Samenwoonplannen

Hallo Meiden.
Sinds 4 maand heb ik een vriend. Een andere relatie als die ik eerder heb gehad, veel closer. En het klinkt zo standaart, maar ben het liefst 24/7 bij hem. Dit is wat er nu al gebeurt.

Mijn vriend is 29 en ik 21. Hij heeft een baan en koophuis. Ik zou er dus zo bij in kunnen… Wat ons tegen houdt is dat we nog maar zo kort samen zijn, en hij zijn hele huis zelf heeft gekocht+ alles wat er in staat.
Verder zit het in de weg voor veel mensen dat we nog maar zo kort samen zijn, dan ga je toch niet gelijk samen wonen? Ik trek mezelf hier niet zoveel van aan. Heb hem dit ook vertelt. Omdat het voor mij niet voelt zo kort.Mijn vriend zijn ouders hebben alles al goed geregeld voor als hun er nietmeer zijn. Huis afbetaald, zoons dikke erfenis. Die zouden het nooit goed vinden als we nu al gingen samen wonen. Hun hebben gezegd, ze is niet klaar met school, nog zo jong en jullie zijn nog maar kort samen. Uiteindelijk zouden ze het wel goed vinden als we toch wel gaan samen wonen. Voor mijn vriend is zijn vader zijn grote voorbeeld.
We hebben het erover gehad om samen te gaaan wonen maar het is moeilijk om te bedenken hoe. Dit vinden wij dan. Neem je een samenlevingscontract of ga je dan trouwen omdat dat goedkoper is? Of hoe ga je samen wonen als we niet gaan trouwen en geen samenlevingscontract.Dit zijn wel vragen waar ik het moeilijk mee heb.
Bij mij thuis maakt het niet uit wanneer ik ga samen wonen, als ik het maar goed geregelt heb. Voor mij thuis is het wel belangrijk dat ik een samenlevingscontract met mijn vriend heb dan. Dat er in ieder geval dingen vast staan.Hier heeft mijn moeder gelijk in vind ik. Er moeten dingen afgesproken worden.
Ik zelf heb niet veel spullen. Een bed kast en kleren. Inmiddels staat mijn bed hier ook al aankomende dagen. Zijn bed heeft het begeven en mijn bed staat hier strax omdat ik een goed bed heb en hier meer slaap als thuis. thuis is nog wel een 1 persoons bed die ik kan gebruiken.
Ik merk dat ik al met al telkens meer bij hem intrek langzaam voor zover na 4 maand langzaam is. Ik vind dit samenwoon idee erg spannend, maar wil zo graag helemaal bij hem in.

Ik moest dit gewoon even van me af schrijven, reacties altijd welkom.

-

Wat Electric zegt :slightly_smiling_face:

Oh, en ga alsjeblieft niet trouwen omdat dat zogenaamd goedkoper is, dat is (vind ik) geen goede reden om te trouwen.

Ik ging samenwonen met mijn vriend toen we net minder dan een jaar samen waren, maar de plannen waren er ook al eerder. Dat gaat allemaal goed. We hebben verder geen samenlevingscontract oid en we hebben een gezamenlijke rekening waarvan we vaste lasten betalen en onze boodschappen. Hier storten we iedere maand een afgesproken bedrag op en alle andere uitgaven betalen we zelf.