samen met zijn vriendin in bed..

hoi! normaal lees ik hier stilletjes mee maar ik heb toch besloten om hier een account voor te maken. hopelijk kunnen jullie me raad geven, want ik ben nu zo goed als hopeloos.

ik heb een heel lieve vriend. we vertrouwen elkaar heel erg en we kunnen alles bij elkaar kwijt. mijn vriend heeft een goede vriendin die een provincie verder woont, ofwel een anderhalf uur met de trein vandaan. eergisteren zou z’n vriendin langskomen. in tegenstelling tot normaal, zou ze nu ook blijven slapen omdat het ‘niet anders kon’, de treinen reden niet meer (laat) in de avond. m’n vriend had me dit netjes verteld en vroeg mij of ik dit niet erg vond. ik vertrouw hem natuurlijk en ik wilde niet laten zien dat ik aan hem twijfelde, dus zei ik dat het niet erg is. natuurlijk vond ik het niet fijn en prettig, maar toch. wel heeft hij een tweepersoonsbed dus ik zei hem dat ik het prettiger vind als ze niet in hetzelfde bed zou slapen. hij zei dat dit uiteraard niet zal gebeuren en dat ik het niet eens hoefde te zeggen. goed, die avond brak aan en ondanks dat ik er vaak aan dacht, verliep alles goed. gisteren ging ik naar m’n vriend toe. we lagen op zijn bed maar ik rook een ander luchtje aan het dekbed en de kussen. geschokt dat ik was, vroeg ik hem of ze in zijn bed had geslapen gisteren. hij keek wat betrapt maar zei dat dit waar was. ik voelde me heel naar en vroeg hem waarom hij dat niet had gezegd. hij zei dat het geen big deal is omdat er toch niets is gebeurd. een extra matras pakken was “teveel moeite” dus het moest maar. ik antwoordde niet en was de hele dag best kortaf omdat ik er heel erg mee zat. ik geloof best dat er niets is gebeurd, maar ik vind het raar dat hij het me niet had verteld. toen ik weer naar huis ging, whatsappte ik nog met m’n vriend. dit leidde uiteindelijk tot een grote ruzie. hij zei dat hij het niet leuk vond hoe ik me vandaag gedroeg, dat ik overdreef en dat ik hem niet vertrouw terwijl hij mij wel vertrouwt. hij heeft nu al een hele dag niet tegen me gepraat en zelf heb ik daar ook even geen behoefte aan. wel weet ik niet wat ik moet doen, ik wil hem zeker niet kwijt maar ik kan nu ook niet meer met een goed gevoel bij hem slapen. ik vind het echt geen fijn idee dat er een ander meisje op dezelfde plek heeft gelegen. daar zal ik waarschijnlijk constant aan denken en het geeft me ook steeds tintelingen. ik heb dit nooit eerder meegemaakt dus wellicht is het ook wat overdreven met hoe ik reageer en me voel, maar zo ben ik gewoon gok ik. wat zouden jullie doen in mijn situatie? hoe zouden jullie je er overheen zetten?

heel erg bedankt en sorry voor dit lange verhaal… Xx

Ik vind je sowieso geen aansteller hoor. Ik zou het niet moeten dat een andere griet in bed slaapt met míjn vriend, of er nu wel of niet iets gebeurd is. En ik weet heel zeker dat mannen het andersom ook zeker niet zouden willen.

Ik heb helaas geen goed advies. Hoe ik zou reageren in deze situatie zou waarschijnlijk niet zijn hoe 90% hierop zou reageren.

Ik vind je ook geen aansteller of wat dan ook! Ik zou het écht niet chill vinden! Tips heb ik alleen helaas niet sorry! :flushed:

Ik zou hetzelfde reageren als jij. Het lijkt me verschrikkelijk om daar achter te moeten komen.
Als ik jou was zou ik gewoon even geen contact zoeken, laat het maar van hem komen.

Je bent zeker geen aansteller, ik zou dit namelijk echt niet pikken.

Dit, ik zou niet eens chill vinden als er überhaupt een andere chick bij m’n vriend (als ik die had dus) zou blijven slapen.

En doordat hij nu de rollen omdraait en jou als de slechterik een beetje behandelt, is het net een beetje of hij er zo onderuit probeert te komen! Laat dat niet gebeuren. Jij hebt niks mis gedaan.

Ik zou tegen je vriend zeggen dat je hem vertrouwt,
Maar dat je graag wou dat hij het gewoon eerlijk had gezegd.

Ik zou tegen je vriend zeggen dat je hem vertrouwt,
Maar dat je graag wou dat hij het gewoon eerlijk had gezegd.

Ik vindt dat jouw vriend onredelijk doet. Hij heeft je notabene verzekerd dat ze niet in hetzelfde bed zouden slapen. En nu heb je hem betrapt en gaat hij het erop gooien dat jij geen reden hebt hem te wantrouwen? Ik zou eens een heel goed gesprek aanknopen met als onderwerp de inhoud en betekenis van wederzijds vertrouwen! Hij heeft jouw vertrouwen beschadigd en als hij om je geeft zal hij vanzelfsprekend stinkend zijn best gaan doen om dat terug te krijgen.

Hij is echt fout bezig, mijn ex deed dit soort dingen ook, en het is nooit goed gekomen, omdat allemaal mijn schuld was. Dat is alleen hele erge onzin, want hij sliep bij andere meiden, ging vreemd. Laat hem maar meteen weten dat dit dus niet nog eens gaat gebeuren.

Persoonlijk zou ik echt héél erg pissig zijn!!
Ik zou het er nog wel even rustig face to face met hem over hebben. Vraag hem anders hoe hij het zou vinden als jij met een gozer in bed lag?
Succes!

-

Ik denk dat ik niet normaal kwaad zou zijn. En dat zou nog erger worden als meneer mij gaat beschuldigen. Even de rollen omkeren ofzo?! Hij zit in fout, en dat weet hij zelf dondersgoed, want eerst zei hij dat het vanzelfsprekend was dat ze niet in hetzelfde bed zouden slapen. Dat wilt zeggen dat hij het zelf ook niet vind kunnen, lijkt me.

Ik zou zéker geen sorry zeggen voor je gedrag, sterker nog, meneer zou verdomd veel moeite mogen doen eer ik me weer normaal zou gedragen tegenover hem.

Ik zou hetzelfde reageren als jou! En hij zegt dan wel dat hij het niet leuk vind dat je hem niet vertrouwd, maar hij was toch niet eerlijk geweest over dat ze bij hem in bed heeft geslapen?! Als jij er niet naar had gevraagd omdat je het rook, had hij er waarschijnlijk niets over gezegd. Dus er is wel degelijk een reden waarom jij hem nu niet ‘helemaal 100% vertrouwd’ en als hij daarover al liegt met alleen in zijn bed slapen, heb jij ook wel een reden om wantrouwig te zijn over of er iets is gebeurt of wat dan ook. En hij weet zelf ook wel dat hij zelf fout zit, maar probeert dit nu op jou af te schuiven zodat hij nu niet ‘de slechterik’ is.
Ik zou hem even heel goed laten weten dat ik dat niet zou pikken en dat dat ook de laatste keer is dat er zoiets gebeurd!

Dit ja, ik zou ook heel pissed reageren hoor. Het idee alleen al…

Nee maar echt, laat je niet wijsmaken dat jij hier de boosdoener in het verhaal bent. Jouw reactie is hartstikke normaal en terecht! Het is nu aan hem hoe dit gaat aflopen.