Samenvattingen maken

Hoi,

ik maak altijd samenvattingen voor veel vakken om te leren, maar ik krijg altijd kramp in mijn vingers, en dan heb ik er vaak geen zin meer in (ja ik ben een zeurkous), maar zou het gewoon hetzelfde werken als je samenvattingen maakt op de computer (word), zou je het dan ook gewoon opnemen?

Misschien beetje stomme vraag dit maar doet iemand dit? En werkt dit gewoon goed?

xxx

Ik maak altijd alles op de computer… En ja ik leer hiervan;) Maar dit is per persoon verschillend, dus ik zou zeggen, probeer het eens.

Ik maakte ook altijd alle samenvattingen op de computer. Maar het is gewoon uitproberen of het voor jou ook werkt :slightly_smiling_face:

ik denk dat je dan ook kramp krijgt:p

@Hierboven haha nee ik houd mijn pen verkeerd vast en daardoor krijg ik heel snel kramp, beetje raar.

Ik ga het uitproberen, bedankt.

Ik schreef het eerst altijd uit en daarna typte ik het over op de computer om het daarna nog een keer uit te schrijven.

Ik heb het geprobeerd maar ik ga dan hele andere dingen doen op de computer dan leren!
Zoals nu dus.

Ik schrijf ze vaak maar voor toetsweken maak ik ze op de computer en print ik ze uit en markeer ik ze. Ik krijg het toch geleerd :slightly_smiling_face:

Ik schrijf het ook altijd, voor mij leer ik er dan wel meer van, en ik heb nooit zin om het uit te printen enzo ><

Ik schrijf altijd, omdat ik dat makkelijker vind leren. Maar dat is voor iedereen verschillend en dat moet je dus even uitproberen! :slightly_smiling_face:

Ik tikte dat altijd in Word, en ik leerde daarvan, en dan leerde ik die samenvattingen, die waren altijd heel goed, iedereen wou die hebben :woman_student:

ik schrijf ze of ik typ ze op de computer of ik schrijf ze eerst en typ ze dan op de computer uit :stuck_out_tongue:
Maar op de een of andere manier leer ik meer (het blijft dan beter hangen) wanneer ik schrijf dan wanneer ik het typ.

Ik doe het altijd op de computer, want dan schrijf ik alles een stuk uitgebreider en dan lees ik eerst de tekst altijd een keer en dan schrijf ik voor elke alinea een eigen samenvatting en op het laatst de samenvatting van het hele verhaal. Soms print ik het ook nog uit, maar veel verschil heeft het niet.

hahaha, ik krijg ook kramp!! ;O haat het xd Maar persoonlijk vind ik hand fijner, leer ik meer van maar dat verschilt per persoon. Alhoewel ik via de computer ook prima leer, maar dan raak ik gauw afgeleid van; ff gauw hyves checken of ff op msn xd en dan ben ik niet meer bij die computer weg te krijgnn… dus ja voor mij maar met de hand :stuck_out_tongue_winking_eye:

ik schrijf altijd maar dat verschilt per persoon denk ik

Ik schrijf het wel gewoon, omdat dat langer duurt en ik dus langer bij de tekst stilsta. Op de computer heb ik het idee dat ik het minder opneem, maar ik weet niet of dat per persoon verschilt.