Vandaag was op net 5 de eerste aflevering te zien van het nieuwe programma sabotage.
Ik vroeg me af of nog meer van jullie dit programma gezien hebben en wat jullie ervan vinden, ik zal hieronder even kort beschrijven waar het programma over gaat:
Sabotage is een programma waarbij 10 bekende Nederlanders verblijven in een villa in Thailand. Eén van deze 10 bekende Nederlanders is de saboteur. Hij of zij probeert tijdens de opdrachten het spel te saboteren. Zorgt hij er voor dat de opdracht mislukt, dan krijgt hij of zij geld in zijn eigen kluis. Lukt de opdracht wel, dan gaat het geld in de kluis voor de spelers. De andere spelers moeten de saboteur ontmaskeren. Als de saboteur in de finale niet ontmaskerd wordt is het geld mag hij of zij het geld uit zijn persoonlijke kluis houden. wordt hij of zij wel ontmaskerd dan krijgt de winnaar het geld van de spelerskluis. Elke aflevering moeten de kandidaten 3 mensen in hun top 3 zetten die ze verdenken als saboteur. De saboteur mag zelf kiezen wie er uit het spel verdwijnt, elke keer moet hij of zij 3 mensen nomineren, zodra hij dit gedaan heeft kan een van deze 3 elk moment uit het spel verdwijnen.
Toen ik voor het eerst las waar dit spel over ging dacht ik dat het slechte namaak van wie is de mol zou zijn, maar het is toch een beetje anders. Vooral ook omdat de saboteur zelf bepaalt wie er naar huis gaan. Dit betekent dat er hierdoor minder kans is dat hij ontdekt wordt. Ook is er voor de saboteur zelf wat te verdienen, en wordt er veel gewerkt met telefoons in het spel (om nominaties e.d. te melden aan de kandidaten). Naast de gezamenlijke opdrachten, kan de saboteur ook via de telefoon kandidaten aparte opdrachten uit laten voeren. Verder worden de kandidaten 24uur per dag in de gaten gehouden. En zitten extra dingen in het huis verborgen (zoals mysterieuze knoppen enz.).
Voor degenen die een jaar of 2 het programma ‘secret story’ hebben gezien ( dit was ook op net 5) zijn deze dingen herkenbaar. Hierin waren ook verborgen dingen te vinden, individuele opdrachten, en dat was ook in een afgesloten huis. Er is dus zeker ook een verband met dat programma
Zelf weet ik nog niet echt wat ik er als wie is de mol fan van moet vinden, wat denken jullie?