Heyy dames,
Over een jaar is het zover! Ik mag studeren aan het HBO. Ik zit nu op het MBO en ben bijna klaar. Ik heb een vriendinnetje en we zijn erg close samen. Zij gaat ook doorstuderen en het idee was dat we misschien samen konden wonen omdat ze niet alleen durft vanwege haar heimwee. Helaas zit ik wel met een paar dingetjes:
Ik ben best bang dat er misschien een fixe ruzie komt en dat het daarom niet lekker loopt. Ik verwacht het niet want we zijn altijd wel eerlijk tegen elkaar geweest, maar als je samen toch alles deelt en een schema moet bijhouden. Ik doe thuis best veel omdat mijn ma iets aan haar schouder heeft waardoor ze niet veel kan doen. Ik weet dat zij dat bijvoorbeeld niet doet en dat ze nooit een ei heeft gebakken om het zomaar te zeggen. Hoe moet ik hier mee omgaan? Ik wil ook niet al te bazig overkomen natuurlijk.
Natuurlijk hebben we kleine meningsverschillen gehad en dat hoort er ook bij, zeker bij samenwonen. Maar toch is logeren bij iemand anders dan samenwonen waar je elkaar iedere dag ziet.
Ook weet ik dat ze best veel geld uitgeeft en vaak leent. Als we de huur moeten delen wil ik niet meer betalen omdat zij geen geld meer heeft.
Ik heb het hier met haar over gehad. Zij is er van overtuigd dat het goed komt. Toch heb ik mijn twijfels er over. En ook hoe ik het moet aanpakken als er toch iets misgaat. Het blijft tenslotte wel me vriendinnetje en wil haar echt niet kwijt voor iets stoms! Mijn vraag is: zal ik samenwonen met haar of zou ik het niet doen? En wat zijn jullie ervaringen met studiegenootjes?
Groetjes,
xShootergirlx