samen op vakantie

Hoi!
Ik heb een tijdje een vriend en we willen van de zomer graag een weekje op vakantie.
We zitten een beetje te kijken naar de opties.

-ik ben 17, hij 18
-hij heeft zijn rijbewijs
-we willen graag een dag of 6 weg
-kamperen
-low budget

Heeft iemand leuke suggesties?

Een eiland is erg leuk!
Ik zou dan voor Terschelling kiezen, daar kun je erg veel leuke activiteiten doen in de zomer. Of tijdens Oerol (10 daags festival) is het ook erg leuk daar :grinning:

Ameland

Ben vorig jaar met m’n vriend op Texel geweest :slightly_smiling_face: er is niet veel ‘spannends’ te doen, maar dat maakt serieus geen ruk uit als je met z’n twee + verliefd bent, dan is een vieze hotelkamer nog een paradijs haha. Was superrelaxt, overdag en 's avonds lekker naar het strand, beetje koken, films kijken en veel slapen. Helemaal prima.

Dankje :slightly_smiling_face:

Houd rekening mee bij waddeneilanden dat je auto beste kunt achterlaten op vaste land, voor zo ver ik weet kan het erg duur zijn met de auto op de ferry. Een dag of zes is verder erg kort. Ik zou dan niet kiezen voor Spanje of Italië bijvoorbeeld. Ik denk dat zoiets te vermoeidend is. Je vriend heeft waarschijnlijk nog niet veel rijervaring (lange afstanden, andere omgevingen). Dat word gewoon gevaarlijk. Wat wel leuk kan zijn, als je toch naar buitenland wilt, de Belgische Ardennen bijvoorbeeld. Daar kun je dorpjes bezoeken, fietsen, wandelen, kajakken etcetera. Mogelijk zijn er ook nog activiteiten op de camping georganiseerd.

Een leuke camping met zwembaden waar je in een tent kunt slapen in België of Frankrijk.

Jullie kunnen ook met de trein naar een grote stad toe, zoals Berlijn, Parijs of Londen?

Of een stedentrip, dat kost via vakantieveilingen niet zo veel.

Dankjulliewel! Kamperen lijkt me wel erg leuk.
geromantiseerd beeld, i know :slightly_smiling_face:

jaa Terschelling is heel erg leuk!