Samen slapen hoe?

Aangezien mijn vriend en ik heel dicht bij elkaar wonen slapen we eigenlijk nooit samen. Als we al eens bij elkaar blijven slapen leggen we twee matrassen op de grond naast elkaar. Over 2 weken blijft hij weer slapen en we vroegen ons af hoe het slaapt met z’n 2-en in een 1-persoonsbed. Dus dat willen we wel uitproberen, maar hoe moet je dan liggen haha, wij zijn echt kneusjes in dat soort dingen. Als je zo lepeltje-lepeltje zal liggen krijgt mijn vriend toch een lamme arm :flushed: Maargoed, tips om samen te slapen in een 1 persoonsbed? We proberen het uit, is het niks, slapen we wel verder op de grond haha.

Geef maar tips mensen, sorry voor het rare verhaal xd

Ik heb het een paar keer met mijn ex geprobeerd, maar het was echt niks. Hij is 1,90 en ik vind het niet fijn om knuffelend te slapen, dat is veel te warm. Dus als we bij hem sliepen legden we de matrassen op de grond (bij mij hadden we een tweepersoonsbed).

We sliepen bij mijn vriend altijd op een 1 persoonsbed, meestal sliep hij op zijn rug en dan hong ik er zo wat omheen :’).

Jep, of hij op zijn rug en jij op je zij met je hoofd op zijn borst. Of lepeltje lepeltje zonder die arm er onderdoor, maar bijvoorbeeld tegen je rug. :slightly_smiling_face: Zo slapen mijn vriend en ik ook meestal in mijn 1 persoonsbed als het nodig is. :slightly_smiling_face: Wij zijn meer van de eerste manier, meestal, maar soms ligt hij liever op zijn zij en doen we optie 2, maar dat komt niet zo vaak voor. :slightly_smiling_face:

In principe moet het lukken, als jullie er geen moeite mee hebben een beetje knus tegen elkaar te liggen/slapen haha. :stuck_out_tongue:

Ik lag altijd half over m’n ex heen :’) met m’n gezicht in z’n nek zeg maar. Of lepeltje lepeltje inderdaad. Het wordt alleen wel heel warm, zeker zomers. :stuck_out_tongue:

Uhm hij op zijn rug, jij op je zij
en dan je been om hem heen klemmen en je niet geplette arm om hem heen.

knuffelhouding

Geen problemen of moeite mee (:

Wij hebben vroeger veel in een 1 persoonsbed geslapen en na wat oefening was dat best wel comfortabel. Maar dan ook omdat mijn vriend urenlang stil kan blijven liggen zonder dat zijn arm er af valt.

We hadden twee posities:

• Lepeltje lepeltje, waarbij we allebei op onze rechter zij liggen met het gezicht in dezelfde richting. Zijn rechter arm lag opgevouwen tegen mijn rug aan en zijn linkerarm over mijn linker zij (af en toe in het midden van de nacht mijn borsten strelend haha)

• Ofwel hij op zijn rug, ik op mijn zij in zijn rechter arm met mijn gezicht naar hem toe op z’n schouder, waarbij zijn arm dus onder mij was. Was mijn favoriete positie omdat ik graag tegen hem aan knuffelde.

Nu hebben we allebei een dubbel bed en slapen we nog vaak in deze posities maar het nadeel van meer plaats is dat hij soms in het midden van de nacht ontsnapt :frowning_face:

edit: jee is dat moeilijk om te beschrijven, die posities. Is het duidelijk?

Yajj ik snap je! Jammer dat mijn vriend al een lamme arm krijgt na een halfuur op de bank, als hij z’n arm mij heen heeft zegmaar :’(

Maar als je ligt op de manier die ik en julia zeiden,
dan valt zijn arm onder jouw nek,
dus dan krijgt hij daar geen lamme arm van!

Ik slaap niet lekker samen in een éénpersoonsbed. Ik trek altijd mijn benen op dus dat neemt best veel ruimte in waardoor mijn vriend geen ruimte heeft, dus dat is niks. We slapen dus gewoon naast elkaar op een apart bed, way better.

Ik zou doodvriezen in de winter :slightly_smiling_face:

Ik heb een eenpersoonsbed waar ik altijd in lig met mijn vriend, er is opzich redelijk wat ruimte. Meestal slapen we ook in bovengenoemde posities, lepeltje lepeltje en hij op zijn rug terwijl ik zowat op hem lig omdat ie gewoon lekker ligt.
Maar ik heb vaak last van rug en nek klachten dus soms ga ik gewoon apart van hem liggen, dan ligt hij op zijn rug en lig ik ernaast op mijn rug met zijn arm vast als een knuffel, of ik lig op mijn zij terwijl ik zijn arm knuffel.

Over dat hij een lamme arm krijgt, dat gebeurt meestal wel met lepeltje lepeltje maar soms ook niet, dan ligt zijn arm echt net in mijn nekholte of slaap ik met mijn hoofd hoger op een kussen dat er genoeg ruimte is voor zijn arm onder mijn nek, zonder dat het geplet wordt.

Het enige probleem wat wij echt hebben met mijn eenpersoonsbed, is dat de latten het niet meer houden. Gisteravond werden we wakker omdat hij een beetje bewoon en er meteen een lat onder ons brak, dus moet je dat midden in de avond repareren.

Hhahah ik kan je geen tips geven… Ik heb ze eerder zelf ook nodig! Ik heb ook sinds kort een vriend maar nog niet samen geslapen, hij heeft wel een 2 persoonsbed ik niet. Maar ik ben iemand die heeeeeeel bewegelijk is in bed… Met armen, benen en lichaam om het zo maar te zeggen dus ik denk dat voor ons 1 persoonsbed nooit zal werken.

Iemand die ook bewegelijk is en het wel voor elkaar heeft gekregen?

Ik had ooit eens een vriend die heel beweeglijk was in bed. En dat is dus niet gelukt, ik schopte hem meestal midden in de nacht uit het (zijn) bed. Je bent in een eenpersoonsbed bijna gedwongen tegen elkaar aan te liggen, en als de ander dan de hele nacht beweegt lukt dat gewoon niet.

Jaaa dat lijkt mij ook! Ik heb zelfs ooit een vriendin uit een 2 persoonsbed geduwd! Whoeps :cold_sweat: :cold_sweat: :cold_sweat:

Ja nou, ik heb mijn vriend dus van een tweepersoonsluchtbed geduwd, en toen we 2 matrassen op de grond hadden (na een hele verbouwing van mijn kamer haha) duwde ik hem midden in de nacht tegen de kast en mijn moeder de volgende ochtend ‘Wie had ruzie met de kast vannacht’ haha xd

Hij heeft tweepersoonsbed ik niet. Bij mij slaapt hij altijd op matras. Ik heb echt ruimte nodig en hij geloof ik ook.
Bij hem worden we ook altijd 3 meter van elkaar verwijderd wakker :stuck_out_tongue:

Hahahahah ben ik blijkbaar niet de enige die dit voor elkaar krijgt! :cold_sweat: haha wie had er ruzie met de kast! Goeie

Ik heb nu een aantal keren in een 1persoonsbed met zijn 2en geslapen. Op zich goed te doen, is wel even puzzelen soms. (ik duwde hem er soms uit, oops.)
Wat ik zelf heel fijn vind is dat hij op zijn rug ligt, en ik op mijn zij met mijn gezicht naar hem toe. Dan leg ik mijn arm om zijn middel heen en slaap ik heeeeel lekker. :slightly_smiling_face: