Samantha

Ik schrijf nu al een tijdje. Op andere fora’s heb ik ook wel is verhalen gepost, maar hier nog nooit, terwijl ik hier toch al een tijdje actief ben. Graag hoor ik jullie comments voor verbeteringen etc.

De ik-persoon is Samantha (ook wel ‘Sam’), ze is 16 jaar oud.

‘Sam, opschieten! Je moet echt over een kleine twintig minuten op school zijn, anders vertrekken ze echt zonder je hoor!’
‘Ja, ja rustig aan. Ik kom eraan, alleen nog even mijn eyeliner goed doen. Het kan toch niet zo zijn dat ik er als een lijk uit zie vandaag. Ik bedoel, we gaan naar Rome! Freaking Rome papa! En op het vliegveld lopen soms nog best leuke jongens rond!’
‘Jij bent nog helemaal niet toe aan een vriend, daar wacht je maar mee tot je een jaar of 20 bent en je eigen huis hebt. Je moet je nu gewoon focussen op school. Ik bedoel, ik heb net je cijferlijst is eventjes bekeken en ik zag dat je een onvoldoende voor Duits staat. Dat kan echt niet hè, dat weet je. Anders gaat die scooter aan je neus voorbij! Je weet wat ik had gezegd over je cijfers, ik dacht dat we een deal hadden gemaakt, Samantha.’
‘Ja pap, maar nu ga ik eerst naar Rome. Dan zijn jullie lekker een weekje van me af. Ik ben klaar trouwens, til jij mijn koffer even? Ik krijg hem echt de lucht niet in, zo zwaar als hij is.’
Mijn vader bromt wat en tilt mijn koffer in de auto.

We rijden het schoolterrein op en meteen zie ik Monique en Elise staan. Heftig zwaai ik met mijn armen. Ik draai me om en dram tegen mijn vader dat hij op moet schieten met mijn koffer. Nadat de koffer de auto is uitgetild, pakt hij me bij beide schouders vast. ‘Je gedraagt je’ zegt hij en hij vervolgd, ‘ik wil niet dat je naar huis wordt gestuurd, ik wil trouwens helemaal niets over je horen krijgen. Bij die musea en kerken doe je maar alsof je interesse hebt. Verder wens ik veel plezier en laat alsjeblieft wat van je horen.’
‘Ja ja, pap. Ik zal braaf zijn. Hé maar tot volgende week hè, doeeeeei!’ Snel geef ik hem een kus en ren met mijn koffer naar mijn vriendinnen toe. ‘En vergeet geen foto’s van de bezienswaardigheden te maken!’ Roept mijn vader me nog na.
‘Jaaaajaaaa’
Meteen word ik omhelst door mijn vriendinnen, ‘schaaaaaaat! wat ben je laat zeg!’ roept Monique
‘Mijn eyeliner wilde maar niet zitten’ zeg ik.
‘Ohnee toch?!’ Roept Elisa quasi overdreven.
Monique begint te lachen, ‘aahjoh, laat Sammie lekker.’
Ik bekijk de meiden en zie dat ze beiden geen make-up hebben opgesmeerd. Daarna kijk ik naar beneden en merk op dat ze in trainingspak gekleed zijn. Snel kijk ik in het rond. ‘Iedereen is in trainingspak of comfi kleding?’ zeg ik op vragende toon.
‘Ja schat, vandaag is de reisdag. We gaan helemaal niets leuks doen’ zegt Elise.
Ik kijk naar mijn jurkje en lach ‘oeps, dan ben ik een beetje overdressed!’
Marc komt op me aflopen. ‘Ik zit naast jou in de bus, dat je het alvast even weet.’
Ik lach hem toe, ‘is helemaal goed! Dan zie ik je zo. Hou dan even een plaatsje voor me vrij!’

‘Nou vertel, wat is er nou gebeurt met Tim?’ vraagt Marc me.
Marc is één van mijn beste vrienden, best een leuke jongen, maar tussen ons zou het gewoon nooit wat kunnen worden. We zouden daarmee ten eerste de vriendschap verpesten en ten tweede was Marc niet echt het type voor een relatie, hij was meer van het playen. Hij moest van het leven genieten, zei hij dikwijls. Een relatie? Nee daar begon hij pas over een paar jaar mee, of als hij eenmaal de ware was tegen gekomen.
‘Nou na al die afspraakjes waarop we meerdere keren gezoend hebben, kreeg ik gister opeens een SMS van Simon waarin stond dat hij op dat moment met een ander meisje in de aula aan het zoenen was.’
‘Heeft hij je dat geflikt? Ik zal hem, als ik hem weer zie, even duidelijk maken dat je mijn Sam niet played.’ Marc balt zijn handen tot vuisten en begint allemaal genante acties van Tim te verklappen. Lachend luister ik naar zijn verhalen.

Hoort bij schrijfsels xD

Maar het klinkt wel leuk.
Verder ;]

oeeeeps hij moet natuurlijk bij schrijfsels en niet bij beauty

verplaatst :slightly_smiling_face:

Beetje standaard, maar ga maar verder ;d

klinkt heel leuk :ok_woman:

Hey! That’s my name :wink: Ben benieuwd :grinning: