Sanoma vraagt telefonisch om bankrekeningnr.

Hoi!

Mijn abonnement van de Linda loopt binnenkort af en ik werd vandaag gebeld door een medewerker van Sanoma die mij een mooie aanbieding aan wilde smeren. Omdat ik graag mijn abonnement wilde behouden en het een mooie korting was, ben ik hierop ingegaan. De medewerkster van Sanoma heeft toen mijn adresgegevens en geboortedatum opgenoemd en ik moest aangeven of dit nog klopte. Vervolgens moest ik mijn bankrekeningnummer doorgeven. Dit heb ik gedaan.

Achteraf vroeg ik me af of het wel zo slim is om mijn bankrekeningnummer telefonisch door te geven (i.v.m. alle fraudeurs van tegenwoordig). Weten jullie of het normaal is dat dit soort bedrijven om een bevestiging van je gegevens en je bankrekeningnummer vragen? Ik heb uiteraard verder geen inlog- of pincodes doorgegeven.

Ik zou het zelf niet hebben gedaan. Anders zoek je het nummer van Sanoma op en bel je ze even. Kun je het verifiëren.

Dit is geen rare vraag :slight_smile: Via internet voer je het toch ook weleens in? :wink: Of geef je het door aan mensen die wat willen storten via marktplaats.
Het is pas een rare vraag als je pinpas net gestolen is en je wordt dan gebeld…met alleen je nummer kunnen ze niets, inloggegevens en/of pincode uiteraard nooit geven!

Maar Sanoma weet haar gegevens al en ook haar bankrekening nr.

Hm ja aan de ene kant denk ik dat doen ze vast om ff te verifieren, maar anders bel je Sanoma even op en vraag je naar hun manier van werven/informatie verkrijgen. Dan weet je gelijk of zij normaliter ook zo te werk gaan en weet je dus of het Sanoma was.

Inderdaad dit. Dan hoeven ze het dus niet nog telefonisch te vragen lijkt mij.
Misschien toch maar even naar Sanoma bellen dan.