Saai bij mensen die ik niet al te goed ken.

Haiii, ik heb een klein soort van “probleempje”. Ik voel me niet zo goed op mijn gemak bij mensen die ik niet zo goed ken. Ik heb 4 hele goede vriendinnen waartegen ik zegmaar alles durf te zeggen en waarmee het niet erg is als het een beetje saai is, bijvoorbeeld op de fiets en waarmee ik ontzettende lol kan hebben.
Maar bij anderen… Ik kan wel een beetje met ze praten, maar wat moet je dan wel niet allemaal tegen die mensen vertellen? Hoe houd je het gezellig terwijl je diegene niet door en door kent?
Zijn er trouwens meer mensen die ook het probleem hebben dat ze het gevoel hebben dat ze zich niet 100% op hun gemak voelen bij anderen en een beetje het gesprek gaande moeten houden?
Beetje veel vragen, maar ik hoop dat jullie me willen helpen! X

Edit: Ik bedoel eigenlijk dat ik me bijna bij iedereen buiten die vier vriendinnen niet echt op mijn gemak voel. Ik heb een soort van kleine spanning als ik bij anderen ben, ookal ken ik ze redelijk goed.

een klein tipje: Als je je anoniem aanmeldt op een site (sugababes) of je gaat omeglen, dan krijg je meer contact met vreemden. Dan gaat het makkelijker, dat merk ik zelf ook :grinning:
Succes!

Bedoel je dat als je op internet gaat praten met vreemden, dat je dan in het echt ook beter met vreemden kunt omgaan?

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb wel veel vrienden waarmee ik alles kan doen, maar als ik bijvoorbeeld naast een jongen moet zitten uit me klas, die ik eigenlijk nooit spreek, dan weet ik ook niet goed wat ik moet zeggen, maarja, dan denk ik, waarom moet ik altijd wat zeggen? zij kunnen ook beginnen! bij mensen die je aardig vind, is er gwn gelijk en klik, althans bij mij. :slightly_smiling_face:

Heb ik soms ook last van hoor, maar je moet gewoon over een onderwerp beginnen bijvoorbeeld school? daarna gaat het meestal van zelf.

is toch logisch dat je bij vreemden niet hetzelfde gevoel heb dan bij je vrienden…

Volgens mij voelt niemand zich snel 100 procent op zijn gemak als hij/ zij met mensen praat waar hij/zij nooit mee praat.

Maar het scheelt meestal wel als je gewoon maar een random opmerking ergens over maakt, of een vraag stelt.
Dat is tenminste wat ik meestal doe. :stuck_out_tongue:

Ach, heb ik ook wel eens; ik verschil bijv. aardig met mijn collega’s die hele andere interesses hebben. Dan vind ik het ook moeilijk om iets te vertellen dat hen interesseert, maar dan denk ik; dit is wie ik ben en zo zie ik maar wie mij wel accepteert hoe ik ben en wie niet.

MAARRRRR
Algemene dingen doen het altijd goed; praten over school, opleiding, bijbaantje/werk, uitgaan, het weer, nieuws, eventueel wat er op dat moment gebeurt (bijv. bepaalde muziek of iets), vakantie etc.

Denk is even goed na, die vriendinnen waren ooit ook vreemden voor je en toch ben je er vriendinnen mee geworden. Open up!

hetzelfde hierzp

Ik heb dat ook…

Ja dat dacht ik ook. Ik heb dat ook namelijk.

Ja heb ik ook last van. Dan ben ik ook gewoon veel stiller/ongemakkelijker. 't Is niet per se dat ik verlegen ben, maar ik weet gewoon niks te zeggen…

Ik heb het zelfs met een zus van me ! Mensen denken dan altijd dat ik niet veel praat enzo, maar dat zijn alleen de mensen die me niet door en door kennen, want ik praat juist heel erg veel :grinning: Zelfs m’n ouders denken dit :3 Naja, niks om je zorgen over te maken dus :’)

^Dit geldt voor mij ook trouwens :slightly_smiling_face:

@HappyFaces
Ja, bij mij wel. Dan ben je ook bezig met vragen stellen, en het gesprek op gang houden (omegle). Als je dat vaak doet, krijg je daar ook vaardigheden in. En dat is ook handig bij vreemden.

ik heb hier ook last van. ik ben nogal het ‘ik kijk de kat uit de boom’ type. Maar als ik merk dat het echt té saai wordt, dan begin ik over het weer, school of wat ik in het weekend wil gaan doen. Dan komt er meestal vanzelf een gesprek van.

Dat heb ik precies ook! Mijn ouders denken ook dat ik best saai ben, zelfs mijn broer. Maar op school ben ik veel drukker, bij mijn vrienden dan.

Onzekerheid… iedereen heeft dat op n bepaald vlak :wink:
zet je eroverheen meid, komt vanzelf wel goed