Saaie kerst =.=

Hellooo
oke, dit word een beetje een zeiktopic denk ik maar daarom heb ik em ook bij onzin gezet.

De voorbereidingen voor kerst zijn altijd leuk enzo, maar dan IS het kerst, en wat gebeurd er dan? Helemaal niks… Bij ons komt er geen familie, en er zijn ook geen kadoos. Het enige wat we gaan doen is eten, maar dat is pas vanavond… Op dit moment ligt de helft nog in bed of zit in zn pyjama, en m pa en ma zijn wandelen…
Kennen jullie dit? Ik vind et namelijk best stom dat het altijd lijkt of kerst bij iedereen heel leuk is, behalve hier…
Hebben jullie misschien tips over wat we/ik kunnen gaan doen?
Ty! X

Oh, dit heb ik totaal niet. Ik vind kerst juist altijd heel gezellig, ook al doen we niks. Maar het is inderdaad wel waar, het is niet heel bijzonder. Morgen ga ik waarschijnlijk ook de hele dag niks doen en dat voelt niet zo kersterig. Toch, 's avonds is het leuk en daar gaat ‘t voor mij om. ;’)

Ah joh! Kerst wordt altijd veel groter gemaakt dan het daadwerkelijk is, wekenlang films op tv, reclames, overal worden lichtjes opgehangen en allemaal versiering neergezet. Maar het kerstvieren is bij de meeste mensen ook gewoon het eten (Kerstdiner), en als je vanavond gaat eten, ben je ook met je eigen (gezin) familie toch!

Ik zit nog steeds in m’n pyjama, en heb net wentelteefjes staan bakken voor mijn moeder. Je moet er wat van maken toch, als de ander het niet doet? Voorderest ga ik zometeen lekker een maskertje op doen en me teennagels lakken! Haha.

Same here. Ik zit ook nog steeds in m’m pyama. Hoogte punt van vandaag en morgen is idd het avond eten hahaha.
Oja, en m’n moeder wil strx samen met mij en m’n broertje een ‘Kerstwandeling’ maken. :expressionless:
Normaal komt ze dr ook niet uit met het weer want dan vind ze het ‘stervenskoud’ en nu moeten we ineenkeer een kerstwandeling maken…

Maargoed bij ons stelt kerst dus ook geen flikker voor

wij doen ook niks bijzonders met kerst… alleen maar lekker eten vanavond, maar daar kijk ik best naar uit xD maar sowieso werken mijn ouders 1e en 2e kerstdag… want ze werken in de horeca… maar mijn ma is dit jaar wel thuis ^^ naja, ik vermaak me wel met al die kerstfilms hoor C= lekker luieren, heerlijk!!

hm hier is nu niemand thuis… vnv wel samen eten enzo.

Wij doen ook niks bijzonders met kerts,maar ik heb er persoonlijk zelf niks mee en mijn ouders ook niet. Vanavond eten we ook niet samen want mijn moeder is aan het werken. Morgen eten we wel met zijn allen maar dat komt ook omdat mijn moeder dan jarig is.

Hier is iedereen wel thuis enzo, maar we doen niet echt iets bijzonders ofzo…
Dus eigenlijk hetzelfde als bij jou,
Alleen 's avonds eten…
En eigenlijk zouden we ook cadeautjes doen… Maar dat gaat natuurlijk niet meer door,

Ik heb dus vanochtend hetzelfde zitten denken! Kerst wordt heel ‘groot’ gemaakt door de media en de tv enzo, maar eigenlijk zit iedereen op kerstdag gewoon binnen… Het samen zijn en dineren is wel hardstikke leuk natuurlijk, maar ik snap niet waarom iedereen het zo ‘geweldig’ vindt… Ik vind het net als elke andere feestdag, alleen vind ik de betekenis van Kerst heel bijzonder.

waarom klinkt dit zo bekent…?
naja… in ieder geval, ik ga wel uit eten en doe wél cadeautjes, maar het is niet echt een hele happening… geen idee wat je verder moet doen…

Morgen is voor mij een hele normale dag, dan doe ik ook niks. Maar ja, ga met z’n allen een spel spelen of iets dergelijks. :'D

Herkenbaar.

Haha, oke, gelukkig bn ik niet de enige! Ik ga uiteindelijk zo naar het nieuwe huis van mn zus, en dan ergens iets drinken met mn 2 zussen en zwager. En dat van het maskertje en nagels lakken vind ik wel een goed idee! :slightly_smiling_face:
o, btw: merryxmas allemaal!

Hier ook. Geen cadeaus, in de pyjama, m’n vader is buiten sneeuwscheppen, m’n moeder is aan het koken voor vanavond en morgen, en m’n broer en ik zitten lekker te gamen en internetten :’)

wij verheugen ons de hele dag op het avondeten,en er is altijd ruzie ._.
daardoor raakt mijn moeder gestresst en is de hele sfeer verpest.
maarja,gelukkig is het maar 2 dagen kerstmis xd

Herkenbaar op eerste kerstdag. Mijn moeder probeert het leuk te maken, maar dat hoeft van mij niet. Het is voor mij een normale dag, dus het hoeft van mij niet zo.
Maar 2e kerstdag is bij mij altijd wel leuk want dan zie ik veel familie.

Wij doen ook niks…
ook niet met sinterklaas …

Misschien kan je iets met vrienden doen die het ook niet echt vieren?

Wij hebben alleen kerstdiner vanavond :’)

Haha. Ja, bij ons is het ook altijd gestress. :stuck_out_tongue:
trouwens, ik had donderdag een kerstdiner met m hele vriendengroep, en dat was wel heel gezellig, dus dan zie ik dat als mn kerst… :slightly_smiling_face: