samenvatting van nem moon, 7 zinnen

kan iemand een samenvatting maken/bedenken/whatever van new moon (stephenie meyer) van 7 zinnen, dit moet ik voor school hebben en ik heb het boek in het engels gelezen dus ik snapte het niet helemaal…
kan iemand helpen?

Doe het lekker zelf… Het is toch jouw school?

Idd. Wat boeit het als je het een klein beetje fout hebt?

ik heb hierop maar 1 ding te zeggen :wink:

G-O-O-G-L-E

Hahah, je zoekt gewoon een samenvatting op zo’n scholierensite en dan pluk je de belangrijkste zinnen uit.
[s]

Lieve hemel, een samenvatting van 7 zinnen, dat is toch niet te zwaar om het zelf te doen?[/s]

luiheid

mij lijkt 7 zinnen juist wel ‘zwaar’ om zelf te doen hoor, weetje hoe weinig dat is? doe ik liever een samenvatting van 60 regels.
maar ik zou het niet weten, heb het boek niet gelezen

In 7 zinnen is bijna niet te doen. O.o’’
Dan moet je veel te veel details weglaten, je kan nooit alles vertellen.

als je al de moeite neemt om een reactie te plaatsen. kan je haar toch gewoon helpen? niet zo miepen mensen.

ik kan je alleen niet helpen, heb het niet gelezen.

Kijk de film, lees het boek nog eens in het Nederlands, check wikipedia?

Neem jij maar de moeite dan om te googlen, een samenvatting te plukken en een paar richtlijnen te kiezen. (no offence)

Ik denk dat reageren toch minder moeite is… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1. Isabella Swan is een doodgewoon meisje dat met haar vader in het regenachtige Forks, WA, woont.
  2. Ze heeft verkering met Edward Cullen, een vampier, maar na een incident waarbij Edwards broer Jasper zijn zelfbeheersing verloor, besluit Edward een punt achter hun relatie te zetten, en verhuist, voor Bella’s eigen bestwil.
  3. Bella is doodongelukkig, en de enige reden waarom ze niet wegkwijnt van verdriet, is Jacob Black, haar beste vriend.
  4. Wanneer Jacob vreemd begint te doen en uiteindelijk zegt dat hij en Bella geen vrienden meer kunnen zijn, stort Bella’s hele wereld in.
  5. Bella wil Edward zien, en omdat ze heeft gemerkt dat ze zijn gezicht voor zich ziet als ze iets roekeloos doet, besluit te te gaan klifduiken.
  6. Edwards zus Alice, die visioenen ziet, denkt dat Bella zelfmoord gepleegd heeft, en wanneer Edward hier achter komt besluit hij de Volturi, een machtige vampiersfamilie te gaan vragen hem te doden, omdat hij niet zonder Bella kan en wil leven.
  7. Als Bella hier achter komt vertrekt ze samen met Alice halsoverkop naar Italie om Edward tegen te houden, hopend dat ze nog op tijd zijn.

Kwestie van lange zinnen en veel komma’s, dan past het best in 7 regels.
Ja, er zijn wel stukjes weggelaten over Jake en de weerwolven enzo, maar je leraar heeft het boek toch niet gelezen, en wat niet weet wat niet deert (’:
Nu maar hopen dat je leraar niet gaat googelen.

nee ik bedoel als je het al gelezen hebt, en je weet het. kan je toch gewoon helpen?

Het is alsnog haar huiswerk.

iedereen doet wel eens z’n huiswerk niet.

Wat heeft dat te maken met dat het haar huiswerk is?

Ik heb in ieder geval mijn steentje bijgedragen.

nou jij maakt vast je huiswerk ook wel eens niet, dan zoek je iets op op google ofzo. zij vraagt het hier.

maar ze is al geholpen, dus klaar nu :slightly_smiling_face: