Salarisproblemen.

Hello.

Sorry voor het aparte topic, maar ik wil graag duidelijke reacties, aangezien ik wil weten waar ik recht op heb.

Goed, ik ben sinds week 36 weg bij AH. Nu kreeg ik vorige maand salaris, €213,- om precies te zijn. Ik had een contract van 36 uren per vier weken en heb er ook nog zeker vier volledig gewerkt voor dit salaris.
Bij een salaris van €8,45 per uur, kom ik dus op ongeveer €304,-

Hier heb ik een mailtje over gestuurd naar de manager. Nu kwam hij ermee dat er een paar uren niet berekend waren, maar kreeg ik dit terug; week 33 heb ik volgens hem 2 uur gewerkt (wegens ziekte), week 34 heb ik 10,5 uur gewerkt, die week erna ook 10,5 uur en week 36 heb ik 7 uur gewerkt. De laatste dag (5 uur) is dus niet berekend, dus die krijg ik nog extra uitbetaald.

Maar als ik 2 + 10,5 + 10,5 + 7 bij elkaar optel, kom ik op 30 uren. Is het nu niet zo dat ik toch echt nog 6 uren te weinig heb gekregen en heb ik hier nog recht op?

Alvast bedankt!

Reken uit hoeveel je daadwerkelijk gewerkt hebt (- pauzes), kijk op je loonstrookje hoeveel uur je volgens de administratie hebt gewerkt en ga met dat eventuele verschil naar je baas.

Als wij allemaal 2, 10.5, 10.5 en 7 bij elkaar optellen zullen we allemaal op 30 uitkomen, maar er is maar één manier om dit op te lossen en dat kunnen wij niet voor je doen.

Mijn baas weet dat ik dat gewerkt heb. Maar een andere collega zei; als je een contract hebt onder de twaalf uren, krijg je alleen betaald wat je gewerkt hebt.

Dus daarom vraag ik; moet ik ook echt 36 uren betaald krijgen, ook als ik er minder gewerkt heb?

Ik dacht altijd dat als je een contract voor 36 uur hebt, je die gewoon sowieso betaald moet krijgen. Ook als je idd minder gewerkt hebt…
Dus als dat zo is zou je nog 6 uur betaald moeten krijgen ja.

Misschien krijg je die 6 uur volgende maand. Heb je die 6 uur niet de week voor je salaris gewerkt?

Nee, want twee weken voor het salaris ben ik gestopt. Salaris werd uitbetaald tot de 10e en de 6e was mijn laatste dag.

Volgens mij is die regel per week, als je een contract voor 36 uur per week hebt, moet je dat ook uitbetaald krijgen, maar jij hebt maar een contract voor 9 uur per week en dan gaat dat niet op.

Volgens mij is het niet zo dat je de uren die je niet werkt, wel uitbetaald moet krijgen. Ik heb ook een contract van 3 uur per week gehad ergens, maar als ik niet werk krijg ik ook niets. Als ik 2 uur werk krijg ik 2 uur, en als ik 10 uur werk, 10 uur uitbetaald.
Maar ik dacht dat je de dagen dat je ziek was en zou werken, wel uitbetaald zou moeten krijgen… betaald verlof is dat toch?

Maar dat is toch raar? Die contracten bestaan toch niet voor niets? Dan moeten ze je toch een 0uren contract geven? Dan hoeven ze je niet uit te betalen als je niet werkt. :'D

hoeveel uur heb je daadwerkelijk gewerkt dan volgens jou? Of klopt het aantal wel wat je baas opschrijft?
Heb je nog extra vakantie uren opgenomen of ben je gewoon zo ingeroosterd? Of horen die 6 extra uren bij de keer dat je ziek was?
Want ziekte hoor je wel gewoon uitbetaald te krijgen en als ik een contract heb voor zoveel uur krijg ik dat bedrag ook gewoon uitbetaald. Mocht ik toch minder werken kom ik in de min dus de volgende keer dat ik extra zou werken zal dat daarmee dan gecompenseerd worden.

Hoort die 5 uur die nog niet berekend is daar dan niet nog bij?

Salaris dingen zijn vaak zo lastig ik moet ook altijd alles narekeken zeer vervelend!

Die gewerkte uren, dus 2 + 10,5 + 10,5 + 7 kunnen inderdaad wel kloppen. Maar aangezien ik een contract van 9 uur per week had, moet ik dat toch uitbetaald krijgen? Ondanks dat ik meer werkte soms?

Ik werk ook bij ah contract 32 uur als ik door bv omstandigheden maar 13 uur werk krijg ik13 uur uitbetaald… Alles wat ik meer dan de 32 uur werk worden dat vakantieuren