Saai weekend

Hee meiden,

Ik zit een beetje ergens mee en hoop dat jullie misschien wat tips hebben. Ik zal even de situatie uitleggen. Ik zit nu ruim een jaar op kamers (in Wageningen) en het bevalt super goed, studie is leuk en heb een leuke vriendinnengroep waarmee we veel dingen samen doen. Ik ga elk weekend nog naar huis. Dat doet eigenlijk vrijwel iedereen hier omdat in het weekend in wageningen niet heel veel te doen is (uitgaan is bijvoorbeeld alleen op donderdagavond leuk). Wanneer ik thuis ben is het hartstikke gezellig om mn ouders en mn zus te zien en gewoon ook fijn ook weer even thuis te zijn. Wat ik alleen jammer vind is dat vriendinnen die ik heb in mijn oude woonplaats niet zo van uitgaan houden. Dat doen ze in hun eigen studentenstad ook nooit, dus op zaterdagavond neemt ook nooit iemand het initiatief om uit te gaan of om sowieso iets te gaan doen. Terwijl ik het wel heel leuk vind en ook graag eens op zaterdagavond uit zou willen gaan ipv bij mijn ouders op de bank zitten. Wat zouden jullie doen in deze situatie?

In ieder geval al bedankt voor het lezen :slightly_smiling_face:

Hmm… Tja. Best wel herkenbaar. Toen ik zoiets had, ben ik samen met een vriendin gewoon gegaan. Ja, zo simpel is het. Gewoon gaan, dan komt doe gezelligheid weer vanzelf

Vinden je vriendinnen het niet gezellig om bijvoorbeeld bij een van jullie film te kijken en lekker te kletsen ofzo? Dat is ook gezellig.

Ah dankje voor jullie reacties. Ja een film kijken is natuurlijk ook gezellig zulke dingen doen we ook wel eens hoor :slightly_smiling_face: Het is gewoon alleen dat ze niet vaak af kunnen spreken in t weekend en uitgaan willen ze ook gewoon niet echt, en dat vind ik nou juist zo jammer.

Dan ga je anders een “soort” van uit. Gewoon ergens lekker wat eten. En daarna gewoon rustig een drankje doen. Als de avond nog jong is, kan je altijd nog verder de nacht ingaan, of je gaat inderdaad gewoon lekker een filmpje kijken!

Je kan ze moeilijk dwingen om uit te gaan als ze er niet van houden. Ga gewoon dingen doen die jullie allemaal leuk vinden

thankss voor de tips x