Samen doen?

Op school moeten we voor engels zo’n opdracht doen, en toen mocht je in groepjes samenwerken. Dat hoefde niet per sé of zo.
Nou, ik heb dan eigenlijk twee vriendinnen waar ik zeg maar het meest mee om ga, en die zaten bij dat vak langs elkaar. Dus toen ging die leraar even het lokaal uit en iedereen spreekt zo af met wie ze doen. Dus die twee vriendinnen van me zitten zo een paar tafels voor me en ik zie ze zo met elkaar praten en afspreken, zeg maar. (tenminste, ik dacht dat ze afspraken dat ze met elkaar deden)
Maar ja, nou wilde ik dus met hun doen eigelijk, maar nou weet ik niet zeker of ze samen doen. En als ik dan ga vragen: doen jullie samen? en ze zeggen dan ‘ja’. Dan is het ook weer zo lullig om te vragen: ‘mag ik meedoen?’ (net alsof je dan een soort van achter hun aan gaat lopen).
Dus, hoe kan ik zeg maar het ‘onopvallendst’ vragen of ze samen doen & dat ik met hun kan doen? (ofja, dat we met z’n drieën kunnen doen)

gewoon zegge

hee met wie doen jullie dat? zulle we hem met zn 3en doen.

Ja oke, dat kan wel. Maar ik merk gewoon dat ze heel vaak als ik dan iets zeg of zo, dat ze dan naar elkaar kijken (terwijl ze denken dat ik dat niet zie) en dan met hun ogen “rollen”.

waarom zou je dan nog samen willen doen…

hmm leuke vriendinnen, sorry dat ik het zeg
maar daar vroeg je niet om/
Is er ook niemand anders is de klas waarmee je wi/kan. Misschien ga je daar normaal nooit mee om, maar misschien is het wel en begin van een vriendschap. Die misschien wel beter is dan die je nu hebt. Het probleem van drie vriendinnen is dat er meestal wel een derde wiel is(niet altijd, en ik zeg niet dat jij het bent, maar zo komt het over)

Vroeg ik me ook af…:’]

omg.

Wtf oke ik zou dat gewoon vragen maar ik weet niet wat jij voor vreemde vriendinnen hebt?

Hee, hebben jullie al afspraken over dat verslag want ik heb een paar ideen als we samen kunnen werken ? ^^ Ideen? gewoon zo van ja, leuke dingen erin doen veel plaatje xd

Ja, dat is wel een goeie, maar ik heb toch maar bedacht dat ik alleen ga doen. Het is dan wel niet voor punt, maar ik wil toch altijd alles netjes hebben en zo, k ben best wel een perfectionist al zeg ik het zelf. Dus ik denk dat als ik met hun zou doen dat ik dan misschien het meeste werk doe. Ik ga morgen wel even kijken (heb morgen weer engels) en vragen hoe of wat nou precies. (ik bedoel hoe lang dat verslag moet zijn, enz.)

Ja nee, met een van de twee was ik vorig jaar écht super goeie vriendinnen maar toen liep ze de hele tijd achter me aan en daar kon ik niet tegen. En toen begon ze heel raar te doen enzo en ging ze dit jaar opeens met die andere de hele tijd om. En het lijkt wel alsof ze me af en toe negeren.
Maar ik ga dus nog met hun om omdat ik anders zo alleen ben laat ik maar zeggen. (in de pauze’s zijn er andere, aardige, mensen bij, en dan hoef ik niet meer zoveel met hun)

Dat zijn dus niet echt bepaald fijne vriendinnen? Dat soort ‘vriendinnen’ had ik ook in de eerste en de tweede.