Salaris.

Okee, ik werk sinds kort bij een supermarkt. Nu zie ik op mijn rekening dat ik salaris heb gekregen. Maar veel minder dan dat ik zelf berekend had.
Nu vroeg ik me af als je kassa verschil hebt of dat dan van je loon wordt afgehouden? Misschien is dit wel een hele domme vraag, maar ik wil het toch graag weten.

Er worden sowieso toch altijd dingen vanaf gehaald? Belasting :’)?

welke supermarkt werk je

ja oke, maar het bedrag scheelt echt enorm veel.

Dat ligt denk ik aan waar je werkt, bij mij in ieder geval niet. Maar als het goed is krijg je nog een overzicht op papier waarop het helemaal staat berekend.

Zou even wachten op je loonstrookje als ik jou was…
Kasverschillen mogen ze niet inhouden van je loon…

plus.

Misschien domme vraag, maar heb je rekening gehouden met bruto/netto?

^Dat waren de woorden die ik zocht, haha.

Even navragen?

jaa heb ik wel gedaan haha :stuck_out_tongue:

Is het de eerste keer dat je je salaris hebt gekregen? Je salaris wordt namelijk berekend vanaf een bepaalde dag van de maand.
Als je net nieuw bent krijg je namelijk nog niet het volledige bedrag, omdat je halverwege de maand daar bent binnen gekomen waarschijnlijk. Je salaris wordt op een bepaalde dag van de maand berekend, en op een andere dag gestort. Bij mij is het zo dat op de 4e wordt berekend hoeveel je krijgt, en de 18e wordt het gestort. Dus wat je tussen de 4e en de 18e werkt, krijg je de volgende maand pas. En als dit niet het geval bij jou is, weet ik het niet. Je moet sowieso rekening houden met belasting hè!

Ik werk ook bij de plus, maar wij hebben geen vaste kassa. Ze kunnen dus ook niet het kassaverschil eraf halen.
Ik weet niet hoe oud je bent en of jullie vakantiegeld bij je salaris inbegrepen krijgt? Ook moet je het rekenen over 4 weken en niet over een maand

jaa dit is mijn eerste keer dat ik salaris heb gekregen, dus het zou indd. best kunnen zijn dat het over een korte periode is berekend. Maar deze week is mijn 4e week, en toen ik er net kwam kregen ze ook salaris. Dus ik dacht dat het wel over die 3/4 weken was berekend.

Ik zie dat je bij de Plus werkt.
Daar werk ik ook. Ik neem aan dat je een nul uren contract van een half jaar hebt.
Heb je je loonheffing ingevuld? Want ik weet zo even niet meer hoe het zit, maar als je het invult krijg je juist je gehele bedrag van de maand (buiten bruto, ATV uren, ZVW(?). Of juist andersom.

Nja wacht even op je loonstrookje, komt 1 week na je loon binnen :slightly_smiling_face:

Ik denk dat je het best op je werk kan vragen vanaf wanneer je het kreeg. Ik werk er sinds 13 december en ik kreeg op 19 januari 200 euro. En daarna kreeg ik van 1 weekje (was 3 weken ziek) vandaag mijn salaris en dat was maar 47. Bij mij is het ook een beetje raar dus

Bij bij een Plus loonstrookje staat precies hoeveel dagen je gewerkt hebt, hoeveel uren en wat wat is. Ik heb nooit problemen ermee gehad. Moet overigens zeggen dat ik een contract van 24 uur heb en als ik in een week 15 uur werk krijg ik die 9 uur toch uitbetaald. :slightly_smiling_face:

Chill :slightly_smiling_face:
Bij mij staan wel het aantal uren erop, maar niet van welke datum tot welke datum

Je kan er niet vanuit gaan dat je uitbetaald krijg hoeveel uren je normaal werkt als je een 0 uren contract hebt. Dat staat ook vast in de papieren die je hebt gekregen. Zoals ik hierboven heb gezegd ik werk ook bij de Plus en heb 24 uur contract en krijg dus wel alles uit betaald :slightly_smiling_face:

Even een vraagje wordt jouw loon ook via Accountskantoor Verstraelen uitbetaald?
Zo ja, kan ik je even uitleggen hoe de loonstrook daarvan in elkaar zit :slightly_smiling_face: