek’ is en alleen. Hoor hem praten in dat filmpje, echt eng.