Samen lenig worden

Hoi!

Ik heb een behoorlijke moeilijke tijd achter de rug. Ik heb namelijk een depressie en vond het erg moeilijk de laatste tijd om mezelf zover te krijgen überhaupt iets op een dag te doen. Gelukkig gaat het dankzij therapie een stuk beter. Ik heb bijvoorbeeld mijn stage met een goed cijfer afgesloten.

Nou ben ik erachter gekomen dat ik yoga erg leuk en ontspannend vind. Ik ben alleen helemaal niet lenig. Ik heb als doel om de spagaat te kunnen. Omdat ik nog een lange weg te gaan heb, leek het mij leuk om met andere samen lenig te worden. We zouden elkaar dan hier updates kunnen geven.

Ik ben afgelopen maandag begonnen met stretch oefeningen voor mijn rug en natuurlijk de benen. Ik doe dit ongeveer een half uur per dag. Tijdens de oefeningen zorg ik ervoor dat ik niet te ver door duw, maar dat ik wel de stretch voel.

Ik hoor graag jullie ervaringen met het doen van stretch oefeningen en hoe jullie uiteindelijk bij de spagaat zijn gekomen. En natuurlijk zou ik ook van jullie updates willen horen !

Ohh oke ! maar gaat het stretchen wel goed?

Heeii
Ik turn al best lang, en ik heb de spagaat zo geoefend:
Je rechterbeen “dubbelvouwen”, dus je onderbeen onder je bovenbeen, en dan je linkerbeen recht naar achteren. En vervolgens een poosje met rechte rug zitten en van been wisselen.kweet niet hoe ik t precies moet omschrijven maar je kan ook even op tutorials zoeken :wink: En na een paar weken(of één week, gwn even kijken wanneer je je er klaar voor voelt) dat elke dag doen, begin je met spagaat en ga je elke dag een stukje verder door je benen. Vraag desnoods of iemand langzaam je been een stukje naar beneden duwt en vasthoudt(niet te ver je wilt geen blessures)

Good luck meid! :slightly_smiling_face:

hey!! Ik hou van yoga en doe het ook veel en daarom wil ik ook graag leniger zijn en worden. Ik had ook ooit als doel gesteld om de spagaat te kunnen, maar toen veranderde dat doel naar kapotasana kunnen, en toen weer naar dancers pose met flipped grip. dus heb niet echt een doel meer haha

Ik heb op dit moment niet echt een doel dus, maar ben wel ongeveer 5x per week yoga aan het doen (variërend van een half uur tot 2 uur). En soms maak ik vaak foto’s van poses om dat dan later weer te kunnen vergelijken om te zien of er progressie in zit.

Afgelopen zomer heb ik heel veel yin-yoga gedaan, 3 weken lang elke dag 1 uur les, en ik merkte dat dat mijn écht hielp om leniger te worden. Aan het begin kon ik niet met rechte benen mn tenen aanraken, na 3 weken kon ik mijn hele hand om mn voet leggen.

Hoi!

Allereerst echt tof dat je iets hebt gevonden waarbij het je lukt om je ertoe te zetten. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn om met een depressie uberhaupt uit bed te komen, dus echt respect!

Ik ben ook graag met mijn gezondheid bezig en lenigheid is iets waar ik aan wil werken, dus ik blijf zeker actief op dit forum! Leuk dat je op het idee kwam om dit topic te beginnen.

kusjes

Ik wil ook heel erg graag leniger worden en (weer) meer yoga gaan doen, probleem is een beetje dat ik te korte beenspieren heb. Nu kan ik die ‘gewoon’ oprekken, maar dat duurt helaas lang en kan vrij veel pijn doen. Iemand tips/tricks?
x