samen iets doen

Hello everyone!

Ik heb een probleempje met men vriend (15,5maanden een relatie), wat de meeste waarschijnlijk wel dom vinden, maar het weegt echt zwaar op mij en onze relatie want we hebben er al zovaak ruzie om gemaakt.
Mijn vriend en ik houden beiden veel van voetbal, ik heb het vroeger nog gespeeld en hij speelt het nog steeds op hoog niveau. Maar nu is het probleem dat hij 1 of 2 keer in de week traint, en nog eens 3verschillende soorten voetbal speelt (veldvoetbal, zaalvoetbal en minivoetbal) waardoor hij zowel vrijdagavond, zaterdagmiddag, zaterdagavond en soms ook zondagmiddag moet spelen.

Ik kan dus echt nooit iets leuk doen met hem in het weekend tijdens het voetbalseizoen, want hij heeft echt een hele zware studie waardoor ie moet studeren als hij niet speelt. Hij heeft me al vaker beloofd dat ie wat ging minderen maar dat doet ie dus niet… Hij doet best veel moeite om mij in de week 's avonds even te zien, maar ik wil zo graag eens een fijn dagje met hem hebben zoals eens naar de zee, een dagje rolschaatsen of iets dergelijke maar bijna alles is enkel op weekdagen en zaterdagen vrij. Maar hij wil dus absoluut geen match overslaan zodat wij iets samen kunnen doen!

Ik voel mij soms zo onderwaardeerd, en ondanks dat ik weet dat hij me doodgraag ziet zou ik het fijn vinden moest hij toch is één keertje niet spelen. Hij heeft echt altijd excuses en zegt ook recht in me gezicht dat ie geen match voor me wilt laten vallen.

Hebben jullie soms een idee hoe ik er toch voor kan zorgen dat we is een zaterdagmiddag iets leuks kunnen doen? Ik heb echt geen ideeën meer, ik kan ook niets achter zijn rug om boeken want dan wordt ie onwaarschijnlijk kwaad op mij. ;s

Btw, bedankt aan de personen die het volledig gelezen hebben! :grinning:

Uhmmm ja het is best moeilijk want je hebt niet zo veel keus.
Je kan misschien ook wel een keertje op een doordeweekse avond wat doen.
Het is natuurlijk moeilijk dat hij zoveel voetbalt en dat dat ook echt heel veel naast jou betekent voor hem.
kan je dan niet een keer als die smiddags wedstrijd heeft gaan kijken en daarna samen wat gaan doen of ergens heen gaan, al is het maar een uurtje dan hebben jullie toch weer ff gezellig afgesproken.

Lastig, maar ik denk dat de beste oplossing toch is er over te praten.

Ik zou hier zo kwaad om worden eigenlijk. Als je geen tijd hebt voor een vriendin, neem er dan ook geen. Dus ja, ik zou er in jouw geval over praten, maar ook echt duidelijk maken dat je meer tijd wilt en dat je vindt dat hij jou ook moet inplannen in zijn week.

Tuurlijk moet hij niet al zijn sport opgeven, maar komaan, 3 verschillende soorten voetbal is echt niet nodig. En een keertje een match missen, daar ga je ook niet dood van.

Ik snap eigenlijk beide kanten wel heel goed. Voor jou is het natuurlijk heel lastig dat hij bijna nooit kan afspreken en ik snap dat dat tot frustaties kan leiden. Maar aan de andere vind ik ook niet dat je van je vriend moet verwachten dat hij voor jou iets op gaat geven wat veel voor hem betekent. Misschien is in jouw ogen drie soorten voetbal niet nodig, maar voor hem is het blijkbaar heel erg belangrijk. En ik snap van hem ook wel dat als je op hoog niveau speelt, je geen wedstrijden wil missen (ik weet niet of het bij hem zo is, maar als mijn vriend een voetbalwedstrijd mist staat hij de week erna sowieso niet in de basis, dat kan best streng zijn). Maar zoals ik al zei, ik kan me heel goed voorstellen dat jij het erg vervelend vindt.

Ik zou er goed met hem over praten, een andere oplossing weet ik eigenlijk ook niet.

Maar bedenk wel dat ze hem gewoon doordeweeks ziet, want dan doet hij wel moeite om haar te zien.
Mijn vriend traint elk weekend of heeft wedstrijden. Maar ik zou hem nooit vragen dat op te geven voor mij. Want hij vind het leuk om te doen.

Ja goed, maar als mijn vriend voetbal voor mij zou zetten, was ik niet meer bij hem. Je moet altijd kiezen in je leven. Ik moet niet op de eerste plaats komen, maar ook niet op de laatste. Mijn vriend wilt mij graag zien, liever dan dat hij gaat voetballen. En ik denk, dat als je iemand echt graag ziet, dat je gerust 1 soort voetbal wilt opgeven om met die persoon iets leuk te doen. Of op zijn minst eens 1 match. Want zij is voor mijn gevoel écht niet veeleisend, eens 1 match opgeven terwijl je dus blijkaar 5 keer per week voetbalt, vind ik niet teveel gevraagd en zou je wat mij betreft ook gewoon over hebben voor iemand als je die persoon graag ziet.

En aan andere Daenerys (:grinning:) : Ik snap dat ze hem doordeweeks ziet, maar als je school of werk hebt, dan is dat meestal 's avonds. Ik heb er niets op tegen om met mijn vriend een filmpje te kijken of gewoon te luieren in bed, maar af en toe wil ik ook wel eens samen gaan winkelen, of eens naar de sauna, of naar de dierentuin. Gewoon eens een uitje. En dat kan je 's avonds niet doen. Zoals ik al zei: Ik ga niet zeggen dat hij al zijn sport moet opgeven, maar als je weet dat je je vriendin heel blij maakt door eens 1 keer een match af te zeggen en een uitje te plannen, zou je dat naar mijn mening wel moeten doen. Ik denk dat dat voor haar al veel verschil zou maken, dat zou dan nog niet eens elke week moeten zijn, maar gewoon eens 1 keer laten zien ‘Jij bent ook belangrijk voor mij.’ Daarom dat ik dus ook vind dat ze eens met hem moet praten en dat duidelijk moet maken. Want volgens mij kan het echt niet dat hij dat niet zou over hebben voor een blije vriendin.

Ik vraag absoluut niet om te stoppen met zijn voetbal, ik heb namelijk zelf een ziekte waardoor ik mijn sporten heb moeten opgeven. Hij verdient er best veel geld mee, en ik zie hem ook genieten als ie speelt (ik zie hem echt bijna elk weekend spelen! als ik niet moet werken ga ik bijna elke match kijken) maar soms is het echt zo lastig voor mij.
Praten hebben we echt al enorm veel gedaan, maar elke keer draait het uit op ruzie en dat willen we beiden niet.
Mijn vriend houdt enorm van massages, en een tijdje geleden zei ie dat hij graag eens een keertje een professionele massage wou, dus had ik voor hem volgende week zaterdag een verwendag, inclusief professionele massage, geboekt maar hij was dus absoluut niet blij. Ik heb hem dan maar geannuleerd… :frowning_face:
En in de vakantie afspreken gaat ook echt niet vaak, als hij al vakantie heeft gaat hij heel vaak op reis met zijn ouders of vrienden, en anders moet ie werken (op studeren voor herexamens), en ik ben het ook best beu om te wachten tot het seizoen gedaan is. Uiteindelijk is het slechts 2.5maanden geen voetbalseizoen.
Ik weet het echt niet meer :frowning_face: