Samen leven met iemand die precies hetzelfde karakter als jij heeft?

Sorry als hier al een topic over is, dan mag hij verwijderd worden!

Ik had hier laatst een heel gesprek over met vriendinnen: zou jij samen kunnen leven met iemand die precies hetzelfde karakter als jij heeft? Dus zelfde slechte/goede eigenschappen, zelfde gedachten, zelfde manier van doen, etc. En waarom niet/wel?

Mijn antwoord: Ik denk het eigenlijk niet. Ik ben chaotisch, lui en snel geïrriteerd. Die drie eigenschappen zorgen er volgens mij al voor dat dat geen goede combinatie gaat worden :’)

Ja, ik denk het wel. Ik ben zelf slordig en nonchalant en ik zou gek worden moest iemand alles perfect hebben. En ook liefst dezelfde humor.
Alhoewel, iemand met dezelfde koppigheid kan voor troubles zorgen :’)

ik zou gek worden als iemand hetzelfde karakter had als ik.

Gatverdamme, hell no :’) ik heb liever iemand anders die het tegenovergestelde is van mij, en mij dus aanvult.

Daarbij heb ik ook shiteigenschappen, o.a. kort lontje, onzeker en ongeduldig. Zou me heerlijk lijken als iemand anders me dan kan helpen om dingen te relativeren.

Maar we moeten ook niet té veel verschillen, we moeten wel dingen gemeen hebben.

Misschien wel, misschien niet…
Ik ben heel eigenwijs en nog een eigenwijs persoon kan er niet bij.
Maar ik ben ook heel vrolijk en een vrolijk iemand kan er wel bij.

Ik en mijn vriend zijn echt het tegenovergestelde van elkaar in karakter, maar in denkwijze zijn wij hetzelfde.

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
NEVER.
Ik wil altijd ‘anders’ zijn dan de rest qua karakter etc. Ugh, vreselijk, ik zou die gene niet uit kunnen staan, want dan zouden we twee fucking agressieve bitches in een hok stoppen, daar komt er maar 1 levend uit.

Zelfde hobby’s/interesses zou wel leuk zijn, maar precies hetzelfde karakter…? Ik zeg niet dat het botst, maar het lijkt mij vooral saai eigenlijk…

Nee, onmogelijk! Ik ben best verlegen en praat niet zo veel als ik iemand net ken en ik ben niet heel enthousiast, eigenlijk helemaal niet en dan zou het best wel saai worden. Ik verander trouwens ook om de minuut, het ene moment kan ik helemaal blij zijn en om alles lachen en het andere moment wil ik gewoon met niemand praten en reageer ik heel kortaf. Als mensen dit bij mij doen word ik altijd heel onzeker en denk ik de hele tijd: oh, heb ik iets verkeerds gezegd, wat heb ik fout gedaan.
maar aan de andere kant wil ik wel iemand met dezelfde humor want ik heb erg droge humor en kan meestal niet met mijn vriendinnen lachen. En ik zou weleens met iemand die lijkt op mij willen shoppen, want mijn kledingstijl is totaal anders dan die van mijn vriendinnen.

No way. Gewoon nee.

Dit, niet dqt ik een vriend heb maar zo zou ik het wel willen.

Ik ben slordig, lui, snel boos. Dus het zou wel echt fijn zijn als ik iemand heb die mij motiveert om dingen te doen en mij kalmeert en opvrolijkt als ik weer eens boos ben. Maar ik wil absoluut iemand die dezelfde humor heeft!!

Uppie

Haahaha, ah dat lijkt mij wel moeilijk! Maar nee, ik zou t niet kunnen. Ik ben lui, maak mij teveel en tesnel zorgen en ben slordig. Iemand die precies hetzelfde als mij is… Hell no, dat zou echt nooooooit goed gaan!

nee, ik zou me kapot aan die ander ergeren.

Want dat is toch heel vaak zo? Projectie ofzo heet dat, dat je je ergert aan de karaktereigenschappen van iemand terwijl je zelf precies zo bent. Tenminste, ik denk dat het zo uitpakt en dat ik iemand nodig heb die me tegengas geeft.

Ja en nee…Als we hetzelfde zijn qua mentaliteit en humor is dat natuurlijk geweldig, maar als we allebei bijvoorbeeld snel aangebrand zijn, kan dat wel erg botsen.

Nee, absoluut niet. Lijkt me ook heel saai, er zal dan weinig ‘nieuws’ op je pad komen als je partner toch precies hetzelfde karakter als jijzelf hebt.

Tuurlijk, je moet wel iets gemeen hebben, maar precies hetzelfde zou ik nooit willen.

Ik denk niet dat het een goed idee zou zijn. Want als ook negatieve eigenschappen hetzelfde zijn komt er daar echt alleen maar ruzie van.

Ik denk niet dat dat goed gaat, het is juist wel handig als je een beetje verschillend bent, dan vul je elkaar goed aan en stimuleer je elkaar. Als de 1 bijvoorbeeld heel actief is en de ander wat luier, kan die actieve persoon de luie persoon meeslepen in zijn actieve gebeuren. Als je beide lui bent, kom je tot niks. Bovendien ga je je denk ik ook snel aan elkaar irriteren, omdat je constant wordt geconfronteerd met je eigen slechte eigenschappen omdat je die bij de ander ziet.

Ik denk van wel.
Al zouden mensen nooit compleet hetzelfde karakter hebben. Iedereen heeft uniciteit op zijn/haar manier, dus identiek zal het niet zijn om hetzelfde karakter te hebben.
Als je een relatie/vriendschap met zo iemand hebt, dan ga je toch vaak door op de interesses.
Al kunnen dezelfde eigenschappen ook goed werken hoor. Maar de meeste mensen gaan na enige tijd toch onderuit omdat je in een vicieuze cirkel blijft hangen en er vrijwel niets nieuws gebeurt.
Verschillende karakters vullen elkaar dan ook aan.

Ja ik zou dat best wel kunnen denk ik. Volgens mij ben ik vrij makkelijk om mee te leven. Mijn zus en ik lijken sowieso al best op elkaar en we hebben nooit ruzie en denken vaak ook hetzelfde.