Samenwonen

Wat vind jij er van als je 18 bent en je gaat samen wonen?

paar punten er bij
-woon niet meer thuis
-waar ik woon is niet leuk
-ik wil graag op me zelf
-ik krijg waar ik woon niet de aandacht die ik hoor te krijgen

• krijg niet echt goed te eten
    -ze steken geen tijd in mij
    -mag geen eigen mening hebben
    -mag niks zeggen over hun eigen kinderen

is het dan logisch om dat te doen of niet? geld en verantwoording heb ik al wel en me vriend ook.

Ligt eraan hoe jij en je vriend samen zijn. hoelang al bij elkaar hoe seriues en kan jullie relatie het aan om elke dag bij elkaar te zijn

wij zijn al een jaar samen en als we samen vakantie hebben en we doen niks krijgen we ook geen ruzie en verzinnen we altijd wel wat leuks om te doen en tuurlijk is er altijd wel is een kleine ruzie maar ja dat heeft iedereen en we zijn ook heel sireus want zo een grote kans beslis je neit zo 123 we hebben hier over nagedacht en we willen het 100% allebei heel graag

en wij zijn ook elke dag aan het werk dus we zien elkaar alleen savond met eten en voor we gaan slapen

ja maar op vakantie samenzijn hele dagen is heel wat anders dan thuis. op vakantie ben je meestal vrolijk alleen al om het feit dat je samen lekker weg bent, andere omgeving. je moet er wel rekening mee houden dat je ook zn minderpunten mee te maken krijgt. die kleine dingen die je nu niet doorheb maar die op den duur wel grote ergenis kunnen worden.

Maar als je denkt dat je het aankan, waarom niet?

ja maar ik wou wat advies of reacties van mensen wat hun er van vinden… want waar ik woon zij vinden het raar dat ik dit nu wil maar ik niet en de ouders van me vriend vinden het ook niet raar en hun helpen ons met alles

Na als jullie er beide klaar voor zijn moet je het doen.

bij mij thuis gaat het ook niet zo lekker. heb 2.5 jaar met me vriend maar ga nog langniet samenwonen.ga binnekort dus ook op mezelf. heb zelf zoiets wil eerst voor mezelf alles op een rijtje krijgen enz. en drna komt dat pas

maar als jij je er goed bij voelt :slightly_smiling_face:

Je moet nooit samenwonen met de familie van je vriend. Dit zorgt alleen maar voor problemen; spaar je geld en zoek een eigen huis. Daar heb je genoeg privacy en zit niemand steeds je te irriteren. Doe ik ook.

dat bedoel ik niet:P wij kunnen ons eigen huisje zo krijgen maar zijn ouders helpen ons met wasmachine/droger en zo kopen en dat soort dingen :wink: ik ga niet bij hem wonen:P

Als jij denkt dat je volwassen genoeg bent om samen te gaan wonen kan je die beslissing prima zelf nemen lijkt me. Wat andere mensen vinden is dan toch niet belangrijk.

das waar maar zou wel een advies willen of ervaring van al sAMen wonende meiden;)

Ik vind persoonlijk een jaar relatie op zo’n jonge leeftijd nog te kort om samen …
W.

gewoon hoe die het hebben hoe heett daar en zo qua geld en huishouden en zo…

Hmm, 18 vind ik best wel jong. Maarhee, ik ken je niet persoonlijk en ik ken je relatie niet, dus ga op je gevoel af. Kan je het aan of niet?

waar woon je nou dan? als ik vragen mag

ik woon in een pleeg gezin en met mijn relatie ben ik nog dolverliefd op hem en ik hou ook heel veel van hem… dus dat zit heel goed alleen dat we niet altijd even goed kunnen samen werken…

Waarom ga je niet eerst op jezelf wonen, en dan dat je vriend gewoon heel vaak bij jou thuis slaapt en zo. Maar dat als het niet goed gaat het wel jouw kamer is, en je dus niet hoeft te verhuizen. (Ik weet niet waar je wil wonen maar in veel steden duurt het even voordat je een kamer of huis hebt, dus dan zou je bij hem moeten blijven tot je een eigen huis hebt)

Sorry dat ik zo pessimistisch doe, en dat ik je er op wijs dat je echt ruzie kan krijgen en dat het uit kan gaan, maar ik heb gewoon een paar vrienden die nog een half jaar of langer met hun ex in huis moesten wonen omdat het lang duurde voordat ze een huis kregen.

Dat is normaal?

Ik moet er iig niet aan denken om nu al samen te wonen met mn vriend.
Ik wil liever eerst zelf een tijdje op mezelf wonen.

Ik vind dat je gewoon kan gaan samenwonen als je er iig zeker van bent…

Ben nu zelf 19 maar was 17 (bijna 18) toen ik en men vriend gingen samenwonen;)
EN! zijn nogsteeds happy together:)

Maar je moet btw wel beide je eigen ding kunnen doen

Gewoon doen :grinning:!
Op jezelf wonen zoals sommige hierboven vermelden zou ook kunnen ivm je huidige woonsituatie. Mar als je vriend dan toch elke dag bij je is en slaapt kun je net zo goed gelijk samen gaan wonen toch :stuck_out_tongue: Bovendien scheelt dat in de kosten!