Salaris BBL opleiding

Ik werk al 2 jaar bij een bedrijf, en ben deze maand 19 geworden!
Alleen nu heb ik mijn salaris gekregen, die nog steeds hetzelfde is als toen ik 18 was…
Vorig jaar ben ik namelijk wel omhoog gegaan in juni met mijn salaris.

Want je hoort toch omhoog te gaan als je een jaar ouder wordt?

Ja, sowieso tot je 21ste, want tot daar zijn de minimumlonen zegmaar. Ik zou gewoon even vragen aan je baas/een briefje in het postvakje doen van diegene die salarissen regelt.

ik denk dat je nieuwe salaris vanaf nu ingaat.
misschien was je bij een deel van de tijd dat je werkte voor het salaris wat je nu krijgt nog gewoon 18.

Misschien gaat het begin juli in?

Zou een beetje raar zijn als het vorig jaar wel in juni inging!

Maar ik krijg in augustus een nieuw contract met meer uren. Misschien ligt het daar aan.

Volgens mij moet je in de maand dat je ouder wordt meer salaris krijgen, dat had ik in ieder geval wel… Anders bespreek je het even met je leidinggevende?

Ik heb het even voor je opgezocht

Ik ben bijna jarig. Wanneer gaat mijn loonsverhoging in?
Elk jaar dat je ouder wordt, stijgt het minimumloon waar je recht op hebt. Je hebt recht op dat hogere loon vanaf de dag van je verjaardag. Je werkgever moet daarvoor dan de afdeling salarisadministratie opdracht geven om de maand te splitsen (in een deel hoger loon en een deel het oudere, lagere loon). Maar dat kost hem meer geld dan wanneer hij je over de hele maand waarin je jarig bent het hogere minimumloon betaalt. In de praktijk krijg je daarom vaak al vanaf de eerste dag van de maand waarin je verjaardag valt het hogere minimumloon.
http://www.loonwijzer.nl/…er/over-minimum-jeugdloon