Samen Wonen :s

hoi,

ik heb een vraagje aan mensen die (snel) zijn gaan samen wonen.
ik heb nu 2 maanden een relatie met een jongen (25) die ik nu ongeveer 2 jaar ken.
ik ben zelf 19, en ben dakloos geworden. ik sliep dus ongeveer elke nacht ergens anders. ik huur nu in bij een collega maar het is toch iets te duur voor wat het waard is. mijn vriend is met het voorstel gekomen om bij hem in te wonen. maar ik vind het eng. is 2 maanden een relatie niet snel om samen te wonen, of maakt het niet uit hoelang je een relatie hebt. en wat zijn de voor en na delen ??
HELP !!!

Hmm, ik weet het eigenlijk niet. Zelf woon ik niet samen maar ik zou denk ik toch gaan, want je zegt dat het iets te duur wordt, dus misschien toch samenwonen met je vriend? En nee, valt eigenlijk wel mee die 2 maanden, want jullie kennen elkaar ook nog 2 jaar.

Als er geen overige opties zijn dan zou ik het doen, het maakt de relatie sterker of het maakt de relatie kapot. Sommige mensen worden heel close als ze vroeg gaan samenwonen en bij sommige gaat het verkeerd. het is maar net of je het risico wilt nemen.

Als je je vertrouwd en prettig bij hem voelt dan zou ik gewoon bij hem intrekken.

Ik ben gaan samenwonen na 4 maanden ongeveer. Ik kon hem ook al 2 jaar
Het gaat heel goed!:slight_smile:

http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/het-samenwoon-topic-253786.275.html

Je hebt misschien maar twee maanden een relatie, maar je kent hem wel al ongeveer twee jaar. Dat is ook al best een tijdje. Wanneer het echt niet anders kan, zou ik het gewoon proberen. Wanneer je dan merkt dat het toch niet gaat werken al zo snel ga je ondertussen op zoek naar wat anders en gaan jullie weer even apart.

bedankt voor jullie reacties. het is in mijn ogen nu al veel minder erg dan ik dacht
xxx

Als je van die jongen houdt kan je het proberen! Ik zou alleen wel een huis nemen waar je niet per se meteen een jaar moet huren, of, als dat wel moet, wat je vriend in zijn eentje ook zou kunnen betalen, mocht het toch niet goed gaan. Je moet er natuurlijk niet vanuit gaan dat het mis gaat, maar er wel rekening mee houden dat het kan :slightly_smiling_face:

Ik ben ook al gaan samenwonen na een relatie van 5 maanden(we kenden elkaar daarvoor 4 maanden). Het gaat heel goed, maar we zien het ook vaak fout gaan bij anderen. Het is maar net hoe je je voelt erbij. Als jij je er goed bij voelt(en jullie vantevoren goede afspraken maken!), zou ik het vooral proberen!

Als het voor hem geen probleem is, (en voor jou natuurlijk niet) zou ik het er gewoon op wagen. Kan geen kwaad denk ik zo.

Al zou ik wel dat plekkie bij je collega achter de hand houden, if possible.

Als je goede afspraken maakt (huur, eten, schoonmaken, mensen uitnodigen enz. enz.) ben je al een heel eind. Verder moet je ook niet denken aan de hoelang jullie samen zijn en of dat te kort is volgens andere mensen. Als jij denkt dat het kan en het voor jou het beste is (helemaal gezien je situatie) dan moet je het vooral doen.
Ik woon nu 4 maanden samen en het is even wennen, maar ook heel erg leuk!

In een normale situatie zou ik het niet aanraden, maar aangezien jij nu even geen verblijfplaats hebt (Of een te dure.) kan je het alleen maar proberen, niet? Stel nu nog dat het niet gaat zoals je hoopt, kan je nog terug naar de situatie waar je nu in zit. Maar voor hetzelfde geld lukt het wel en heb je een goede oplossing voor je situatie gevonden.

Je kan bij hem intrekken ja. Want de situatie waar je nu in zit is ook niet fijn.
En misschien is het wat vroeg, maar zoals je al zei ken je hem 2 jaar, proberen kan altijd toch!