Samengevat of Examenbundel

Ik zit in vwo 5 en mijn leraren raden voor sommige vakken aan om nu al examenbundels te kopen omdat er veel handige oefenopgaven in staan gesorteerd per onderwerp.
Ik wil er eentje gaan aanschaffen voor Scheikunde,Natuurkunde en Biologie.

Nu vroeg ik me af, heeft iemand ervaringen met"Samengevat" of “Examenbundel” want ik weet dus niet welke ik beter kan aanschaffen.

beide !! echt :slightly_smiling_face: ze vullen elkaar aan, ik heb geen natuurvakken gehad maar voor eco, mo, wisa, ak, gs vond ik ze zeker handig!

ik heb ze allebei en t scheelt niks.

en dan ook echt niks. maar ehmmm, volgens mij heb ik examenbundels het meest gebruikt, wat je trouwens wel merkt is dat examenbundels (logisch ook) wat meer gericht is op het oefenen met examens, dus ook met vragen etc., teriwjl samengevat echt een samenvatting is van de stof.

het is maar wat je wilt oefenen of waar je de meeste moeite mee hebt (de vraagstellen of de stof).

De ene heeft de theorie, de andere de opgaven. Lijkt wel zo handige ze beide te hebben. Heb ik ook gedaan voor mijn examens. (:

ik denk dat ze allebei inderdaad handig zijn. Ik moet ook even kijken welke ik ga halen.

Het is trouwens wel handiger als je die voor volgend jaar koopt (je examenjaar), want dan klopt de stof ook. Er staat in die bundels namelijk alleen maar dat wat je moet kennen voor het examen.

Jaa klopt! Maar hoeft niet altijd. Ik was eerst van plan om die van geschiedenis van dit jaar te bestellen. Dat vertelde ik mijn docent gs en die vertelde dat het niet hoefde dit jaar, want we krijgen precies hetzelfde onderwerp als vorig jaar.

ik werd juist aangeraden om het nu al te doen, omdat de stof van dit jaar natuurlijk ook al op je examens komt

Bedankt voor alle reacties, ik denk dat ik samengevat haal en misshcien dan volgend jaar examenbundel

Mij lijkt ook beide het beste. Behalve van wiskunde ofzo, daarbij is samengevat (naar mijn idee) een beetje nutteloos. Het komt toch neer op oefenen en theorie lezen heeft dan niet zoveel zin.

Ik had Examen bundel voor Nederlands.
(best fyn met oefenen!!!)

En ik had Samengevat voor Wiskunde en Aardrykskunde. Ook wel fyn XD
Maar wel jammer by wiskunde was dat je niet veel kon oefenen want in Samengevat zie je alleen voorbeelden met uitleg. Geen lege sommen.

op www.havovwo.nl staan examenvragen van de afgelopenjaren, net als een examenbundel dus, goedkoop en kan je net zo goed oefenen! :slightly_smiling_face:

Het heeft blijkbaar niet echt geholpen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Sorry die moest even, inkoppertje x]

Je kunt ook examens oefen via internet, dus die examenbundels vind ik soms een beetje overbodig. Ik ga wel die samengevat bestellen voor sommige vakken.

Ja, heb je gelijk in. Het enige voordeel van de bundel is dan dat de uitwerkingen uitgebreid in stapjes er instaan (ipv alleen het antwoord) en er een lijstje met hints is, zodat je niet meteen naar het antwoord hoeft om te kijken of je goed bezig bent.