saaie gespreken

haai,
ik ben heel snel verlegen maar ik vindt een jongen leuk en hij heeft tegen mij gezegt (via whap ) dat die mij ook wel leuk vindt du hebben we al een paar keer met elkaar af gesproken maar elke keer als ik bij hem ben wordt ik stil en weet nii meer waar ik over moet beginnen te praten, dus praat hij steeds en reageer ik daar dus droog op vindt die maar ik weet zo goed als hij zegt nou vertel wat ik dan moet vertellen want ik ben bang dat ik iets doms zeg ! wie weet hoe ik een leuk gesprek kan beginnen ??

dat heb ik hem ook al gezegd op een geven moment van ja srry ik ben best verlegen en zo maar ja hij blijft door gaan en ik wil nii meer dat het steeds zo akward gesprekken zijn en zo

Ligt het wel aan je verlegenheid? Misschien klikken jullie gewoon niet zo. Toen ik verlegen was kon ik nog steeds hartstikke interessante/leuke gesprekken met mensen hebben.

Ja misschien is het inderdaad zo dat jullie niet veel raakvlakken hebben. Of misschien is hij geen persoon waarbij jij je op je gemak kan voelen. Je kan ook proberen je wat meer op je gemak te voelen door hem bijvoorbeeld te zien als gewone vriend. Of misschien wordt het wel beter als je hem wat vaker ziet.

Mijn vriend zei eerst ook niet veel, maar nu voelt hij zich beter op zijn gemak en praat hij wel gewoon. Nu is hij gewoon niet een grote prater maar dat maakt niet uit. Je moet gewoon blijven afspreken dan komt het vanzelf (:

Het maakt niet uit waarover je praat, zolang het maar ergens over gaat.

Vaak wordt er te moeilijk gedacht over een gesprek, je kan kleine dingetjes veranderen in een interessant gesprek. Je kan er ook voor kiezen een film te gaan kijken ofzo, dan raak je eerst meer op je gemak met hem in je nabijheid waardoor je verlegenheid ook wel minder wordt en hem vervolgens meer durft te vragen.

Als ik verlegen ben ga ik juist over hele stomme dingen praten, maar daaruit komen wel leuke spontane gesprekken haha

ligt het wel aan je verlegenheid? want als je een goede klik hebt en jij je op je gemak voelt bij hem. zou een gesprek wel vanzelf lopen.

Doe anders eens zo’n dom spelletje, van ‘heb je wel eens…’, daar komen (bij mij) vaak de leukste gesprekken uit.
Of gewoon vragen als, wat is het leukste wat je ooit hebt meegemaakt, hoe zie je jezelf over 10 jaar, etc. En daar kan je dan verder op ingaan(zonder dat het een soort interview word).
Of vertel over een leuke film die je laatst zag, of over een leuk liedje dat je hoorde, of over iets wat je op school hoorde. Hoeft echt niet super diepzinnig te zijn.