Saaie school!

Ik heb echt een super saaie school. We geven nooit feestjes en we hebben geen schoolkrant enz. De leraren zeggen dat we elk jaar verre reizen maken en dat is ook wel zo maar onze school is saai.

Oke, en dus? Doe er anders zelf wat aan? Regel wat mensen en organiseer zelf een schoolkrantcommissie?

Uhm… Ik zou zeggen: Kom zelf in actie!

Wij kunnen moeilijk iets aan jouw school veranderen

maak het dan minder saai ga in het buitenrooster activiteiten team samen met wat vriendinnen en maak het leuk

Tsja dat heb je soms…

suf. ik zat te kijken waar ze jou school had neergezet of een andere spelfout maar het ging om het feit dat het haar school is net niet de onze dus dat we er niks aan kunnen doen. Duh.

Oftewel; WIJJ kunnen er niks aan doen. En een schoolfeest is ook maar 1 keer in het jaar ofzo, kost de school wel veel geld dus ik snap wel waarom dat niet gebeurd. En als er een schoolkrant is, zou je daar dan aan meerwerken of zou je die lezen? Want geloof me, als je er een hebt, dna is het lang niet zo leuk als het klinkt.

Oké, en nu? Wij hebben op school een debatclub, een leerlingenraad, een feestcommissie, een schoolkrant, noem het maar op. Probeer anders zelf eens iets op poten te zetten, want onze commissies zijn meestal ook vanuit de leerlingen georganiseerd.

Gewoon met een aantal leerlingen naar de rector en een afspraak maken. Dan kan je met een goed plan komen om een commissie op te stellen.

Scholen zijn gewoon saai, omdat je moet leren.

zorg dat er een feestcomissie komt, en houd schoolfeest in de kantine
ligt er natuurlijk aan of die daar een beetje geschikt voor is, en doe dan niet alle leerjaren tegelijk!
als je gewoon wat entree vraagt, dan kost het de school helemaal niet zoveel geld

Als je dat graag zou willen, zou je zelf in actie kunnen komen? Richt zelf een leerlingenraad, feestcommissie etc. op.