Samenwonen

Goed… een vriendin gaat samenwonen. Heel leuk natuurlijk, maar k denk dat ze een fout maakt en dat heb ik ook gezegd. Ze is amper een jaar samen met de jongen en is compleet vervreemd van dr vriendinnengroep. Ze kan niks meer zonder die gozer en gaat bijvoorbeeld ook niet mee op vakantie omdat ze hem niet langer dan 2 dagen kan missen. M.a.w. ze is heel afhankelijk, wat mij niet goed lijkt. Ik heb een flinke ruzie met haar gehad omdat ik vond dat ze haar vriendinnen flink liet zitten en de rest van ons groepje was het daar ook mee eens. Nu woont ze eigenlijk samen, en geeft ze een housewarming. Ik heb toegezegd dat ik ging, maar eigenlijk met fikse tegenzin en een gevoel dat ik mezelf verloochen =)

Ideeën wat ik nu moet doen? Ennehm cadeautips voor áls ik ga? Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?

Ik denk dat ze het zelf wel ziet. Als ze echt niemand meer heeft, dan alleen die jongen, dan valt dat vies tegen. Het is denk ik gewoon een kwestie van tijd.

Cadeautips; misschien iets voor het huis ofzo? Of gewoon geld.

Je kan op dit moment niks doen als zij jou niet begrijpt. Ze is gewoon blind van verliefdheid en wil blijkbaar heel veel bij hem zijn. Je kan niks anders doen dan het accepteren. Ik zou wel gewoon naar haar housewarming gaan, want je bent wel een vriendin van der.

Ja, ik denk toch dat je nog eens met dr moet praten.
Ik denk alleen niet met je hele vriendengroep erbij, dan voelt ze zich vrij snel aangevallen. Misschien met haar vriend praten? Misschien vind hij wel hetzelfde als jullie?

En kadotip, theedoos met thee-artikelen vind ik altijd leuk om te geven.

ik vind het goed dat je het gezegt hebt,
maar luisteren hoomaar, ik snap wat je bedoelt,
maar zei gaat er zelf achterkomen, je hebt haar gewaarschuwt,
en meer kan jij niet doen,
als iemand tegen jou zegt dat je iets niet moet doen, gaan ze het alleen maar harder doen, en van fouten leer je ( teminste dat hoop ik natuurlijk )
het is heel goed dat jij de fout kan in zien,
maar het is natuurlijk haar taak,
een leuk kadoo is een foto van Jou en je vriendin, dat ze altijd aan je kan denke
koop er een mooi lijstje om heen
of een grote lijst waar je meerdere foto’s van al je vriendinne in kan doen

heel veel succes

Ik zou haar gewoon haar ding laten doen. Geef haar in elk geval de kans. Je hebt haar gewaarschuwd en als het fout gaat komt ze heus wel weer naar je terug en ziet ze in dat je gelijk had

Als cadeau… ehh, een plant? :stuck_out_tongue: Gewoon standaard dingetjes die je dan nodig hebt, pannen, glazen of iets dergelijks… ?

Tsja, het is een lastige situatie…
Als jullie vriendschap jou echt veel waard is, zou ik haar wel steunen, in de dingen die ze doet.
Ook als dat keuzes zijn, die in jouw ogen niet de juiste zijn.

Het blijft uiteindelijk haar keuze, en daar zal je je bij neer moeten leggen.

Qua cadeautips…
Iets voor hun interieur, iets praktisch?

Laat haar haar eigen fouten maken en laat haar gewoon niet vallen als het mettertijd blijkt dat jij toch gelijk had.

dat is haar eigen verantwoordelijkheid, en jij hoort haar te steunen in haar keuzes. een vriend van mij gaat ook samenwonen. hij kent haar 4 maand.
Dat vertrouw ik ook niet helemaal, maar tegenhouden kan je toch niet.
dus dan moet je er gewoon voor haar zijn.

klopt… stoppen doe je het niet. Het erge is alleen dat haar vriend ook nog best controlling is. Hij heeft tegen haar gezegd dat hij het heel vervelend zou vinden als ze op vakantie zou gaan, en nu gaat hij zelf wel zonder haar op vakantie (??). Hoe kan je zo blind zijn denk ik wel.

Maar goed, jullie hebben gelijk. Ik kan beter wel gaan, verder moet ze het zelf maar uitvinden =) Bedankt!

vreemde structuur in mn vorige bericht xD maar jullie begrijpen me denk ik wel :stuck_out_tongue:

mooi gezegd (:

Wees ook haar vriendin in slechte tijden, mocht dat over een tijdje blijken.
Wat ik voor haar natuurlijk niet hoop, uiteraard!

Laat weten, voelen en zien dat je haar accepteert, evenals haar gemaakte keuzes.
Je kan haar als persoon en haar acties niet sturen, daar heb je vrij weinig input in, maar laat haar daarentegen wel weten, dat ze aan jou een waardevolle vriendin heeft.

ik denk dat je vriendin dezelfde fout maakt als veel meisjes.
ik denk dat je moet gaan maar haar wel een keer appart moet nemen, alleen om rustig te praten, en luister naar verhaal, en als het drijgt op een ruzie uit te slaan kan je het gesprek even stopzetten tot jullie weer zijn aafgekoeld.
(nuja dat is mij mening maar) maar laat haar zeker niet in de steek, ondanks haar fouten (want dat is menselijk)

Mijn broer en mijn vriendin hadden gezoend, sinds die dag sliep hij elke dag bij haar, ze gingen meteen samenwonen.
Hun waren ook erg goede vrienden voor die tijd - ze kwam al jaaaren bij ons over de vloer -
En toen ze verliefd werden trokken ze meteen bij elkaar in.

Vond het ook niet verstandig, maar ze zijn na 2 jaar nog steeds samen, dusja.

Het is haar leven en zij wilt verder, en misschien is het voor jullie jammer dat het met hem is maar daar kan je vrij weinig aan doen.

Ik snap het
Mijn ‘‘beste vriendin’’ heeft ook een vriend en die kent ze pas sinds Juli, en die wonen al sinds november samen. Gekkewerk daarbij komt ook nog dat ik niks meer van haar hoor, ze gaat binnekort trouwen, als ze hem 1 dag niet heeft gezien, begint ze al te zeuren én ze is gewoon blind (oh en daarbij is ie niet goed voor haar)

Dus i can’t help you :frowning_face:
succes

UP

Je hebt je advies gebracht en zij wil het niet aannemen. Het is nu aan haarzelf om deze les te leren.

Misschien wordt het juist beter nu ze gaat samenwonen. Anders moest ze kiezen tussen dr vriend en dr vriendinnen. Als ze nu wat afspreekt met vriendinnen, gaat ze later terug naar huis. En dus ziet ze haar vriend weer =)

Oei, dat gebeurt wel vaker dat iemand vriendinnen in de steek laat wanneer ze een vriendje krijgt. Maar dit is overigens wel heel snel ook dat ze gaat samenwonen ;o
Ik denk niet dat je er nog veel aan kan doen. Je hebt je punt gemaakt en nu moet zij ermee doen wat ze wilt. Misschien dat ze er nog wel achterkomt dat ze een verkeerde keuze heeft gemaakt…
Ik zou wel gewoon gaan en neem iets leuks voor in haar huis mee ofzo? Als ze nog iets nodig heeft.