Sabbatjaar

Voor de meiden niet weten wat een sabbatjaar is: het is een jaar waarin je eigk niets doet behalve waar je zin in hebt. (zo ongeveer)

Ik ben van plan om na dit jaar (als ik een bachelordiploma heb gehaald) een sabbatjaar te nemen. Ik zou graag veel willen rondreizen (japan, amerika, …) en avontuurlijke dingen doen. Reden dat ik dit wil doen is omdat ik daarna nog een masterdiploma ga halen en daarna werken, dus ik wil volgend jaar en jaar waarin ik alle dingen kan doen die ik al eens heb willen doen, zonder me over studies of werk zorgen te moeten maken.

Ik vroeg me af of er hier meiden zijn die al een sabbatjaar genomen hebben of dat ook van plan zijn van te doen. Wat hebben jullie gedaan of wat zijn jullie plannen dan?

Ik zit pas in de 3e.
Maar ik wil al heel lang na de middelbare graag een jaar naar Amerika.
Gewoon een jaar even niet aan te veel hoeven denken enzo.
En daarna beginnen met het ‘echte leven’ laat maar zeggen

Zit er wel aan te denken om zoiets ook tijdens mn studie te gaan doen. Misschien dan een combinatie van studeren en vrijwilligerswerk in het buitenland.

Maar hoe wil je zorgen voor genoeg geld? een beurs? of daar werken?

Ik wil een sabbat leven xD

heb al heel wat geld bij elkaar gespaard door tijdens de zomers vakantiejobs te doen. wel niet genoeg voor een heel jaar maar toch voor een paar maandjes. ik zou idd wel wat onder het jaar moeten werken ook maar dan zou ik zo’n baantje zoeken waarbij ik gelijk weer kan opstappen als ik wil :3

upje

ik zit in de 4e.
maar ik wil precies hetzelfde doen als jij.
naar Amerika gaan, en even helemaal geen
reet uitvoeren.
&ergens wonen waar het gezellig is.

O dat is wel handig van je! Op zich is werken ook niet zo erg als je een leuke job hebt, leer je tenminste ook makkelijk mensen kennen. Het lijkt me ook wel gaaf een tijdje echt in de clubbing scene te werken, lekker meefeesten achter de bar ofzo :grinning:

Ben je niet bang dat je niet snel vrienden maakt? Welke studie doe je eigenlijk?

Een sabbatjaar, euhm, nee. Mezelf kennende ga ik dan helemaal niet terug meer naar school. xD

ahahah precies XD

rechten :slightly_smiling_face: en tsja, vrienden maken komt normaal gezien vanzelf… ik denk soms wel van oeeh word ik dan niet eenzaam alsk bv een tijd naar amerika of jpaan ga maar als ik het niet doe zal ik het nooit weten :confused: en idd even werken is niet erg, ik wil gwn jaartje tussendoor voor ik “echt” ga werken en voor hele lange tijd aan 1 baan vastzit. vriend van me is pas jaar naar djerba gereist en hij ging daar gwn in bars werken en op de markt enzo, leek me echt leuk!