Samenwonen

Ik woon samen, en ben 19. Veel mensen hebben er allemaal ideeën over (meestal negatief.) Ik denk altijd maar: Als je nu niet kan samenwonen kan het nooit. Als je bang bent dat je relatie het niet aankan, dan kan het het waarschijnlijk nooit aan. Dus ik heb de gok genomen, en ben na ruim 8 maanden (ken mijn vriedn ruim 2 jaar) nogsteeds heel gelukkig!

Hoe denken jullie erover? Woon je zelf samen? Etc…

Ik ben deze week 19 geworden en kan ook niet zeggen; nee ik ga niet samenwonen. Ook al heb ik geen vriend het gaat om t principe.
Ben het wel met je eens, als het nu niet kan kan het nooit, maar het ligt wel aan een aantal factoren.
Als je allebei werkt, of jy parttime, moet het wel lukken.

Wel heb ik voor mezelf iets van, ik woon nog thuis, hoef niet veel te doen, geen extra kosten en heb het goed. Dus waarom zo snel met iemand samenwonen. Dat jaar dat je dan wacht heb je ook weer extra om te sparen voor vakantie of meubilair.

Maar hoe zit het met poetsen, koken, wassen enzo…heb je daar nu al een hekel aan of valt dat nog wel mee?

Ik woon ook samen hoor, en ik vind het super. Heel soms gaat hij nog wel eens thuis slapen omdat dat dichter bij school is en hij anders geen vervoer heeft. En dan mis ik hem gelijk als ik alleen slaap! ( heel soms vind ik het ook wel eens lekker om lekker alleen te zijn)

Ik ging van Emmen naar Utrecht verhuizen. Mijn vriend woonde daar, en hij was verhuisd naar een appartementje (hij had eerst een kamer) en daar ben ik bij in gaan wonen. Het ging eigenlijk zo van: Waarom gaan we niet samenwonen… Ja waarom niet. We studeren allebei, en zijn ook wel echt student, doen onze eigen dingen. Alleen veel dingen ook samen :slightly_smiling_face: Kwa inrichting, hij de woonkamer, ik de slaapkamer. En het werkt prima. Gelukkig hebben we dezelfde stijl, dus ik vind de woonkamer ook super leuk geworden :stuck_out_tongue:

Ik woon ook samen sinds ik 18 was… ik denk dat het echt per persoon verschilt hoor, ik heb ook vriendinnen die al 6 jaar een relatie willen en perse niet samen willen wonen.
Bij mij gaat het heel goed en ik ben nog steeds blij dat ik het gedaan heb, af en toe zijn er heus wel wat dingetjes waar je overheen moet komen maar dat heb je ook als je niet samen woont, denk ik zo.

Ik vind het wel vroeg, 19. Ik ken eigenlijk ook niemand uit mijn omgeving die al samenwoont op zun 19de. Ikzelf zou het denk ik ook nog niet willen, pas als ik afgestudeert ben en een baan heb denk ik :slightly_smiling_face: Niet dat ik me er nu al druk om maak heb nog een hele tijd voor de boeg…

Ik hoop volgend jaar te gaan samenwonen, ben nu 20… mij vriend is 2 jaar ouder en woont ook nog thuis. Zijn nu allebei aan 't afstuderen…
Ik heb wel zoiets van ik ben jong en ik wil absoluut niet op kamers. Als ik 't huis uit ga om samen te wonen wil ik 't ook meteen goed doen, mooie meubels ed en geen barrelwoning… Dus we zijn hard aan 't sparen hahaha…

Ik vind dat het wel kan, zoals jij het doet, beide studeren etc :slightly_smiling_face:
Ik wil op mn 17e/18e ook supergraag op kamers, en als ik dan ook nog bij een eventuele vriend in kan trekken, waarom niet? :wink:

Als je het geld ervoor heb en je heb vertrouwen in elkaar dat 't gaat lukken…waarom niet…?

Ik ben nog veel te jong, dus woon nog lekker thuis. Als ik een jaar of 17 ben wil ik wel een appartementje gaan zoeken. OF daar dan een jongen bij komt is maar de vraag.

Wij hebben ook mooie gespaard, en allemaal nieuwe meubels enzo kunnen kopen. Het is een heel knus holletje. Niet zo groot, maar ben student dus moet niet te veeleisend zijn :slightly_smiling_face:

Naja mijn vriend is schipper en die vaart week op week af, dus ene week thuis, andere week aan boord… Al is die thuis ben ik heel de week bij hem, maar al is die aan boord zit ik toch liever thuis… Anders vind ik het niks in me eentje een hele week

Nja ik heb het er wel met mn vriend over gehad om in de toekomst samen te gaan wonen… Dus wie weet komt dat nog =)

Ik wil niets liever, eigenlijk =)
Lijkt me onwijs gezellig om spulletjes voor ons huisje te gaan kopen dan, en lekker alleen dingen in huis, die wij mooi vinden (in tegenstelling tot wanneer je nog thuis woont, dan leef je echt in je ouders huis, zeg maar).
Het lijkt mij iig fantastisch, ookal heb ik toch wel redelijk vaak tijd voor mezelf nodig. Maar ik neem aan dat dat ook gewoon moet kunnen =)

Nou, zo als het bij jou is vind ik het best kunnen… Maar ik zie mezelf over een paar jaar nog niet samenwonen…

ik ben nu 21 maar woon ook al sinds me 19de samen zelfs al 2 kinderen, anderhalf en 5 maand.
en krijg nog steeds negatieve reacties maar boeit me niet
ben gelukkig en wat is nou belangrijker?
mening van anderen of gelukkig zijn?

:relieved:

Ik ga over 3 weken bij me vader wonen in New York… maar die wil over een 5 jaar naar de Antillen verhuizen dan heeft ie genoeg geld ofso maar dan ga waarschijnlijk op me zelf wonen ben ik ook 20 dus wat maakt het uit als je maar gelukkig bent toch!

ik woon op mezelf in Leiden, mijn vriend wou het huis nog niet uit en ik wel. Ik zou wel graag met hem samen willen wonen, maar iets voor mezelf alleen vind ik toch ook wel erg leuk

mijn zus is 20 en haar vriend 21. ze zijn volgende week 2 jaar bijelkaar en ze hebben net een eigen huisje gekocht in de stad. ik vind dat dat gewoon kan hoor, als je echt van elkaar houdt enzo… ik vind niet dat er een bepaalde leeftijd moet zijn voor zoiets (oke, onder de 18 vind ik denk ik wel een beetje te jong…)

Ik ben ook 19 en ga over een maand samenwonen. Tenminste ik trek bij mijn vriend in :slightly_smiling_face: Hij heeft een fulltime baan en studeert daarnaast ook nog. Ik heb er superveel zin in! Ik woon dan in een appartement met hem midden in 't centrum van Breda. Hoe fijn :grinning: