Samenwonen een hel??

Ik zit met een groot probleem al 2 weken heb ik de grootste ruzies met mijn vriend.
Ik ben 21 hij bijna 30 hij heeft een fulltime baan maar niet vast ik begin dit jaar met studeren en woon nog thuis. mijn studie duurt 4 jaar en ik wil deze 4 jaar thuis blijven wonen en heb dit al inhet begin aan hem duidelijk gemaakt, hij vond dit niet leuk maar ging er mee accord. tot nu toe hij wil trouwen over 2jaar en anders is hij bij me weg. Ik heb geen zekerheid geen geld maar ik kan volgens meneer gewoon erbij werken om de huur te betalen want alles moet wel helft helft. en ook meubels die per etage zo rond de 15000 kosten ohja en een bruidloft Goedkope maar wel eentje die geld kost. Je ouders betalen toch de helft zegt hij? maar die zouden me cadeau doen als ik afgestudeerd ben. hij zeg dat als ze dat over 2 jaar niet al doen ze niet deugen! ik snap het niet ik word er moe van al die ruzies wil wil thuis rustig kunnen studeren en terug kunnen vallen bij me ouders. ik kan die verantwoording niet aan en daarnaast ben ik zo laat omdat ik een hele moelijke periode heb gehad en in terapie, ik wil er nu echt wat van maken van me leven. hij vind dat ik met hem rekening moet houden omdat ik wel mijn situatie kan veranderen maar hij zijn leeftijd niet. HELP ik hou wel van hem dat maakt alles zo moelijk! Hij vind dat ik alles bepaal. Ik heb eigenlijk geen leven buiten hem om alles deel ik met hem alleen mijn thuis heb ik en me studie nu. Maar nu wil hij omdat hij die leeftijd heeft niet langer dan 2 jaar wachten.

oke, ten eerste; wat een lul.
ten tweede; jij moet niks doen waar jij je niet prettig voelt, en zéker niet met iemand trouwen. kies voor jezelf, niet voor meneer ‘ik ben te oud, ik moet trouwen en samen wonen en doen!’. als hij dat zo nodig heeft, moet hij maar een ouder meisje zoeken.

Heel hard, kap af me die gast.

inderdaad.

ja ik zit er echt mee, ik zou ook zo n een reactie geven als jouw! als het niet om me zelf ging het is zo moeilijk als je van iemand houdt me onderbuik gevoel zegt kappen maar ik hou veel van hem en ik deel echt alles met hem hij is de eerste jongen die thuis is voorgesteld en ik ging vroeger echt vaak op stap en genoot veel hoor!! Hij is denk ik onzeker en wil zekerheid ik snap niet hoe ik het moet aanpakken, ik ben echt niet een makkelijke type ik ben best hard en soms gemeen hoor maar ik probeer me ook in iemand anders te plaatsen, ik ben ook het eerste meisje die hij heeft voorgesteld en waarmee hij het langst is

(Ga je echt studeren als je zo typt?)

In ieder geval, je vriend moet jouw wensen en toekomstdromen kunnen accepteren. Ik zou er nog is goed met hem over praten, over de reden waarom je thuis wil studeren en waarom je een bruiloft nog te vroeg vind. Als jij die dingen simpelweg niet kan betalen, heeft hij er toch niets over te zeggen? In een relatie moet je compromissen sluiten. Omdat hij ouder is, is het logisch dat hij zich sneller wil settelen, maar dat is nog geen reden om jou te verlaten als je nog niet wil trouwen. (Vind ik persoonlijk.)
Praten lijkt me nu het beste.

Wow hij eist nogal veel van je. Als je nog studeert ben je toch helemaal niet toe aan trouwen? Daar heb je eerst geld voor nodig, en daarvoor zal je toch eerst moeten werken. Snapt hij dit niet?

Haha ja ik ga studeren, hmm ik typ zo omdat ik toch een beetje vol zit. Ik heb nooit op internet een bericht geplaatst maar mensen in de omgeving geven hem gelijk en zeggen dat studeren samenleven best samen gaat. We praten al maanden en laatste 2 weken maken we veel ruzie. Ik weet dat ik voor me zelf hoor te kiezen en hij ook. Ik zou willen dat hij het accepteerde maar hij vind dat ik met hem rekening moet houden. Hij begrijpt het niet als ik zeg dat ik zekerheid wil en geen geldnood hij zegt dat ik straks mischien toch wel alsnog zonder baan kom te zitten. Ik wil me leven niet gokken ik wil stevig in me schoenen staan als ik het huis uitga. Maar volgens hem moet ik LIEFDE kiezen.

Nee hij snapt het niet hij zegt dat ik niet voor geld moet kiezen maar liefde en dat we best met wat minder kunnen leven en dat ik gewoon partime moet weken een paar uur

serieus, lees het eens na. lees na wat je net allemaal gezegd hebt.
‘hij wil. hij vindt. ik moet’. dit klopt niet meisje, dit klopt écht niet.

wat een klootzak, je moet je niet laten dwingen om met hem te trouwen.
als hij echt van je houd zal hij voor altijd op je blijven wachten, ook al is die 60, als hij er een deadline achter gaat zetten zou ik zeggen; done talking, bye.

Ja faalhaasje ik weet het, Probleem is dat hij zegt ZIJ WIL ZIJ MOET ZIJ DENKT zo praat hij er weer over ik word er gek van ik weet het!! maar het is zo moeilijk

hoelang zijn jullie al samen?

Ik zou het er eens met hem over hebben, misschien dat hij dan inziet dat hij verkeerd bezig is.

en wat nou als je hem in jouw schoenen zet?

wat zou hij er van vinden als hij gedwongen werd te trouwen, uit huis te gaan, meer te gaan werken; als hij gedwongen werd dingen te doen waar hij nog niet klaar voor was? wat zegt hij dan?

we zijn iets meer dan een jaar samen en zien elkaar elk dag, sinds de 2 maand van onze relatie hebben we elkaar 1x 2 weken niet gezien. Ja hij ziet het zo dat als ik dat niet doe ik blijkbaar niet van hem hou

en het is gewoon makkelijker voor jou als je eerst je studie afmaakt

ik vind dat hij er zich bij neer moet leggen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

[/b]

dat dikgedrukte vind ik chantage…

Ik vind dat je veel beter verdient dan dit.