Hey, ik had gezocht of dit topic bestond, maar kon niks vinden.
Ik ben 22 en heb een jaar een relatie. Ik wil heel graag samenwonen met mijn vriend. En niet onbelangrijk, ik wil heel graag weg thuis. Ik heb vaak ruzie/discussie’s met mijn moeder en weet heel goed dat ik het zelf ook red. (Heb namelijk een half jaar alleen in Spanje gewoond in een appartementje)
Nu wil ik het hier met vriendlief over hebben, ook omdat ik het liefst gewoon samen met hem iets wil zoeken. Maar ik weet niet goed hoe ik dit aan kan pakken. Hij weet dat ik heel graag met hem samen wilt wonen, maar hij vind het nog niet verstandig. Hij werkt sinds kort (wel een vast inkomen, maar nog geen vast contract) en na de zomervakantie ga ik ook werken (ook dan nog geen vast contract). Toch zit ik er steeds vaker mee dat ik gewoon echt een eigen plekje wil (samen met mijn vriend!) Zit vaak op funda te kijken, en zie genoeg leuke (betaalbare, huur) huisjes…
Oh nog een klein puntje, heel veel van het meubilair en spullen hebben we al. (Heb ik allemaal opgeslagen.)
Heeft iemand ervaring? Of tips? Hoe kan ik dit aanpakken? Het is dus niet het punt dat ik persé met hem al samen wilt wonen. Maar ik wil zelf graag weg uit huis. Het doel is dus niet om hem over te halen om samen te wonen.