Sabotage

Vandaag was op net 5 de eerste aflevering te zien van het nieuwe programma sabotage.

Ik vroeg me af of nog meer van jullie dit programma gezien hebben en wat jullie ervan vinden, ik zal hieronder even kort beschrijven waar het programma over gaat:

Sabotage is een programma waarbij 10 bekende Nederlanders verblijven in een villa in Thailand. Eén van deze 10 bekende Nederlanders is de saboteur. Hij of zij probeert tijdens de opdrachten het spel te saboteren. Zorgt hij er voor dat de opdracht mislukt, dan krijgt hij of zij geld in zijn eigen kluis. Lukt de opdracht wel, dan gaat het geld in de kluis voor de spelers. De andere spelers moeten de saboteur ontmaskeren. Als de saboteur in de finale niet ontmaskerd wordt is het geld mag hij of zij het geld uit zijn persoonlijke kluis houden. wordt hij of zij wel ontmaskerd dan krijgt de winnaar het geld van de spelerskluis. Elke aflevering moeten de kandidaten 3 mensen in hun top 3 zetten die ze verdenken als saboteur. De saboteur mag zelf kiezen wie er uit het spel verdwijnt, elke keer moet hij of zij 3 mensen nomineren, zodra hij dit gedaan heeft kan een van deze 3 elk moment uit het spel verdwijnen.

Toen ik voor het eerst las waar dit spel over ging dacht ik dat het slechte namaak van wie is de mol zou zijn, maar het is toch een beetje anders. Vooral ook omdat de saboteur zelf bepaalt wie er naar huis gaan. Dit betekent dat er hierdoor minder kans is dat hij ontdekt wordt. Ook is er voor de saboteur zelf wat te verdienen, en wordt er veel gewerkt met telefoons in het spel (om nominaties e.d. te melden aan de kandidaten). Naast de gezamenlijke opdrachten, kan de saboteur ook via de telefoon kandidaten aparte opdrachten uit laten voeren. Verder worden de kandidaten 24uur per dag in de gaten gehouden. En zitten extra dingen in het huis verborgen (zoals mysterieuze knoppen enz.).

Voor degenen die een jaar of 2 het programma ‘secret story’ hebben gezien ( dit was ook op net 5) zijn deze dingen herkenbaar. Hierin waren ook verborgen dingen te vinden, individuele opdrachten, en dat was ook in een afgesloten huis. Er is dus zeker ook een verband met dat programma

Zelf weet ik nog niet echt wat ik er als wie is de mol fan van moet vinden, wat denken jullie?

Ik dacht inderdaad ook dat het een remake van ‘wie is de mol’ was. En ik was toch verrast en vind het echt wel een leuk programma. Het kan zeker niet aan wie is de mol tippen maar zeker een goed programma! Omdat wie is de mol nu is afgelopen is het toch wel leuk om een zelfde soort programma te hebben:)

Het is op zich wel leuk, maar soms vind ik het wel heel nep. Zoals die “ruzie” tussen Sylvia en Inge over die kamer, ik heb echt het gevoel dat dat gewoon was opgezet voor de show. Ook vind ik dat Lisa zo verdacht praat voor die camera, dan zegt ze dat zo met een grote glimlach op haar gezicht en met zo’n verdacht stemmetje. Maar het zou wel heeeel voor de hand liggen als zij het was. Ik vind het programma toch een beetje een slap aftreksel van wie is de mol, maar het kijkt op zich wel goed weg.

Het is een best leuk programma en ik denk dat het Lisa is :wink:

Ja ik denk ook dat Lisa te veel voor de hand ligt, maar ik heb ook niet echt een idee wie het wel zou zijn. Misschien manuel

Ik vind Lisa ook heel erg voor de hand liggen, ze doet zo overdreven en dan het 'ik kan alleen jou vertrouwen…" iedere keer.
Ik vind het alleen jammer dat lange Frans zo snel weg is. Er was eigenlijk nog niks gebeurt in het programma en BAMN, weg Frans

Hahah, het lijkt me echt een geweldig programma!
Maar zat me gisteren helemaal dood te ergeren aan Lisa, bah wat een nep kind. :hammer:

Ik vind die Rosalie zo’n erg mens. Erger me echt aan haar.

Ik vind Lisa erg leuk, haha ik weet niet ze heeft iets leuks!;p

Wat vonden jullie van de aflevering van zondag?? Ik denk dat Lisa het is, maar ik vind ook Hero wel verdacht! Na 2 afleveringen vind ik het programma wel echt anders dan wie is de mol! En wat mij betreft begint het steeds meer op Secret Story te lijken (Zie beginpost). Vooral met die aparte en verassende manier van de geëlimineerden bekend maken, en ook door die tekst die op het eind het raam stond en die timer in het zwembad. Iemand die dit ook vindt?