Samen wonen

Hay meiden, ik heb jullie raad nodig!

Ik ben 2,5 jaar samen met mijn met vriend, en al enkele huizen bekeken. 2 maanden geleden een bod gedaan op een huis, en bleek dat hij het totaal anders zag qua financiën dan ik. We hebben hier heel veel keren over gesproken en uiteindelijk zaten we op 1 lijn. Vorige week weer een huis bekeken en wilden een bod doen, toen hij later ineens zei ik ga niet met iemand samen wonen die niet kapitaal krachtig genoeg is. Mijn wereld storte in, en heb hem nu een week niet gezien. Hij heeft goed salaris en ik verdien best weinig, dus hij zou in het begin de meeste last op zich nemen, en ik ga er met de toekomst meer verdienen. Maar volgend hem heb ik nu nergens recht op, omdat ik niet genoeg verdien en dat is oneerlijk tegenover hem als we altijd elkaar zouden gaan. Wat denken jullie? Ik wil sowieso niet meer samen wonen met hem.

X.

Ik vind dat een heel zakkerige opmerking. Geen enkel koppel (Of bijna toch niet) verdient éxact even veel. Verder zetten heel veel mensen zoiets gewoon in een contract. Dus dat als je dan uit elkaar gaat, dat de ene partij de andere er dan uitkoopt op basis van het bedrag dat al besteed is.

Even goed praten met hem. En een samenlevingscontract maken mochten jullie nog gaan samenwonen.

Jullie hebben er toch op voorhand over gepraat? Waren jullie het er met elkaar over eens dat hij in het begin de meeste kosten op zich ging nemen?
Want anders komt zijn opmerking wel heel onverwacht.

Hmmm vind het wel raar dat ie dat zegt, inderdaad een keer samen goed voor praten. Mijn vriend en ik hebben de afspraak dat we alles wat we verdienen gewoon gezamenlijk doen. Nu verdient mijn vriend meer (ik studeer nog), maar het kan goed zijn dat ik over 5 jaar meer verdien dan hem. Zolang we even hard werken vinden we dat alles gewoon voor ons samen is.

Maar weet ook dat er niet veel mensen het doen zoals wij. Belangrijkste tip is dus echt praten, voordat jullie straks samenwonen en veel ruzie krijgen over de financiën! Dat zou zonde zijn.

Wat kut zeg, weet je zeker dat er niet iets anders aan de hand is?

Wat een vreselijk lelijke opmerking van ‘je vriend’. Hoe kan je dit nou zeggen tegen je meisje ??

Praat met hem hierover en vraag hem wat hij hier allemaal mee bedoelt.

Ja het komt heel onverwachts, aangezien ik de dag ervoor nog vroeg of we het eens waren en we dit samen gingen doen. En een dag later kreeg ik dit te horen ( zijn ouders willen dit ook zo ). We hebben ook nog nooit “strijd” gehad over geld, dat ging allemaal vanzelf. Maar bedankt voor jullie antwoorden :slightly_smiling_face:

Mag je in het samenwoon topic vragen!