Samurai

Hoihoi.
Het klinkt misschien raar maar ik ben al een tijdje helemaal geobsedeerd door samurai en het ‘vroegere’ Japan. Ik vind het gewoon zó tof en zou er ook heel graag heen willen. Het gaat me dan ook niet alleen om het zwaaien en stoer doen met een zwaard of iets dergelijks, het is gewoon het respect en de loyaliteit die me gewoon heel erg aanspreekt. Waarschijnlijk denken nu heel veel mensen dat ik raar ben en op een jongen lijk, maar zijn er ook mensen die hier ook van houden??

Liefs,

Een meisje die vroeger bij mij in de straat woonde vond het ook helemaal geweldig! Dus je bent zeker niet de enige.

Als je naar de wat ‘klassiekere’ steden in Japan gaat, kan je echt nog superveel vinden uit de feodale/pre-moderne tijd. In Nagasaki hebben ze nog steeds veel verwijzingen/cultuuritems over Dejima, in Kyoto staat het vol met tempels. En als ik me niet vergis heb ik ook ooit wat foto’s gezien van vrienden die zich in een samurai kostuum konden/mochten hijsen in/bij een museum ofzo.
De loyaliteit/piëteit waar je het over hebt leeft nu ook nog wel (een beetje)! Vooral als je kijkt naar relaties tussen mensen, bijvoorbeeld docent-student, of werkgever-werknemer.
Je bent zeer zeker niet de enige die dit interessant vind. Ik kan er zo al een stuk of 20-30 noemen. Maar dat komt ook een beetje door mijn studiekeuzes whahah.

Wat voor studie doe je dan als ik vragen mag?

Aziatische talen en culturen (Japan/Korea). :’)

Maar zoals gezegd, er is nog meer dan genoeg van die oude loyaliteit, en Japan is echt een prachtig land. Als je het geld ervoor (over) hebt, zou ik het zeker aanraden om een keer op vakantie te gaan.

Ik zou er echt dolgraag naartoe willen… Maar moet denk ik even een paar jaartjes wachten! (ik ben 15)

Wat kun je precies met die opleiding??

Natuurlijk denkt niemand dat. Ik in ieder geval niet want ik deel je mening. Ik ben daar ook erg in geïnteresseerd en nog zoveel andere mensen ook.

Ik wil echt heel graag Japans kunnen spreken, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Moet je er echt geld voor betalen als je een beetje fatsoenlijke cursus wilt?

Als je het jezelf wilt leren zul je ook geld uit moeten geven aan fatsoenlijke leerboeken dus het kost altijd wel wat.