samen gebarentaal leren (ESL)

Zijn er meer meiden die ESL (engelse gebarentaal) aan het leren zijn?
als dat zo is kunnen we hier namelijk tips uitwisselen.

Ikzelf leer het omdat ik niet in nederland woon en NGT dus niet handig is. En dan ben ik meer op engeland gericht dan Frankrijk of Japan (de andere 2 grote gebarentalen).

Ik spreek een klein beetje ASL, maar verder niet.
Wel gaaf dat je dit doet, succes!

ik wil het wel leren. Het liefst ook Engels dan maar ja het is zo lastig :")

Het is wel zo dat amerikaans en brits hele andere gebaren talen zijn. Jammer genoeg!

Ik kan een iniminie beetje ASL. De zinsopbouw snap ik opzich wel, want die is natuurlijk anders dan hoe je het uiteindelijk uitspreekt.

Jammer, ik kan alleen een beetje NGT, maar ik ga niet ook nog aan ESL beginnen ;p

Ja precies!
Door Switched at Birth kan ik een paar kleine dingen :"D zoals dankje en i love you maar veel verder dan dat kom ik niet.
Ergens vind ik dat dat ook meer moet worden aangeboden op scholen als keuzetaal zeg maar. Doof zijn opzich lijkt me het probleem niet, maar het feit dat je nooit echt goed met iemand kan communiceren lijkt me kut.

-

Ik heb een cursus gedaan op mijn uni en dat was best leuk, maar ik weet nu bijna niks meer (behalve het alfabet). Het is dat ik nog een boekje heb wat ik door kan kijken en daarmee mijn kennis kan ophalen, maar verder is het wel jammer dat ik niks onthouden heb. Dus niet eens per se het leren, maar vooral het bijhouden lijkt me best moeilijk (helemaal als je, net als ik, geen dove mensen kent).