Samen slapen

Hey

Mijn vriend woont door de week op kamers, 40 minuten fietsen/ov van mij vandaan. Ik ben daar door de week best wel vaak. Alleen in het weekend of op zijn vrije dagen is hij op Terschelling, want daar woont hij. Dat is best wel ver van mij vandaan, want ben dan 3 uur onderweg.

Aangezien we pas 2 maanden wat hebben, en het voor ons beide best wel nieuw is, is het best wel wennen. Ik heb vroeger ook best wel veel meegemaakt (verkrachtingen, mishandeling etc) kost het voor mij best wel veel tijd om kleine stapjes verder te gaan. Dit weet hij en heeft hij respect voor. Ook hij heeft het nodige meegemaakt, alleen heeft hij alles al een plekje kunnen geven.

Nu ben ik dus nog nooit echt bij hem thuis geweest. Zijn ouders heb ik nog niet ontmoet en dat willen zij en mijn vriend best wel graag. Ik geef hun groot gelijk, want je wil natuurlijk ook zien met wie je zoon om gaat maja.

Nu heeft zijn moeder mij uitgenodigd om tijdens Pasen bij hun te komen. Heel erg leuk, alleen betekent dat dat ik ook moet blijven slapen. Dit, omdat de boot daarheen maar een paar keer op een dag gaat en ik anders niet daar kan ontbijten of kan dineren met hun wat ze graag willen. Ook zou het dan erg kort zijn omdat ik er dan misschien pas rond een uur of 11/12 ben en 6 uur weer weg moet (ivm bussen/treinen/boot) Ook zou dit erg duur zijn want je bent dan 30 euro aan de kosten van de boot kwijt en daarnaast nog de trein en bus kosten. Ik heb een studenten ov maar die staat op doordeweeks dus reis ik alleen met korting.

Mijn vraag is dus eigenlijk een beetje, hoelang waren jullie bij elkaar toen jullie voor het eerst bij elkaar gingen slapen. Ik heb het dan niet gelijk over seks.
Is 2 maanden samen, niet al te snel om samen te slapen omdat het voor ons beide best wel nieuw is?
Ik ben namelijk heel erg bang dat het ongemakkelijk is, omdat ik die ouders nog niet ken en ik dan gelijk daar slaap.
Ik ben 18 en hij 20

Ik sliep in mijn relatie na 2 maanden bij mijn ex, ook voor het eerst ivm een familiefeestje waarna ik niet meer naar huis kon. Ik had zijn ouders toen pas 1 middagje eerder gezien. Doe wat voor jou goed voelt. Desnoods zeg je je vriend dat je het spannend vindt omdat het beide nieuw is en of hij je een beetje op je gemak kan stellen, ook bij hem thuis. Als hij op de hoogte is dan kan hij er ook rekening mee houden.
Ik denk dat als hij je helpt het heel erg mee valt hoe ongemakkelijk het is. Stel jezelf alleen de vraag of je het wil. Als je het ziet zitten dan komt het echt wel goed, als je er tegenop ziet moet je het niet doen.
Nu weet ik niet precies wat je ongemakkelijk lijkt, maar anders kan je natuurlijk altijd nog aangeven dat je liever apart slaapt oid. Ik vond het zelf helemaal niet zo ongemakkelijk, het scheelt ook al een hoop dat zijn ouder je zelf uitnodigen. Waarschijnlijk vinden ze het dan juist leuk als je komt en blijft slapen, anders zouden ze het niet voorstellen! :slightly_smiling_face:

Als je het niet prettig vind, kan je op een logeerbed of logeerkamer neem ik aan? Dat kan je altijd nog doen als je je niet prettig hierbij voelt! Verder sliep ik meteen met mijn huidige verloofde, ook i.v.m. grote afstand, maar dat is een compleet andere situatie met die van jou als ik zo lees wat jij/jullie hebben meegemaakt.

Wel heel erg leuk van die ouders dat je bent uitgenodigd!

Lastig, als je niet wilt dat je in 1 bed met hem ligt kun je altijd naar een logeerbed vragen. De afstand is natuurlijk het enige, maar super lief dat ze jou hebben uitgenodigd! Zo kun je ze ook beter leren kennen. Ik kon mijn vriend 2 weken en ik sliep al bij hem, zoiets moet natuurlijk van beide kanten goed voelen! Zoals je al aangaf het gaat niet om sex, maar omdat het makkelijker is omdat de afstand groot is. Laat het over je heen komen, en als je niet bij hem wilt slapen vraag je om een apart bed. Ze zullen het vast niet raar vinden!

Ik slaap al de eerste nacht bij mensen, voordat ik uberhaubt een relatie heb. Zie het probleem niet zo.

ongeveer nadat ik hem heb leren kennen, maar wij hadden eigenlijk gelijk al een hele intense vriendschap en dit was voordat we een relatie hadden, maar we hadden geen seks oid. Ik zie samen slapen eigenlijk als iets wat juist heel veel vertrouwen geeft, en dat je dichter bij elkaar komt zonder dat het een seksuele lading heeft. Wel duidelijk van te voren aangeven dat je écht geen seks wilt.

Ik sliep de dag van de allereerste date al bij mijn vriend, maar hij woonde toen wel op kamers. De eerste keer dat ik bij zijn ouders sliep was de tweede keer dat ik hen zag, en theoretisch gezien had het de eerste keer ook gemogen, maar dat wilde ik zelf niet. Dit gold trouwens ook voor de relatie met mijn ex.
Belangrijker dan wat iedereen hier doet lijkt mij echter wat jij wilt. Als jij je er nog niet prettig bij voelt om samen te slapen, zou ik het niet doen. Anders zou ik eventueel vragen om een logeerbed/op de logeerkamer, of kijken of je in plaats van ontbijten of dineren met zijn ouders zou kunnen lunchen.

Na een maand ofzo al.

Wij sliepen meteen vanaf het begin bij elkaar (kan eerst ook gewoon prima zonder seks te hebben, na een maand begonnen we met seks).

Ik bleef pas na een half jaar bij m’n vriend slapen en ik had er daarvoor ook nog geen behoefte aan. Iedereen doet het op z’n eigen tempo. Ik vind samen slapen en seks ook helemaal los van elkaar staan.

Bedankt voor de reacties.
Is niet dat ik niet bij hem wil slapen, alleen het idee dat het zo ongemakkelijk is omdat ik zijn ouders nog niet ken.
Voor de één stelt het niets voor, en de ander heeft veel moeite om stapjes vooruit te gaan. En zo ben ik helaas.

Bedankt voor de reacties. Weet nu een beetje hoelang jullie samen waren toen jullie samen gingen slapen :slightly_smiling_face:

Maar dan ontmoet je zn ouders toch eerst?

^ Ja inderdaad. Dan ga je toch eerst naar zijn ouders toe om kennis te maken en blijf je de volgende keer toch slapen?

Ja of gewoon dezelfde avond? Misschien is het cultuurverschil ofzo maar ik heb dat pas ook gewoon gedaan.

Aangezien die ouders je willen ontmoeten, zullen het wel open mensen zijn. Je vriend heeft sowieso al wel een foto of meerdere van je laten zien en heeft al goede dingen over je vertelt. Dus wees daar niet te bang voor, ze zullen hun best doen om je op je gemak te stellen.
En vergeet niet dat je vriend er ook nog altijd is, hij zal alles voor je doen zodat je je fijn voelt :slightly_smiling_face: