saaie vakantie.

Ik ga dit jaar drie weken met mijn ouders op vakantie naar Engeland, op zich best leuk allemaal. Maar dit is het eerste jaar álleen met mijn ouders, die op zich best oké zijn, maar om er nou drie weken non-stop mee op te trekken. Ook is vrienden maken daar niet echt een optie, want we blijven op elke camping max. drie dagen. Dus dat zou wel kunnen, maar dat durf ik niet en er is een beetje weinig tijd voor.
Dus nou is mijn big dilemma, dat ik drie weken álleen met mijn ouders kan praten, omgaan, dingen doen enzo.
En ik weet niet of ik dat wel zo leuk vind, voor drie hele weken. Wat moet ik doen?
vrienden maken durf ik trouwens niet, heeft iemand daar tips voor?

EDITE: poep, we gaan nou eerst een week naar Ierland. Dat zijn dus 2 bootreizen. Dat word saai, lang, en eenzaam. :yawning_face:

vraag of je een vriend of vriendin mag meenemen?

Ik denk dat je op een camping heus wel een soort van uitgaansgelegenheid in de buurt hebt waar de jongeren heen gaan.

Hee dat heb ik ook haha, ik ga 4 weken naar Thailand,
maar ja, opzich is er best veel te doen daar en is er nou niet echt een
moment dat ik niets doe.
Maar ik vind het idd wel rot dat je daar geen vrienden kunt
maken want wij blijven ook niet erg lang in hetzelfde hotel, maar
Thailand is wel heel leuk hihi en ik vind het wel gaaf maar ik snap wel
wat je bedoeldddddddddddd

drie hele weken alleen met m’n ouders praten, ja op zich is mijn engels wel goed, omdat ik wat ervaring heb, maar om nou meteen honderd engelse vrienden te gaan maken…
enum, ik mag niemand meenemen. En een uitgaansgelegenheid? I don’t think so, want wij gaan meestal naar van die boeren afgelegen campings, met alleen maar bejaarden. Maar toch bedankt.

Dat heb ik ook ongeveer. Ik neem me voor om tijdens de zomer duizenden bladen vol te schrijven met mijn verhaal, te tekenen of te lezen, muziek luisteren, wandelen. Alles om maar niet al te lang in mijn moeders buurt te moeten zijn :’) Zie het als een soort van survival. Of vraag geld omdat je het zo lang “alleen” moet uithouden…

ik snap helemaal wat je bedoeld, ik zou idd ook gek worden!
maar kijk het van de andere kant: je ouders hebben alleen maar aandacht voor jou (of ben je enigskind? dan is het natuurlijk niet anders dan normaal) en je kan echt tot jezelf komen. ga wandelen, maak foto’s, maak verhalen.
en juist omdat je op een camping maar voor 3 dagen bent, wie houdt je tegen om gek te doen? stap op die leuke jonge af en heb 3 hele leuke dagen. je ziet ze daarna toch nooit meer. wees blij dat je op vakantie gaat.

Neem al 't spul mee waar je jezelf ook mee vermaakt als je met niemand, behalve je ouders, wat te doen hebt.

Ik ben trouwens ook een keer alleen met m’n vader op vakantie geweest, later kwamen ook m’n neef, nicht, nonkel en tante hoor.
Maar ik nam gewoon veel leuke dingen mee, heel veel boeken, mode-magazines, ipod, veel dvd’s enzo. Na ja als je je niet gaat focussen op het feit dat je alleen bent en alles saai is, kan het best rustgevend zijn. Denk; opstaan met het zonnetje, beetje rondkuieren, beetje zwemmen, bbq of op restaurant, dan gezellig 's avonds napraten op het terras…

ken dr nog een, heb vorig jaar (terwijl iedereen een feestjongerenvakantie ging doen), met mijn moeder een weekje op het strand gelegen van mallorca. opzich wel relaxed want ik heb niet veel meer nodig dan een strand ipod en boek om een leuke vakantie te hebben maar het lijkt me ook wel eens leuk om iets anders te doen. Misschien komend jaar,

enne, voor tips, ik weet niet hoe jij in je persoontje bent maar met mijn ipod kom ik dus al heel ver haha. en verder gewoon lekker genieten :slightly_smiling_face:

Je moet je er niet druk om maken, wees tevreden!
Vermaak komt vanzelf wel, dat is altijd zo. Daarnaast kun je ook gewoon een muziekje meenemen en van je omgeving genieten, wees niet zo pessimistisch. Ik had maar wat graag in je schoenen gestaan, maar mijn moeder wou/kon nooit op vakantie en nu is ze er niet meer.

Ik zou blij wezen!
3 weken lekker weg naar Londen!
Ik zou sparen, en dan gewoon een paar dagen zelf de stad verkennen.
Neem je laptop mee (Als je die hebt) en ga ergens in een café zitten (Starbucks?) en ga dan daar ergens op msn , hyves, girlscene etc. Dan kan je daar naar dingen googlen die je moet zien in Londen.

Natuurlijk 3 weken lang alleen wezen met je ouders is niet leuk! Maar, je kan ook vragen om dingen buiten londen te doen, misschien zijn er wel pretparken etc. En je hoeft niet telkens met beide ouders lijk me…

Ik ga 2 weken naar New York, en dat vind ik veels te weinig!
Gewoon lekker veel dingen plannen!
Heb ik ook gedaan, kom nu tijd te kort…

ik ga al mn hele leven 6 of 7 weken naar turkije, meestal naar een plek zonder strand, waar niks te doen valt dus ik weet hoe je je voelt ja…
zorg dat je leuke muziek hebt, veel tijdschriften, boeken enzo, zodat je jezelf bezig kan houden, anders gaan de dagen laaaaang duren.

Ehm, ze gaat niet naar Londen? Ze gaat rondtrekken door Engeland.

neee idd, en haha, ik kan sowieso niet in mijn eentje door de stad gaan lopen, ik ben 13.

Kan wel, maar lijkt me niet verstandig! Een vriendin van mij heeft een keer dat boek ‘Wreck this journal’ op vakantie volgemaakt. Dat is wel leuk en je hebt een leuke herinering

Neem veel boeken, tijdschriften mee enzo en misschien zo’n portable dvd-speler en veel films, en ja gewoon alles wat er al genoemd is in dit topic.

:grinning_face_with_smiling_eyes: Ik heb een tweelingzus, twee jongere zusjes en een broertje, ik vermaak me wel.

meid, maak me maar jaloers. Had twee vet gezellige broers, maar die zijn nou veel te oud om mee te gaan, vinden ze zelf dan he. :pensive:
maar als ik hen was zou ik ook niet meer mee willen hoor. haha.
Enum, we gaan ook best veel wandelen, en een portable dvd-speler isvolgens mij onwijs duur.:stuck_out_tongue:

ik ben nu 2 keer met mijn ouders alleen op vakantie gegaan. en dat is kut. Sowieso kan ik niet snel vrienden maken op vakantie, maar waar ik was waren ook geen mensen die engels spraken van mijn leeftijd, fijn, heel fijn. Dus gewoon vet veel boeken en alles mee! & leer jezelf in je eentje te vermaken haha

maak vrienden?